2026-07-17, 19:19
Medlem
Bara som en liten uppdatering till tråden..

Var inne hos grannen. Satt och pratade med han och vi hade jättetrevligt. Men ungen som är 6 år stolpade ju in och störde i tid och otid. Ungen är i ”pratatadiet” och tjötade om det ena än det andra, helt oväsentligt så som ungar i den åldern kan göra.

Men det gick rätt bra. Jag försökta bemöta den skarpt, efter era råd här i tråden. När ungen ville leka så sa jag bestämt nej och hänvisade till att jag var där för att hälsa på pappa. Men jag gick med på att låta ungen visa mig sitt rum. Sen satt vi och pratade en stund till pappa kom ut - och såg på mig att jag var rätt less.

Så det gick rätt fint ändå. Ungen fick mat en stund senare och sen började den bli trött och slutade tjöta.
Citera
2026-07-18, 13:36
Moderator
sosweets avatar
Oaktat troll eller inte: Man är bra naiv om man släpper in andras barn i huset. Rent bedrövligt att det är så givetvis.

Men hur säger man "Nej" på ett schysst sätt? Jag tror väl att det smidigaste sättet är att bara säga "Nej, jag vill inte ha okända personer på besök hemma hos mig". På det sättet tycker i alla fall jag att man är schysst mot barnet som åtminstone får känna att det är en person och inte "bara ett barn", även om själva besöket nekas.
Citera
2026-07-19, 00:59
Avstängd
Inte alls?
Eller köra till strand för avlivning.?
Citera
2026-07-19, 02:37
Medlem
Barn är unga vuxna, säg som det är, det är jättefint att du vill hälsa på, men just nu passar inte så bra, behöver inte vara svårare än så 😊👍

Citat:
Ursprungligen postat av ApHank
Jag har ett jobb där jag ofta kommer i kontakt med unga barn. Men det gäller även privat då jag har en del barn omkring mig. Typ grannar, bekanta osv.

Jag är medelålders man, singel och vill verkligen inte ha barn själv, men jag gillar dom ändå, ungar kan vara för jävla roliga i lagoma doser. Barn har också en förmåga att ty sig till mig. Jag vet inte vad det beror på men rätt ofta tycker jag det blir jobbigt och jag har svårt att veta vad jag ska säga åt dom när de börjar fråga om saker som att de vill komma in till mig och liknande.

Jag är en sån människa som vill vara snäll mot alla och jag gillar inte att avvisa folk.

Vad säger man till ett barn som vill komma hem till mig samtidigt som mamma eller pappa står bredvid och tittar på?? 🫤
Citera
2026-07-19, 09:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Inte alls?
Eller köra till strand för avlivning.?

Jag mena ju avliva er själv såklart.
Mycket oeffektiv metod.
Citera
2026-07-19, 10:10
Avstängd
Alla barn ska ha rätt till billig el.
True story.
Citera
2026-07-20, 02:13
Medlem
Skattebrotts avatar
Låter extremt konstigt att barn tar initiativet att komma hem till dig. Låter som SSIH. Att du dessutom jobbar med barn får det hela att låta ännu skummare.

Du måste ju ha sagt något speciellt för att barn skulle säga något liknande. Typ ”jag har rosa ponnys hemma. Hade ni velat se en rosa ponny? Jaså, så ni säger alltså att ni vill komma hem till mig?”
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in