2026-07-24, 12:06
Medlem
GoEks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogslo
Så otroligt lågt med alla som ska kommentera familjens jaktintresse och mammans utseende på instagram. Har ni jägarexamen själva eller vad vet ni egentligen om jakt? Har ni själva fött barn och upplevt en förlossningspsykos?

Om jägare t.ex. skjuter räv för att populationen inte ska bli för stor och skada ex.vis fårböndernas djur, om jägaren sen tar vara på skinnet för att göra värmande kläder som folk gjort i alla tider, då ska man anklagad för att vara allmänt knäpp och se galen ut.

Nä, troligen en helt vanlig familj där mamman drabbades av förlossningspsykos som ledde till det fruktansvärda. Jag som mamma kan knappt föreställa mig hur hon kommer må när hon "vaknar" ur psykosen och inser vad som hänt.

Hon kommer få leva med det här resten av livet och må nog dåligt av det, utan allas okunniga kommentarer här inne.
Vettigaste inlägget i tråden.
Citera
2026-07-24, 12:18
Medlem
Finns bara gamla bilder på henne.
Citera
2026-07-24, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TornstromMy
Finns bara gamla bilder på henne.

Och? Vad ska du med nyare bilder till, döma henne i din privata jury?
Citera
2026-07-24, 12:29
Medlem
Hon ser säkert likadan ut fast lite äldre bara.
Citera
2026-07-24, 13:04
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Så otroligt lågt med alla som ska kommentera familjens jaktintresse och mammans utseende på instagram. Har ni jägarexamen själva eller vad vet ni egentligen om jakt? Har ni själva fött barn och upplevt en förlossningspsykos?

Om jägare t.ex. skjuter räv för att populationen inte ska bli för stor och skada ex.vis fårböndernas djur, om jägaren sen tar vara på skinnet för att göra värmande kläder som folk gjort i alla tider, då ska man anklagad för att vara allmänt knäpp och se galen ut.

Nä, troligen en helt vanlig familj där mamman drabbades av förlossningspsykos som ledde till det fruktansvärda. Jag som mamma kan knappt föreställa mig hur hon kommer må när hon "vaknar" ur psykosen och inser vad som hänt.

Hon kommer få leva med det här resten av livet och må nog dåligt av det, utan allas okunniga kommentarer här inne.

Instämmer. Hoppas både hon, partner och övrig familj slipper läsa denna tråden och framförallt alla idiotiska inlägg som borde vara straffbart att yttra.

Som pappa själv så lider jag något oerhört med denna familjen.
Citera
2026-07-24, 16:23
Medlem
Citat:

Tack!! Helt enig på detta.
Citera
2026-07-24, 17:02
Medlem
Blarggs avatar
Vart fan är modsen i denna tråd egentligen, den har ju spårat ur fullständigt med diverse djurrättsaktivister och annat Offtopic??

Jag tycker väldigt synd om denna familj.. Vilket uppvaknande, hoppas de får den vård som de behöver nu 🫤
Senast redigerad av Blargg 2026-07-24 kl. 17:58.
Citera
2026-07-24, 17:10
Medlem
TaxenSixtens avatar
Är hon invandrad med tanke på efternamnet?
Citera
2026-07-24, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Om man kollar in hennes insta så
tycker jag att hon ser lite galen ut.
Uppenbarligen så var det så också.

Sjukt att galningar får ha vapen hemma.
Är ju inte första dåren som har haft det.

Det mest troliga är väl att hon inte har haft någon psykosdiagnos tidigare i alla fall, läkare ska anmäla det till polisen som utreder och beslutar.

Efter det här kommer hon i alla fall att bli av med sin eventuella vapenlicens.
Citera
2026-07-24, 18:18
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skurhinken
Instämmer. Hoppas både hon, partner och övrig familj slipper läsa denna tråden och framförallt alla idiotiska inlägg som borde vara straffbart att yttra.

Som pappa själv så lider jag något oerhört med denna familjen.

Det är naturligt att diskutera och spekulera om bakomliggande orsaker till såna här vansinnesdåd, och så länge man gör just det, spekulerar, och inte sprider lögner som om det vore sanning, så är det inte nödvändigtvis något dåligt.

När exempelvis den där galningen attackerade lärare på Malmö Latinskola för några år sedan så gick användarna i Flashbacktråden igenom hans Instagram och knöt samman hans bisarra teckningar med sinnestillståndet som ledde till vansinnesdådet. En en extremt långsökt koppling att göra mellan den helt harmlösa aktiviteten att teckna, som handlar om att skapa, och den monstruösa handlingen att förstöra liv. Men folk ville förstå förövarens psyke, och vad som ledde till morden. Kanske fanns en ledtråd i det överdrivet maskulina, nästan karikatyrmässiga formspråket som genomsyrade mördarens alla teckningar, och gav dem något förvridet och groteskt, oavsett om han ritade lejon eller ninjor? Antagligen inte. Antagligen finns ingen koppling alls. Men skadade det offrens anhöriga att folk spekulerade om saken? Det störde nog mest tecknare och konstnärer.

Det är samma sak som äger rum här. Det görs inte utifrån brist på respekt mot offren, och handlar inte om något gottande i andras olycka, inte för mig, och troligen inte de flesta andra heller. Man vill reda ut det emotionellt och försöka förstå det på något vis, fast det är oförklarligt. Fast det inte drabbat en själv tänker man in sig i det, fast det inte går att göra. Det är för jävligt att föreställa sig.

För offrens anhöriga gör det nog varken till eller från om någon random på Flashback tänker högt om eventuella kopplingar till det stora jaktintresset, för det värsta som kunde hända har redan hänt.

Det är nog snarare ni som delar gärningspersonens fritidsintresse som tar illa vid er nu, för associationen med detta vansinnesdåd. Som någon som skapar konst av olika slag, ibland dålig konst som jag inte skulle vilja bli psykoanalyserad utifrån, och som ogärna vill se konstnärliga uttryck knytas till mord, hur grotesk konsten än är, så kan jag känna igen mig i känslan från tråden om ovan nämnda händelse. Men den händelsen och tråden handlade inte om mig och mina känslor.

Och det här handlar inte om er andra som jagar, eller era känslor, och dessutom handlar spekulationerna om en aktivitet som faktiskt ofrånkomligen är våldsam i sin kärna, och därför har ett faktiskt släktskap med andra former av våld, till skillnad från någons teckningar. Är det okej att spekulera om någons teckningar i relation till någons våldsutövning så måste det vara okej att spekulera om någons våldsutövning i relation till hennes andra former av våldsutövning. Jag tycker att ni kan ta och bita ihop och sluta tycka synd om er själva. Det handlar inte om er.
Citera
2026-07-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av newbiecracker
Men det är just vad han gör? I intervjun i jakttidningen säger han att det var "kul och spännande" att döda björnen. Vidare finns ett gäng artiklar om hur bröderna satt rovdjursjakt i system. På Insta går mamman runt i skogen i skinn från alla djuren, flår en grävling, har på sig skinn från alla möjliga djur. Och jo, de ser galna ut på ögonen bägge två.
Mest creepy par jag läst om på länge - folie a deux

Det är helt normalt där uppe med jakt så den som är mest galen är DU som hoppar på folk som jagar. För de finns folk som lever för jakt för mat och even licensjakt även om de sticker i era Greenpeace ögon. Sen är de väl bättre att dom tar hand om skinnet än att slänga det kan ju även va ett sätt att hedra djuret även ser konstigt ut. Så låt folk jaga och ha sin hobby utan att trakassera dom för de. Va tacksam att de finns dom håller rovdjurs stammen i schakt ist så ni stads folk kan gå ut med eran fjollhund och den inte blir uppäten av en varg eller björn.
Citera
2026-07-24, 20:52
Medlem
oldandborings avatar
Hela den här händelsen är en fruktansvärt tragiskt händelse. Det är hemskt att spekulera om att man skulle vara en avskyvärd människa för att man jagar och därefter tar han om såväl kött som skinn och päls. Det har ingenting med att döda ett barn att göra.

Att akut psykisk sjukdom har drabbat en ung barnfamilj och resulterat i denna tragedi, är en mardröm som har skakat om hela bygden och vi känner djupt med de drabbade. 😢
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in