2026-07-12, 22:38
Medlem
Iran finansierar flera terroristceller så om de på något sätt kunnat be någon att utföra en storskalig terroristattack i USA hade de naturligtvis redan gjort det.

De har inga sleeper agents som befinner sig i USA som bara väntar på någon order.
Citera
2026-07-13, 03:46
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Iran finansierar flera terroristceller så om de på något sätt kunnat be någon att utföra en storskalig terroristattack i USA hade de naturligtvis redan gjort det.

De har inga sleeper agents som befinner sig i USA som bara väntar på någon order.
Hade jag varit Iran hade jag väntat... väntat, ridit ut kriget och sedan avrättat USAs president.
Fast det är ju bara jag det, är inte iranier, muslim eller jude. Däremot långsint, glömmer aldrig en oförrätt. Hämnd är en rätt som serveras bäst kall.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-07-13 kl. 03:49.
Citera
2026-07-13, 09:26
Medlem
Iran har begått terrordåd över hela planeten. Planerade terrordåd i USA har kunnat avvärjas. Här är en liten lista på olika länder där terrorturbanerna begått terror:

Mellanöstern och Nordafrika
Libanon

Irak

Syrien

Jemen

Israel och de palestinska områdena

Jordanien

Bahrain

Saudiarabien

Förenade Arabemiraten

Europa
Storbritannien

Albanien

Belgien

Frankrike

Nederländerna

Turkiet

Nord- och Sydamerika
Argentina

USA

Asien
Indien

Iran är så oerhört smutsigt.
Citera
2026-07-13, 10:03
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Iranska regimen hatade USA extremt mycket innan dom eliminerade ledare som Qasem Soleimani eller Ali Hosseini Khamenei. Tror du dom hatar USA ännu mer plötsligt och nu minsann kommer utföra terrordåd?

Det känns lite som om de inte aktiverat eventuella terror-celler efter något av dessa dödsfall så kommer de aldrig att göra det. Vad skulle kunna motivera till terror-attacker om inte dödandet av deras högsta ledare gör det?
Citera
2026-07-13, 11:58
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Det känns lite som om de inte aktiverat eventuella terror-celler efter något av dessa dödsfall så kommer de aldrig att göra det. Vad skulle kunna motivera till terror-attacker om inte dödandet av deras högsta ledare gör det?

Exakt. Jag misstänker att TS lurar sig själv lite grann och tror att "nu minsann" är Iran så pass upprörda att nu kommer dom väcka celler i USA.
Citera
2026-07-13, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Han var redan på väg utför han var gammal Iran har nog sedan länge planerat en efterträdare till högsta ledare.
Citera
2026-07-13, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RomernasKung
Iranska regimen hatade USA extremt mycket innan dom eliminerade ledare som Qasem Soleimani eller Ali Hosseini Khamenei. Tror du dom hatar USA ännu mer plötsligt och nu minsann kommer utföra terrordåd?

Dom försöker naturligtvis alltid utföra terrordåd mot USA när dom kan. Min poäng är att det är ingen skillnad idag, för 5 år sedan eller för 15 år sedan. Dom har ungefär lika mycket kapacitet.

Vilket land som helst har RÄTT ATT HATA, det betyder inte att motsvarande land har rätt att bomba deras skolor.

Jaja, de försöker alltid utföra terrordåd? Hur många iranier internationellt har utfört något terrordåd?

Du tror inte att när USA hade öppna gränser under biden där kineser och hela världen smet in att iranier inte tog sig in?

Iranier är inte terrorister i sin natur, likadant som hur många svenska terrorister finns det internationellt?
Citera
2026-07-13, 19:15
Medlem
RomernasKungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Vilket land som helst har RÄTT ATT HATA, det betyder inte att motsvarande land har rätt att bomba deras skolor.

Jaja, de försöker alltid utföra terrordåd? Hur många iranier internationellt har utfört något terrordåd?

Du tror inte att när USA hade öppna gränser under biden där kineser och hela världen smet in att iranier inte tog sig in?

Iranier är inte terrorister i sin natur, likadant som hur många svenska terrorister finns det internationellt?

När jag säger iranier i denna kontext handlar det om Iranska regimen och dess sympatisörer såklart, inte Iranier generellt.

Jag tvivlar starkt på att Iran har sleeper cells i USA som de nu kommer aktivera men som de tidigare lät ligga inaktiva. Du verkar inte riktigt begripa resonemanget.

Iranska regimens fientlighet mot USA var stor innan elimineringen av flera toppledare. Så pass stor att de tar varje chans de får att utföra attacker när de ges. Därför är risken knappast större nu än den var då.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in