Citat:
Ursprungligen postat av
Nyfikenpaallt
https://www.youtube.com/watch?v=-f9Wik9YiJE&ab_channel=TheRubinReport
Dom blev utslängda och hånade. Shame on you, shame on you.
Måste ändå va dagens bästa.
Jag har inget personligen emot transar men att dom tror att dom är accepterade hos muslimerna då är man verkligen verklighetfrånvarande. Att detta inte går in i huvudet hos LGTBQ folket är helt otroligt.
Dom hade ju flugit från balkongerna om muslimerna hade fått bestämma och dom hade aldrig överlevt att köra ett Pride tåg i Palestina.
Hur svårt är det att läsa till sig om LGTBQ folket i dessa länder. Dessa människor får komma till Israel där dom får vara sig själva.
Jag förstår inte varför man kämpar emot sig själv, det är inte logiskt för fem öre.
Tror man ska ta det försiktigt med att ta en person som blir arg på en annan person i en demonstration och se det som nåt mer än "två personer i en demo betedde sig udda"
Speciellt i Storbritannien som har en hel del historiskt relevanta prylar med HBTQ-folk som samarbetar med andra. Tänker på gruvarbetarstrejker där HBTQ-folk från storstäder gick in och stöttade gruvarbetarna vilket skapade kontaktytor mellan dom och är en av dom mest kritiska punkterna i gay rights rörelsen i England för att inte nämna hur gruvarbetarstrejken kom utanför en bubbla i små Walesiska städer.
Och det finns Svenska exempel med från 60 och 70-talet...
Ta stödet för att krossa barnslaveri i malmbrytningsindustrin. Jag är ninjahomo och jag är självklart emot slaveri av barn. Trots att landet dom barnen är ifrån har dödsstraff för homosexuella (Uganda i det här fallet). Om det är en stor demonstration mot det så kanske det finns nån lallare där från Uganda som blir förbannad på min och andras närvaro - men det är det man får ta och det är en del att knäcka den kristna amerikanska högerns stryptag på det landet.
Samma med mellanöstern. Det finns en fantasi att jag som bög måste vara pro-israel eftersom Tel Aviv är ett sjukt festligt ställe att va i om man är bög. Varför skulle jag vara pro att civila, kvinnor och barn bombas sönder i en plats dom inte kan fly?
Jag känner tillräckligt många muslimer, nyanlända och folk från platser med vidrig syn på HBTQ-folk för att veta att knäcka den programmeringen tar dar, timmar eller minuter. Samma med en polares mormor som kom hit från Israel och träffade hennes barnbarns kompisar (inkl mig). Hon var tokkonservativ men vad gör det när du faktiskt ser att personen du äcklades av för att alla berättat hittepå om dom står framför dig och är en normal jävla lallare? Det är skitenkelt att hata idén om en person, men svårt när personen står där framför dig.
Allt som krävs är att maktförhållanden plötsligt förskjuts, och att broar plötsligt existerar mellan två olika grupper.
Så därför dyker HBTQ-folk upp på demonstrationer för humanitära angelägenheter. Även om det kan finnas nån där som inte gillar oss. För att bit för bit vara del i ett brobygge som jag tror alla här tycker är relevant.
För att inte nämna att vara del i att öppet förskjuta en humanitär katastrof.