Igår, 05:39
Medlem
Fanta256s avatar
Jag har precis fått reda på att jag har högfungerande autism och add + låg iq ''88''. Det förklarar en hel del varför man levt som man gjort och är nu i någon sorts livskris i vad jag ska jobba med och ordna upp allt kaos som kommit med det, jag har haft diverse olika hantverksjobb inom byggbranschen på heltid men vill nu göra något annat, Jag har alltid haft ett intresse för datorer men är osäker om det hade funkat jag tittar på utbildningar till it-säkerhetstekniker eller nätverkstekniker. Vad gör ni andra med diagnoser i arbetslivet och hur går det för er
Citera
Igår, 05:43
Medlem
J.Doessons avatar
Att du har ett intresse för det kommer du långt på. Så satsa på en sån utbildning du.
Citera
Igår, 06:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Fanta256
Jag har precis fått reda på att jag har högfungerande autism och add + låg iq ''88''. Det förklarar en hel del varför man levt som man gjort och är nu i någon sorts livskris i vad jag ska jobba med och ordna upp allt kaos som kommit med det, jag har haft diverse olika hantverksjobb inom byggbranschen på heltid men vill nu göra något annat, Jag har alltid haft ett intresse för datorer men är osäker om det hade funkat jag tittar på utbildningar till it-säkerhetstekniker eller nätverkstekniker. Vad gör ni andra med diagnoser i arbetslivet och hur går det för er
Det mesta går om man vill! Tänk på att autism ofta är synonymt med introvert och då blir du trött av folk, så visst kan datorjobb funka men kanske inte på en arbetsplats där du sitter med alla i sk öppet landskap
Citera
Igår, 06:25
Medlem
Belters avatar
Det jobbar många introverta döskallar inom IT, tänk på det. Många är riktiga muppar och incels. Tänk dig om en extra gång och se om du inte kan hitta något roligare.
Citera
Igår, 07:01
Medlem
Onan-erarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belter
Det jobbar många introverta döskallar inom IT, tänk på det. Många är riktiga muppar och incels. Tänk dig om en extra gång och se om du inte kan hitta något roligare.

Är det så? Jag trodde att mupparna jobbade på samhall.
Citera
Igår, 08:30
Medlem
Citat:

Asså, jag är dum i huvudet och lider hela tiden av det. När man jobbar så begränsas man av hur mycket man kan hålla i huvudet. Vissa kan hålla 10 saker i huvudet samtidigt. Jag kanske klarar 3 sen börjar jag glömma bort. Utöver detta har jag i grunden dyslexi och inlärningssvårigheter.

Jag jobbar som systemutvecklare, men det är fan inte lätt med alla mina problem. Att ens klara en arbetsintervju och gå därifrån med väldigheten i behåll är nästan omöjligt.

Jag kan lösa problem, men jag behöver ha papper och penna och kunna kladda ned mina tankar. Men det ses som gammalmodigt idag.
Citera
Igår, 08:47
Medlem
Fanta256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel
Asså, jag är dum i huvudet och lider hela tiden av det. När man jobbar så begränsas man av hur mycket man kan hålla i huvudet. Vissa kan hålla 10 saker i huvudet samtidigt. Jag kanske klarar 3 sen börjar jag glömma bort. Utöver detta har jag i grunden dyslexi och inlärningssvårigheter.

Jag jobbar som systemutvecklare, men det är fan inte lätt med alla mina problem. Att ens klara en arbetsintervju och gå därifrån med väldigheten i behåll är nästan omöjligt.

Jag kan lösa problem, men jag behöver ha papper och penna och kunna kladda ned mina tankar. Men det ses som gammalmodigt idag.
hur gick det att plugga med inlärningssvårigheter
Citera
Igår, 09:33
Medlem
CrustyOldAR-10s avatar
Citat:

Kan vara kul att göra något annat, kör hårt!

Kan vara värt att fundera på hur "AI-säkert" ditt nya karriärval är bara. Tex. är webbutvecklare och 2-åriga programmerarutbildningar på YH illa ute på marknaden just nu, bättre isf att läsa en utbildning med fysiska inslag, typ automationselektriker, maskinoperatör eller dyl.
Citera
Igår, 10:49
Medlem
tvivlar starkt på att du har iq 88 om du gillar att nörda med datorer. Nog mer din adhd som "smutsar" ner ditt test.

Många med adhd/autism har "trainwreck" historia bakom sig, dvs även med hög eller normal iq.

Jag hade nog satsat på elektriker eller liknande nu när ai kommer göra många arbetslösa.
Senast redigerad av Skattebetalaren23 Igår kl. 10:52.
Citera
Igår, 16:09
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onan-eraren
Är det så? Jag trodde att mupparna jobbade på samhall.
Lite same-same. Ingen större skillnad egentligen.
Citera
Igår, 17:21
Medlem
Citat:
Just it-säkerhet kräver nog mer IQ. Men nätverkstekniker borde gå bra.

Citat:
hur gick det att plugga med inlärningssvårigheter
Om du är genuint intresserad kommer du driva dig själv. Låt vara att det tar längre tid men det kompenserar du med att lägga ned mer tid.

Prova med någon kurs på nätet på fritiden.
Citera
Igår, 21:52
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krakelibrankel

Hahahaha det här är ju jag som skriver detta. Du är inte ensam, kanske är en tröst?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in