2026-07-11, 21:52
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IRME
Jo visst, jag hade 58% på min bonus förut, jag fattar varför folk tycker att den inte var värd att jobba för

58% är en helt befängd siffra. Lever vi på medeltiden????!

Förstår genuint inte varför vi har så hög skatt, hade vi gått under om vi endast hade 10% skatt på allas löner?
Citera
2026-07-11, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maniskasamen
Jag har nu under sommaren gjort ca 15 timmar rätt hård övertid. Efter skatt tror jag jag får ut ca 3700kr. Är det inte lite sjukt? Att det blir så lite är väl beroende på jag räknar med 50% skatt i o m jag är högavlönad. Men jag förstår verkligen inte att det ska ge sånna småpengar..håller ni inte med om att 50% löneskatt är sjukt?

15 timmar är inte mycket. Men absolut
Citera
2026-07-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprutdeare
58% är en helt befängd siffra. Lever vi på medeltiden????!

Förstår genuint inte varför vi har så hög skatt, hade vi gått under om vi endast hade 10% skatt på allas löner?

Beror ju på hur mycket du tjänade när året var slut. Annars för du ju tillbaka på skattesedeln året efter
Citera
2026-07-11, 21:59
Medlem
Var glad att du betalar så mycket skatt på din övertid. Det betyder nämligen att du har en ganska så hög lön. Ta ett lägre betalt arbete om du vill betala mindre skatt. Tror du att du vore lyckligare då? Du kunde ju även sökt skattejämkning om det blir all din övertid detta år.
Citera
2026-07-11, 22:02
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Beror ju på hur mycket du tjänade när året var slut. Annars för du ju tillbaka på skattesedeln året efter

Givetvis, men vad ger ett litet fisland rätten att ta mer än hälften av din bonus?

Samt att sveriges skatt börjar på ca 1/3 av din lön oavsett vad du tjänar, om du är 18 bast o jobbar på donken får du inte ett SMACK i slutändan.

Inte ens donken är billigt längre, vart är världen påväg genuint?
Citera
2026-07-11, 22:04
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Givetvis, men vad ger ett litet fisland rätten att ta mer än hälften av din bonus?

Samt att sveriges skatt börjar på ca 1/3 av din lön oavsett vad du tjänar, om du är 18 bast o jobbar på donken får du inte ett SMACK i slutändan.

Om du har jobbat ihop stålar så ska dem vara dina, punkt slut.

Fuck vad allt hade varit lättare o glötten Wallenberg påstår att folk latar sig. DU kan eliminera hemlöshet och du hade inte ens märkt det.
Citera
2026-07-11, 22:06
Medlem
Citat:

Skatten är lite lägre än så faktiskt. Men visst ganska nära.
Citera
2026-07-11, 22:08
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Skatten är lite lägre än så faktiskt. Men visst ganska nära.

Här i nacka faktiskt mer, ca 31,33% -_-

Vi pröjsar 4kr för att åka över en bro som vi måste åka över

Kan ranta nonstop som du märker
Citera
2026-07-11, 22:10
Medlem
Citat:
Här i nacka faktiskt mer, ca 31,33% -_-

Vi pröjsar 4kr för att åka över en bro som vi måste åka över

Kan ranta nonstop som du märker

Knappast. Titta i din skattetabell din dumma jävel
Citera
2026-07-11, 22:11
Medlem
Jag hade varit ok med skatten om det kändes som att den gick till något vettigt men allt blir bara sämre samtidigt som vi arbetande ska försörja den iranska 8-pers familjen och skicka miljarder till Ukraina. Och ÖT beror väl lite vad man jobbar med. På tre pass har jag tjänat mer än en uska gör på en månad och jag vet yrken som tjänar mycket mer än så när det krisar.
Citera
2026-07-11, 22:18
Medlem
Sprutdeares avatar
Citat:
Knappast. Titta i din skattetabell din dumma jävel

Knivarna utåt min vän, dåligt drag
Citera
2026-07-11, 22:20
Medlem
Citat:
Knivarna utåt min vän, dåligt drag

Ber om ursäkt. Men du måste ju kunna räkna på vad du får ut i en skattetabell. Där ser du tydligt att du får mer än de 31
33 procenten.
Återigen sorry.

Hs en bra kväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in