Citat:
Ursprungligen postat av
Diablo1118
Jag ser ofta att Klarna får en massa skit från höger och vänster men jag har tvärtom bara positiva erfarenheter. Smidigt, enkelt och problemfritt. Jag till och med ibland väljer att avstå köp om säljaren inte har Klarna som alternativ.
Nu sist råkade jag beställa helt fel storlek i ett par skor från Intersport. Jag hade valt klarna som betalningsmetod och inom 30 dagar. Fick hem skorna och gick direkt och återlämnade till Intersport fysisk butik och då nollställdes som förväntat betalningen.
Alla köp jag gör väntar jag till jag fått varan och betalar då direkt när jag kollat då det är rätt.
Aldrig några problem.
Jag har inget större behov av månadsfaktura men skulle inte heller ha något problem med det.
Så jag förstår inte vad det är TS är mot. Försvinner de andra alternativen med 30 dagar och betala direkt? Annars spelar väl det ingen roll så länge man själv kan välja?
Jag har länge funderat på Klarnakortet också men inte riktigt orkat sätta mig in i det ännu.
Jo, men detta skiljer sig ju inte nämnvärt från kortbetalning med kreditkort. Många framhåller ju detta att "man kan kolla om det är rätt innan man betalar".
Har väl nätshoppat i över 20 år och de gånger det blivit fel kan jag räkna på ena handen och det har aldrig varit några problem heller. Avstå för att de inte har Klarna? Löjligt.