Citat:
Ursprungligen postat av
Felicia0000
Otroligt sorgligt med förlossningspsykos 😢 Stackars familj vilken tragedi, att sedan komma ut ur en förlossningspsykos och förstå vad som hänt och vad man gjort som mamma, nej de gör ont i hjärtat <3 Får hoppas familjen får bra stöd av vården inte bara mamman utan hela familjen kommer behöva stöd för att ta sig igenom detta. Det mest tragiska är att ingen vet om en mamma kommer få en förlossningspsykos/förlossningsdepression innan därför det är viktigt att vården har koll.
Bra beskrivet! Hemskt och en tragedi. En förlossningspsykos kan drabba alla. Hur mår man någonsin bra som familj efter det?
Jag tänker precis som du på mamman som måste ha ett rent helvete nu och troligen resten av livet. Tänker även på pappan som måste genomlida en känslomässig berg och dalbana. När den person som man har närmast sig, blir en annan och genomför ett av det hemskaste man kan göra.
Hade man själv velat fortsätta leva tillsammans? Jag hade nog gjort det eftersom personen troligen handlat i ett tillstånd hon inte var medveten om. Det är en hemsk handling men det är hemskt att en vanlig människa i en extremt pressad situation kan få en psykos. Hade det varit knark och bös som hade orsakat psykosen hade jag varit mer negativ. Men det verkar vara en helt vanlig skötsam mamma som får en förlossningspykos.
Hoppas innerligt att alla inblandade får hjälp och stöttning.