2026-07-16, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Nej det gör han inte alls. Och jag påstår inget, bara reagerar på din och vissa andras propaganda om att plocka skräp var upprinnelsen till våldsamheterna.

Varför är det propaganda när du själv spekulerar vidare..?
Citera
2026-07-16, 07:02
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Är det två eller tre som blivit häktade?

Philip + Noah hittar jag häktningsframställan, men den Arvid det pratades om tidigare, är han släppt eller?

Du tänker på Noah’s efternamn
Citera
2026-07-16, 07:32
Avstängd
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRinghals
Du tänker på Noah’s efternamn

Jag tänker inte på något
Namnet Arvid har blivit nämnt i tråden tidigare, möjligt att den personen blandar ihop det.

Edit; Men inser nu att det är bara 2 män som är häktade
Citera
2026-07-16, 07:43
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjackRaise
vad har mängden narkotika man haffas med att göra med hur mycket man brukar? absolut ingenting. förstår inte hur folk som du tänker öht.

jag har ingen aning om huruvida BO var missbrukare eller ej, men det är ju högst sannolikt att anhöriga valt den bästa möjliga bilden på honom att godkännas publiceras i en rikstäckande tidning. sen så kan man se lite hursomhelst ut om man missbrukar tjack, speciellt om man har god ekonomi.

Nej, tjackisar får förvrängt utseende av längre missbruk. Det borde väl du ha koll på med ditt nick. Vad man har i plånboken är irrelevant, det gör en inte immun.
Citera
2026-07-16, 09:02
Medlem
Dansflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Helt riktigt. Hade GM som tidigare suttit inne för våldsbrott fortsatt suttit inne hade dödsmisshandeln naturligtvis aldrig skett (dvs inte "kanske aldrig skett).

Detta är ännu ett exempel på att man måste ha hårdare straff för våldsbrott och särskilt fånga upp unga individer som är krutdurkar redo att explodera. Den här killen kommer bara bli ännu mer kriminell och farlig om han får sitta inne några år utan rehabilitering och sedan släppas ut igen.

Man måste omprogrammera dessa personer från grunden om man ska ha någon chans att bryta såna här mönster, alternativt ha dom inlåsta konstant.

Du har så rätt. Folk utan impulskontroll ska interneras länge.
Citera
2026-07-16, 09:23
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Är det två eller tre som blivit häktade?

Philip + Noah hittar jag häktningsframställan, men den Arvid det pratades om tidigare, är han släppt eller?

Noah och "Arvid" är samma person.
Citera
2026-07-16, 09:25
Medlem
EnLitenkilles avatar
Finns det bilder på horungarna?!
Citera
2026-07-16, 09:39
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Finns det bilder på horungarna?!

Det finns bilder på i alla fall två i tråden.
Citera
2026-07-16, 09:57
Medlem
Kincops avatar
Jag undrar över två ting:
BO har på sin FB sida bild där han "stoltserar" med jaktvapen och fällt vilt.. Om han nu har dessa domar på sig sedan tidigare så kan han knappast ha egna jaktvapen. Allltså, antingen fejkar han bilden (varför?) eller så har han inte dessa domar.. You tell me.

I en lokalblaska läste jag att nån av MGM hade kopplingar till Mölnlycke gänget (437 eller vad fasen postnumret nu är..)?
Citera
2026-07-16, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Nej, tjackisar får förvrängt utseende av längre missbruk. Det borde väl du ha koll på med ditt nick. Vad man har i plånboken är irrelevant, det gör en inte immun.

Kör de amfetamin långvarigt så får du verkligen ett annorlunda utseende. Även rösten påverkas (och hjärnan)
Citera
2026-07-16, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kincop
Jag undrar över två ting:
BO har på sin FB sida bild där han "stoltserar" med jaktvapen och fällt vilt.. Om han nu har dessa domar på sig sedan tidigare så kan han knappast ha egna jaktvapen. Allltså, antingen fejkar han bilden (varför?) eller så har han inte dessa domar.. You tell me.

I en lokalblaska läste jag att nån av MGM hade kopplingar till Mölnlycke gänget (437 eller vad fasen postnumret nu är..)?

Domarna var väl på en av killarna som mörda honom?!

Sen känns det som halva gänget här blandar ihop mordet tråden handlar om med mordet som skedde vid Stenungsund?
Citera
2026-07-16, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Så GM''s tidigare dömda, narkotika och våld.
BO missbrukare, känner GM sedan tidigare och haft tidigare tumult.

missbrukare med skulder ska bli skrämd med stryk men går för långt(?) och BO dör.

Aldrig vart I sådana krets men känner en som är,
Yxor och misshandel/mordförsök verkar standard hos dessa typer vare sig det gäller skulder eller att dom inte gillar varandra.
Det där var en udda sammandrag.
Är du säker på att du inte blandat ihop BO med någon annan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in