2026-07-12, 09:51
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApHank
Det var en förklaring mot din pedofilanklagelse. Inget annat.

Tror du en suspekt pedofil får jobba med barn?
Nej men en, för myndigheterna, okänd pedofil kan det.

Men att dra upp pedofili i sammanhanget visar bara hur idiotiskt många tänker i Sverige. Patetiskt att misstänkliggöra dig baserat på din TS.

Dra en nödlögn om att du är upptagen, varje gång situationen uppstår. De kommer snart tröttna på att nekas.
Citera
2026-07-12, 09:53
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag kan inte förstå varför man startar en sådan här tråd? Jobbar med barn men behöver få råd från flashback om hur man säger nej??

Dessutom i säkerhetsklassad tjänst, så han borde inte vara främmande för att hantera psykosociala utmaningar.

Men han tycker uppenbarligen så sjukt mycket om barn. Att det kanske känns vettigast att prata om saken.

Att prata med förhoppningsvis förstående medlemmar kan förmodligen get ett slags stöd. Även om de hypotetiska situationerna bara existerar i TS knäppa fantasier.

Och vem vet, kanske ett sätt att komma i kontakt med likasinnade också.

Jag tycker trådstarten är både påhittad och olämplig, men det hör eventuellt inte till diskussionen.
Senast redigerad av busy-signal 2026-07-12 kl. 10:01.
Citera
2026-07-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
Bara kontra med att "det skulle nog inte mamma/pappa gilla" haha
Ha ha.

Ja jag har i alla fall läst alla era inlägg so far. Vissa är jättebra och de ska jag försöka lägga på minnet. Vissa är.. mindre bra. Men det är väl väntat i en tråd som denna.

Tack för input alla.
Citera
2026-07-12, 11:57
Avstängd
En örfil
Citera
2026-07-12, 12:57
Medlem
Citat:
Jag har ett jobb där jag ofta kommer i kontakt med unga barn. Men det gäller även privat då jag har en del barn omkring mig. Typ grannar, bekanta osv.

Jag är medelålders man, singel och vill verkligen inte ha barn själv, men jag gillar dom ändå, ungar kan vara för jävla roliga i lagoma doser. Barn har också en förmåga att ty sig till mig. Jag vet inte vad det beror på men rätt ofta tycker jag det blir jobbigt och jag har svårt att veta vad jag ska säga åt dom när de börjar fråga om saker som att de vill komma in till mig och liknande.

Jag är en sån människa som vill vara snäll mot alla och jag gillar inte att avvisa folk.

Vad säger man till ett barn som vill komma hem till mig samtidigt som mamma eller pappa står bredvid och tittar på?? 🫤
Är du singel man och föräldrarna vill att barnet ska komma hem till dig?!
Citera
2026-07-12, 13:02
Medlem
Remember "kapten klänning" , dock
Citera
2026-07-12, 13:04
Medlem
Incendios avatar
Är föräldrarna där är det ju bara att lite menande titta på dem och svara något enkelt om att inte ha tid eller att du har en folkskygg katt eller nåt. Ingen ens halvnormal förälder vill att ens barns ska gå hem till en främmande man.
Handlar det om barn du möter i tjänsten är det enkelt att säga att det strider mot reglerna på arbetsplatsen att ha kontakt med barnen privat.
Citera
2026-07-12, 14:56
Medlem
Hur svårt är det att bara säga ifrån, vänligt men bestämt ?
Citera
2026-07-12, 15:07
Medlem
Testa att skrik NEJ alkt vad du kan. Kul att se ungens reaktion. Haha
Citera
2026-07-12, 16:41
Medlem
Man säger ”nej det går tyvärr inte”. Upprepar sig ifall barnet frågar igen och tittar menande på föräldrarna som får ta över samtalet.
Citera
2026-07-12, 22:48
Medlem
Citat:
Jag har ett jobb där jag ofta kommer i kontakt med unga barn. Men det gäller även privat då jag har en del barn omkring mig. Typ grannar, bekanta osv.

Jag är medelålders man, singel och vill verkligen inte ha barn själv, men jag gillar dom ändå, ungar kan vara för jävla roliga i lagoma doser. Barn har också en förmåga att ty sig till mig. Jag vet inte vad det beror på men rätt ofta tycker jag det blir jobbigt och jag har svårt att veta vad jag ska säga åt dom när de börjar fråga om saker som att de vill komma in till mig och liknande.

Jag är en sån människa som vill vara snäll mot alla och jag gillar inte att avvisa folk.

Vad säger man till ett barn som vill komma hem till mig samtidigt som mamma eller pappa står bredvid och tittar på?? 🫤

Jag tycker inte att man skall behöva förklara varför man inte vill ha okända på besök i sitt hem. Det är ju bara att du säger "Nej, det går inte!" och ler.

Eller så svarar du "Nej, men jag kan hälsa på er!".

Nä, det är respektlöst att föräldrarna står och tittar på och inte säger åt ungen att så frågar man inte. Men de kanske behöver barnvakt och inte har råd?
Citera
Idag, 19:08
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:

Ett nej är ett nej, och det räcker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in