Igår, 18:42
Medlem
Säg "nej" men jag spelar gärna fotboll med dig någon dag, så får ungen ett alternativ till att invadera
Citera
Igår, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Säg "nej" men jag spelar gärna fotboll med dig någon dag, så får ungen ett alternativ till att invadera
Avledningsmanöver. Bra tanke. Det låter så enkelt när man snckar om det så här online. När man har tid att tänka och fundera. Men i stundens hetta så blir jag oftast helt ställd. Tycker det är skitjobbigt. Kommer aldrig på såna här smarta grejor när de frågar.

Med vuxna är det aldrig något problem, men barnen har ju inte de filter som vi har. De bara kör på - vilket jag förvisso tycker är så jäkla charmigt.

Jag gillar ungar som tusan, men jag gillar inte när de vill invadera mitt privatliv. Ha ha
Senast redigerad av ApHank Igår kl. 18:58.
Citera
Igår, 19:14
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApHank
Jag har ett jobb där jag ofta kommer i kontakt med unga barn. Men det gäller även privat då jag har en del barn omkring mig. Typ grannar, bekanta osv.

Jag är medelålders man, singel och vill verkligen inte ha barn själv, men jag gillar dom ändå, ungar kan vara för jävla roliga i lagoma doser. Barn har också en förmåga att ty sig till mig. Jag vet inte vad det beror på men rätt ofta tycker jag det blir jobbigt och jag har svårt att veta vad jag ska säga åt dom när de börjar fråga om saker som att de vill komma in till mig och liknande.

Jag är en sån människa som vill vara snäll mot alla och jag gillar inte att avvisa folk.

Vad säger man till ett barn som vill komma hem till mig samtidigt som mamma eller pappa står bredvid och tittar på?? 🫤

Är det här en fantasi du har? Att du snarare vill att barn ska komma hem till dig?
Citera
Igår, 19:20
Medlem
”Mitt hem är faktiskt ett barnförbjudet hem *blink*” Blinken får du anpassa till barna då.
Kan funka beroende på ålder och föräldrarna hör dig om dom är med.

Jag hade inte haft några problem att släppa in andras ungar i mitt hem. Hade tom kunnat tänka mig att låna andras barn till att baka och pyssla. Helst på en bestämd tid men skulle släppa in någon nyfiken. Som du säger så svårt att säga nej. Extra svårt om det är busiga och roliga barn. Men helst att deras föräldrar är med då så man inte riskerar att bli peddostämplad.
Citera
Igår, 19:28
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Avledningsmanöver. Bra tanke. Det låter så enkelt när man snckar om det så här online. När man har tid att tänka och fundera. Men i stundens hetta så blir jag oftast helt ställd. Tycker det är skitjobbigt. Kommer aldrig på såna här smarta grejor när de frågar.

Med vuxna är det aldrig något problem, men barnen har ju inte de filter som vi har. De bara kör på - vilket jag förvisso tycker är så jäkla charmigt.

Jag gillar ungar som tusan, men jag gillar inte när de vill invadera mitt privatliv. Ha ha

Ja det märks att du gillar barn på ett olämpligt sätt. Däremot så verkar inte din TS trovärdig för fem öre. Snarare nåt slags sjuk pddo-fantasi.
"Haledudane mig, vad synd det är om mig, barnen tycker så mycket om mig och jag blir så brydd att jag inte vet hur jag skall säga nej när dom vill hälsa på. Och vad ska man säga när dom vill sova över, hihih "
Citera
Igår, 19:40
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Jag har ett jobb där jag ofta kommer i kontakt med unga barn.
Citat:
Mitt jobb är säkerhetsklassat så åtminstone polismyndigheten anser mig vara betrodd.
Citat:
Tror du en suspekt pedofil får jobba med barn?

Säkerhetsklassat? Barn? Kan du utveckla utan att outa? Menar inte att snoka, men det finns väl inga säkerhetsklassade arbeten med barn förutom Kungahuset?

Efter Kapten Klänning så kan man nog lugnt säga att fältet ligger vidöppet. De flesta länder har sina misstänkta när det kommer till Epstein men av någon egendomlig anledning är det locket på när det kommer till Sverige, trots att vi hade bordell-mamman Barbro på Handelshögskolan.

Citat:
Det låter så enkelt när man snckar om det så här online. När man har tid att tänka och fundera. Men i stundens hetta så blir jag oftast helt ställd. Tycker det är skitjobbigt. Kommer aldrig på såna här smarta grejor när de frågar.

Säkerhetsklassad och kan inte lösa en enkel situation? Det väcker frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Du säger ifrån med en klämkäck stämma att det går inte eftersom du är upptagen.

Du ska inte säga ifrån på ett sätt som inbjuder till förhandling till varför du säger ifrån.

Kom ihåg att ett nej är en hel mening och slutet på en förhandling.

Haha, det där tar jag rygg på. Klockrent!!

Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
”Mitt hem är faktiskt ett barnförbjudet hem *blink*” Blinken får du anpassa till barna då.
Kan funka beroende på ålder och föräldrarna hör dig om dom är med.

Jag hade inte haft några problem att släppa in andras ungar i mitt hem. Hade tom kunnat tänka mig att låna andras barn till att baka och pyssla. Helst på en bestämd tid men skulle släppa in någon nyfiken. Som du säger så svårt att säga nej. Extra svårt om det är busiga och roliga barn. Men helst att deras föräldrar är med då så man inte riskerar att bli peddostämplad.

Jag gillade själv att prata med barn förr i tiden innan jag fick egna. Idag kan jag tycka att det är trevligt i korta doser, men jag vill inte ha dem nära mig och jag skulle 100% aldrig släppa in dem i mitt hus eller vistas ensam med andras barn, närmaste familjen undantagen. Risken för att saker ska explodera i ansiktet är för alla del minimal men konsekvensen om det händer är katastrofal. Som vit, heterosexuell, kristen man är du helt rättslös i Sverige.
Citera
Igår, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Säkerhetsklassat? Barn? Kan du utveckla utan att outa? Menar inte att snoka, men det finns väl inga säkerhetsklassade arbeten med barn förutom Kungahuset?

Efter Kapten Klänning så kan man nog lugnt säga att fältet ligger vidöppet. De flesta länder har sina misstänkta när det kommer till Epstein men av någon egendomlig anledning är det locket på när det kommer till Sverige, trots att vi hade bordell-mamman Barbro på Handelshögskolan.

Säkerhetsklassad och kan inte lösa en enkel situation? Det väcker frågor.

Barn förgyller mest hela tiden tycker jag. Men det är klart att om man redan har egna så blir man väl ”mätt”.
Deras föräldrar bör vara med tycker jag. Om det senare leder till att man faktiskt lärt känna dom och ska passa dom en stund eller ett dygn så är det en annan sak.

Haha, det där tar jag rygg på. Klockrent!!

Jag gillade själv att prata med barn förr i tiden innan jag fick egna. Idag kan jag tycka att det är trevligt i korta doser, men jag vill inte ha dem nära mig och jag skulle 100% aldrig släppa in dem i mitt hus eller vistas ensam med andras barn, närmaste familjen undantagen. Risken för att saker ska explodera i ansiktet är för alla del minimal men konsekvensen om det händer är katastrofal. Som vit, heterosexuell, kristen man är du helt rättslös i Sverige.
Barn förgyller mest hela tiden tycker jag. Men det är klart att om man redan har egna så blir man väl ”mätt”.
Deras föräldrar bör vara med tycker jag. Om det senare leder till att man faktiskt lärt känna dom och ska passa dom en stund eller ett dygn så är det en annan sak.
Citera
Igår, 19:58
Medlem
exoticspices avatar
Du säger att det är jättetråkigt för dig att komma hem till mig. Det finns inget för dig att göra och jag sitter och jobbar.

Du ska inte säga att "du kan komma en annan dag för idag är jag upptagen". Då har du gett ett löfte som barnet väntar på och du blir själv stressad över att du har lovat något du inte vill.

Om barnet tjatar om att komma hem till dig, så ta hem barnet, sätt dig och jobba med papper och var upptagen och prata inte, då tycker barnet att det är tråkigt hos dig som du sagt och kommer sluta att fråga och aldrig mer komma. Om du ändå låter barnet komma ,bjud inte på något som att äta och dricka och pyssla med ditt.

Barn hatar att ha tråkigt.
Citera
Igår, 20:08
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Kanske beror lite på hur gamla barnen är och hur väl man egentligen känner varandra hur långt man ska gå med ett svar och ett avvisande. Är de rätt små kan man säga "Inte idag" och ge föräldrarna en menande blick , om de nu är i närheten, som säger att sen får de ta över frågan om barnen fortsätter fråga/tjata eller själva förklara för barnen varför det inte går. Är barnen lite större kan man ju vara ärlig och säga som det är, att man inte vill ha besök av barn hemma eller förklara att det är olämpligt.

Sen kan jag tycka att föräldrarna har ett ansvar att besvara barnen också. Normalt sett borde väl föräldrarna motsätta sig att barnen besöker andra vuxna som själva inte har barn hemma. Såvida man inte står varandra väldigt nära förstås.
Citera
Igår, 20:13
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick

Det är så klart en helt annan sak.
Citera
Igår, 20:14
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Om du verkligen inte vill ha barn hemma hos dig på besök, låt dem inte komma en gång ens och inte heller om deras föräldrar följer med. Barn kan vara rätt oförutsägbara och överraska med att de tycker att det visst är spännande att komma hem till dig. Släpper du in barn på besök finns risken att de vill komma igen och igen för att de vet att de får komma och för att de tycker det är roligt att komma hem till någon annan. Vet att det kan vara så, har sett det själv med barn som gärna kommer hem till andra människor, oavsett om det finns barn i huset eller ej. Även hem till äldre människor där inget roligt finns att göra. Och tro mig, barnen vill tillbaka ändå hur tråkigt det än må vara. För barnen är det inte tråkigt. Det är ändå ett litet äventyr för barnen.
Citera
Igår, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Om du verkligen inte vill ha barn hemma hos dig på besök, låt dem inte komma en gång ens och inte heller om deras föräldrar följer med. Barn kan vara rätt oförutsägbara och överraska med att de tycker att det visst är spännande att komma hem till dig. Släpper du in barn på besök finns risken att de vill komma igen och igen för att de vet att de får komma och för att de tycker det är roligt att komma hem till någon annan. Vet att det kan vara så, har sett det själv med barn som gärna kommer hem till andra människor, oavsett om det finns barn i huset eller ej. Även hem till äldre människor där inget roligt finns att göra. Och tro mig, barnen vill tillbaka ändå hur tråkigt det än må vara. För barnen är det inte tråkigt. Det är ändå ett litet äventyr för barnen.
Man kan också prata med dom vuxna till barnen ifall man inte vill ta snacket med någon annans barn själv.
Och då kan man ta snacket på ett annat sätt när barnen inte är närheten.

Om TS har svårt att säga nej till dom kan han även göra en deal med barnen om att man får gå in hemmet EN gång men inte fler gånger.
Barn är inte tröga men glömska.
Då kan det vara enklare att säga ”vi var alla överens om att besöket var en engångsföreteelse. Kommer ni ihåg? Bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in