2026-07-15, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FallerIfallerA
Skulle aldrig använda Klarna det finns bättre betalningssystem!

walley gav mig inte ens 30 dagar på en faktura utan snarare 25. och skickade inte ens ut påminellse. blir galen. tycker klarna helt klart är det bästa och med schysstaste ränta och villkor. aldrig haft svårt betala via klarna.
Citera
2026-07-15, 13:03
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Fanns en period typ 2020-2025 när klarna fungerade utmärkt och pengarna bara drogs från mitt bankkonto. Tydligen inte tillräckligt lönsamt...

De är ju börsnoterade i New York numera så degen måste in. Det kan nämnas att aktien är ner 65% sedan introduktionen för ett knappt år sedan så degen måste nog VERKLIGEN in just nu.
Citera
2026-07-15, 14:27
Medlem
meas19s avatar
Klicka på "mer" i högra nedre hörnet, och sedan autopay, så dras det på förfallodatum.

Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Inte i min Klarna-app iallafall. Klickar jag på fakturan finns bara alternativet ”Betala nu”.
Citera
2026-07-15, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meas19
Klicka på "mer" i högra nedre hörnet, och sedan autopay, så dras det på förfallodatum.
Åh. Tack, det ska jag testa.
Citera
2026-07-15, 14:36
Medlem
Klarna är i mina ögon ett ruffigt skojarföretag. Så långt man kan komma från en seriös bankverksamhet. Synd att de lyckats trassla in sig så djupt i e-handeln som de gjort, det gäller verkligen att se upp när man har klarna som betalalternativ, undviker i största möjliga mån att använda klarna.
Citera
2026-07-15, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
De är ju börsnoterade i New York numera så degen måste in. Det kan nämnas att aktien är ner 65% sedan introduktionen för ett knappt år sedan så degen måste nog VERKLIGEN in just nu.
Är det därför Klarna inte hittar betalningar fastän de är gjorda?
bara för att OCRnumret är lite fel. (Jag ser lite dåligt så såg fel på en siffra och man kan inte få inbetalningskort mot extrabetalningen, som man kan få hos andra så även det är Klarnas fel...)
De har fått alla nummer och skärmdump som man kan få från Personkontogirot plus att de har fått annat därifrån, som de skickar rutinmässigt till Klarna direkt vid betalningarna. De fortsätter svara som om de inte läser svaren och frågar om och om igen om saker de redan fått svar på!
Klarna borde vara:
Citera
2026-07-15, 14:44
Medlem
Citat:
Varför inte kunna välja att betala på förfallodagen?
Känns trist att behöva bevaka så man kan betala på förfallodagen.

Klarna finns inte till för dig utan deras kund är webshoppen. För att ge den en bra deal föratt hantera betalningar ser de till ha krångliga regler så de kan dra in förseningsavgifter.
Citera
2026-07-15, 14:56
Medlem
Citat:
Inte i min Klarna-app iallafall. Klickar jag på fakturan finns bara alternativet ”Betala nu”.

Kanske blivet spärrad ifrån att skjuta upp betalningar?
Citera
2026-07-15, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det är inget medvetet utan antagligen var KLARNA det första eller default alternativ och jag hade bråttom när jag beställde.

Vilket ju är exakt enligt klarnas plan och ju mer okunniga oförberedda och oinformerade kunderna är desto mer pengar in. Men nästa gång väljer jag bort dem medvetet.

Fanns en period typ 2020-2025 när klarna fungerade utmärkt och pengarna bara drogs från mitt bankkonto. Tydligen inte tillräckligt lönsamt...

Fungerar utmärkt för mig och ytterst enkelt och smidigt att använda.

Men kanske inte för alla, då är det bättre att bara betala allt direkt på debitkortet.
Citera
2026-07-15, 15:27
Medlem
Diablo1118s avatar
Jag ser ofta att Klarna får en massa skit från höger och vänster men jag har tvärtom bara positiva erfarenheter. Smidigt, enkelt och problemfritt. Jag till och med ibland väljer att avstå köp om säljaren inte har Klarna som alternativ.

Nu sist råkade jag beställa helt fel storlek i ett par skor från Intersport. Jag hade valt klarna som betalningsmetod och inom 30 dagar. Fick hem skorna och gick direkt och återlämnade till Intersport fysisk butik och då nollställdes som förväntat betalningen.

Alla köp jag gör väntar jag till jag fått varan och betalar då direkt när jag kollat då det är rätt.
Aldrig några problem.

Jag har inget större behov av månadsfaktura men skulle inte heller ha något problem med det.
Så jag förstår inte vad det är TS är mot. Försvinner de andra alternativen med 30 dagar och betala direkt? Annars spelar väl det ingen roll så länge man själv kan välja?

Jag har länge funderat på Klarnakortet också men inte riktigt orkat sätta mig in i det ännu.
Citera
2026-07-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diablo1118
Jag ser ofta att Klarna får en massa skit från höger och vänster men jag har tvärtom bara positiva erfarenheter. Smidigt, enkelt och problemfritt. Jag till och med ibland väljer att avstå köp om säljaren inte har Klarna som alternativ.

Nu sist råkade jag beställa helt fel storlek i ett par skor från Intersport. Jag hade valt klarna som betalningsmetod och inom 30 dagar. Fick hem skorna och gick direkt och återlämnade till Intersport fysisk butik och då nollställdes som förväntat betalningen.

Alla köp jag gör väntar jag till jag fått varan och betalar då direkt när jag kollat då det är rätt.
Aldrig några problem.

Jag har inget större behov av månadsfaktura men skulle inte heller ha något problem med det.
Så jag förstår inte vad det är TS är mot. Försvinner de andra alternativen med 30 dagar och betala direkt? Annars spelar väl det ingen roll så länge man själv kan välja?

Jag har länge funderat på Klarnakortet också men inte riktigt orkat sätta mig in i det ännu.

Exakt så jag resonerar också. Mycket smidigare att betalningen dras tillbaka än att först lägga ut pengar som sen ska föras tillbaka, som ibland inte går jättefort.
Citera
2026-07-15, 15:56
Medlem
De annulerade en faktura åt mej, en dyr fällkniv som hade en spricka i träet. Jag fick tillbaka pengarna tom. Sen kom företaget jag köpte kniven, minns inte namnet, och hotade med fogden. Så jag fann det att betala tillbaks. Jag orkar inte att bråka.
Sedan, en advokatbyrå som hade hand om företaget jag köpt kniven ifrån hörde av sej om varför jag inte betalat för knivfan.

Det var nån jävla blatte som hade företaget, fy fan för blattar! 😖
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in