Igår, 15:12
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Såg en snubbe på gymmet som körde marklyft,men han drog bara dom till under knäskålarna med böjd rygg,är det någon from av riktiga mak,om ja vad heter dom och varför kör man dom?
Citera
Igår, 15:57
Medlem
Om jag tolkar dig rätt tror jag snubben gjorde Jefferson curls även om man vanligtvis går långt nedanför knäna med stången. Om han inte körde Zerchergrepp? Då låter det rimligt med stången till knäna eller strax under.

Edit: eller startade han från golvet varje rep? Isf har jag ingen aning vad den övningen kallas.
Citera
Igår, 16:13
Medlem
Rumänska marklyft, görs av cyklister. Man vill åt hamstrings och även stretcha ut dessa. Tung vikt är ej viktigt.
Senast redigerad av Bib-bo Igår kl. 16:15.
Citera
Igår, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Rumänska marklyft, görs av cyklister.

Funderade på om det var rumänska men TS skrev böjd rygg. Rumänska mark är en ren höftböjning, ryggen hålls absolut rak.
Citera
Igår, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hantverkshasch
Funderade på om det var rumänska men TS skrev böjd rygg. Rumänska mark är en ren höftböjning, ryggen hålls absolut rak.

Fiins väl ingen övning i hela världen där man inte har rak rygg?
Citera
Igår, 16:30
Medlem
Citat:
Fiins väl ingen övning i hela världen där man inte har rak rygg?

I Jefferson curls som jag nämnde är hela poängen att böja ryggen maximalt. Men jag har aldrig sett den utföras i svenskt gym och jag tvivlar på att det var den TS såg. Rumänska eller SLDL låter rimligare och att TS har blandat ihop höftböjare med nedre rygg.
Citera
Igår, 19:47
Medlem
Citat:
I Jefferson curls som jag nämnde är hela poängen att böja ryggen maximalt. Men jag har aldrig sett den utföras i svenskt gym och jag tvivlar på att det var den TS såg. Rumänska eller SLDL låter rimligare och att TS har blandat ihop höftböjare med nedre rygg.
Du kan inte ha varit på många gym. Utförs ofta på de tre jag varierar mellan. Svinbra övning för rörlighet och stabilitet i ryggen.
Citera
Igår, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av byttan
Du kan inte ha varit på många gym. Utförs ofta på de tre jag varierar mellan. Svinbra övning för rörlighet och stabilitet i ryggen.

Kul att höra, det är en bra övning som blivit baktalad av glasryggar.
Citera
Igår, 21:40
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Om jag tolkar dig rätt tror jag snubben gjorde Jefferson curls även om man vanligtvis går långt nedanför knäna med stången. Om han inte körde Zerchergrepp? Då låter det rimligt med stången till knäna eller strax under.

Edit: eller startade han från golvet varje rep? Isf har jag ingen aning vad den övningen kallas.

Han körde från golvet hela tiden och drog stånngen till stags under knä med böjd rygg.
Citera
Igår, 21:49
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:
Rumänska marklyft, görs av cyklister. Man vill åt hamstrings och även stretcha ut dessa. Tung vikt är ej viktigt.

Nej,dom drog bara från mark till lite under kna men inte med rak rygg. SÅ var mest fStart oh nån cm och ner igen.
Citera
Igår, 21:51
Medlem
SlappTjackBalles avatar
Citat:

Han startade från golvet med bjd rygg,drog upp lite under knä släppe och fortsttate. Rätt tunga vikter också
Citera
Igår, 22:06
Medlem
Citat:
Kul att höra, det är en bra övning som blivit baktalad av glasryggar.
Syltryggar är annars mitt favorituttryck.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in