2026-07-24, 21:57
Medlem
whoisducks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blargg
Vart fan är modsen i denna tråd egentligen, den har ju spårat ur fullständigt med diverse djurrättsaktivister och annat Offtopic??

Jag tycker väldigt synd om denna familj.. Vilket uppvaknande, hoppas de får den vård som de behöver nu 🫤

Stockholmare som inte ens sett en ko förut som kapat tråden, de tror att kött växer på affären
Citera
2026-07-24, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoisduck
Stockholmare som inte ens sett en ko förut som kapat tråden, de tror att kött växer på affären

Och talar om jakt som mord… så jävla dumt
Citera
2026-07-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Länka den då?
Vilken extremt svamlig tråd utan minsta fakta.,

https://www.instagram.com/bjorkvassla_skinngarvning/
Citera
2026-07-25, 09:24
Medlem
Otroligt sorgligt med förlossningspsykos 😢 Stackars familj vilken tragedi, att sedan komma ut ur en förlossningspsykos och förstå vad som hänt och vad man gjort som mamma, nej de gör ont i hjärtat <3 Får hoppas familjen får bra stöd av vården inte bara mamman utan hela familjen kommer behöva stöd för att ta sig igenom detta. Det mest tragiska är att ingen vet om en mamma kommer få en förlossningspsykos/förlossningsdepression innan därför det är viktigt att vården har koll.
Citera
2026-07-25, 21:58
Medlem
Sickan.Jonssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felicia0000
Otroligt sorgligt med förlossningspsykos 😢 Stackars familj vilken tragedi, att sedan komma ut ur en förlossningspsykos och förstå vad som hänt och vad man gjort som mamma, nej de gör ont i hjärtat <3 Får hoppas familjen får bra stöd av vården inte bara mamman utan hela familjen kommer behöva stöd för att ta sig igenom detta. Det mest tragiska är att ingen vet om en mamma kommer få en förlossningspsykos/förlossningsdepression innan därför det är viktigt att vården har koll.

Bra beskrivet! Hemskt och en tragedi. En förlossningspsykos kan drabba alla. Hur mår man någonsin bra som familj efter det?
Jag tänker precis som du på mamman som måste ha ett rent helvete nu och troligen resten av livet. Tänker även på pappan som måste genomlida en känslomässig berg och dalbana. När den person som man har närmast sig, blir en annan och genomför ett av det hemskaste man kan göra.
Hade man själv velat fortsätta leva tillsammans? Jag hade nog gjort det eftersom personen troligen handlat i ett tillstånd hon inte var medveten om. Det är en hemsk handling men det är hemskt att en vanlig människa i en extremt pressad situation kan få en psykos. Hade det varit knark och bös som hade orsakat psykosen hade jag varit mer negativ. Men det verkar vara en helt vanlig skötsam mamma som får en förlossningspykos.
Hoppas innerligt att alla inblandade får hjälp och stöttning.
Citera
2026-07-25, 22:58
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldandboring
Hela den här händelsen är en fruktansvärt tragiskt händelse. Det är hemskt att spekulera om att man skulle vara en avskyvärd människa för att man jagar och därefter tar han om såväl kött som skinn och päls. Det har ingenting med att döda ett barn att göra.

Att akut psykisk sjukdom har drabbat en ung barnfamilj och resulterat i denna tragedi, är en mardröm som har skakat om hela bygden och vi känner djupt med de drabbade. 😢

Pappan är 43 år och mamman är 38, så de är knappast att betrakta som en "ung" barnfamilj.
Hade de varit t.ex 25 resp 23 år så hade de väl kunnat betraktas som "unga".

Otroligt tragiskt, hur som helst.
Citera
2026-07-25, 23:55
Medlem
Jag som är en kvinna på 40+ och brukar ha svår PMDS (hormonerna rusar och jag känner inte igen mig själv i både tankar/handlingar VARJE månad innan mens och behöver extra insatta läkemedel för att kunna leva ”normalt”) lider med mamman och hela familjen. En kvinnas hormoner sänks / höjs extremt varje månad vid ägglossning och mens och har man aldrig upplevt det så har man nog svårt att förstå hur ens tankar och handlingar påverkas . Efter en förlossning gör kvinnans kropp allt för att kunna läka och hitta tillbaka men alla påverkas olika och för en del så kan det tyvärr slå hårt med hormonerna (med kombination sömnbrist/stress). Jag blir så upprörd över alla betongmänniskor i denna tråd som tror att ett intresse för jakt / skinnhantverk skulle göra att man känner mindre empati och därför skulle kunna skada en människa.
Mina tankar går till hela familjen och speciellt till mamman som förmodligen älskar sin familj men som tyvärr råkade ut för det värsta tänkbara någonsin <3
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in