2006-09-13, 15:44
Medlem
Agejevs avatar
Sist jag hade så ont i halsen att jag knappt kunde få ner en vattendroppe fick jag enbart penicillin, vilket gjorde mej jävligt förbannad. Nu har jag ont i varenda cell i kroppen (vilket förvisso beror på en femdagarsfylla med tillhörande åkommor) men jag kan för en doktor påvisa både min smärtande hals och käke. Sist jag hade problem med käken fick jag tradolan utskrivet, men kan jag hoppas på något bättre om jag uppsöker läkare med dessa kombinerade problemen? Tradolan ska ju tas med alvedon, men det orsakar enorma blödningar i magen på mej... Föredrar kodein framför tradolan, http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2 kanske man kan hoppas på ifall man dessutom lägger sej till med lite hosta?
Citera
2006-09-13, 16:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agejev
Sist jag hade så ont i halsen att jag knappt kunde få ner en vattendroppe fick jag enbart penicillin, vilket gjorde mej jävligt förbannad. Nu har jag ont i varenda cell i kroppen (vilket förvisso beror på en femdagarsfylla med tillhörande åkommor) men jag kan för en doktor påvisa både min smärtande hals och käke. Sist jag hade problem med käken fick jag tradolan utskrivet, men kan jag hoppas på något bättre om jag uppsöker läkare med dessa kombinerade problemen? Tradolan ska ju tas med alvedon, men det orsakar enorma blödningar i magen på mej... Föredrar kodein framför tradolan, http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...7&UserTypeID=2 kanske man kan hoppas på ifall man dessutom lägger sej till med lite hosta?
ta 2 st brufen + diklofenac så kommer du må bra!
Citera
2006-09-13, 16:20
Medlem
negativeApes avatar
Just för smärtan i hallsen kan jag rekomendera "Mucoangin" som ger en bedövande effekt. Väldigt bra, men som sagt, just för smärtan i hallsen.
Citera
2006-09-13, 16:21
Medlem
Agejevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triceps
ta 2 st brufen + diklofenac så kommer du må bra!

Verkar inte funka med min mage...
Citera
2006-09-13, 16:54
Medlem
Agejevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negativeApe
Just för smärtan i hallsen kan jag rekomendera "Mucoangin" som ger en bedövande effekt. Väldigt bra, men som sagt, just för smärtan i hallsen.

Då verkar kokain både roligare och mer bedövande
Sist det här tillståndet nalkades för några veckor sedan klev jag på tjacktåget och hoppade av frisk som aldrig förr, men nu vill jag bara softa o må bra...
Citera
2006-09-13, 17:25
Jag är långt ifrån säker, men jag tror inte smärta i halsen är särskilt opioidkänslig. Beror väl på vad smärtan kommer ifrån. Men när jag hade en halsinflammation för många år sedan, så fick jag bl.a Xylocain & Andolex, båda är en form av gurgelvatten, Xylocainet är lokalbedövande o Andolex är mot inflammation.

De flesta kodeinpreparat är ju kombinerade med antingen paracetamol (t.ex PanoCod), eller acetylsalicylsyra (t.ex Treo Comp). O paracetamol är ju det som finns i Alvedon, o det är ju inte bra om du får blödningar av det.

Men det är bara att hoppas på det bästa, nämn inget själv, det orsakar bara misstänksamhet. Min morbror har käkat PanoCod i ca 10 år mot sin rygg, fast nu har han fått "uppgraderat" till Temgesic, dock är läkaren inte glad i att skriva ut dem åt han, o han gömmer dem när jag kommer på besök...

O när jag krossade benet o foten, det starkaste jag fick var Panodil...
-Du kan gott ha lite ont, så är du mer försiktig om benet! sa han!
Läkare är elaka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in