2026-07-11, 15:05
Medlem
WetCigarettes avatar
Citat:
… midfielder Jayden Adams sadly passed away after he allegedly took his own life at his home in Stellenbosch on Saturday morning.

The shocking news comes just days after Adams returned from the 2026 Fifa World Cup with the national team in the Americas.

Two weeks ago, the 25-year-old was mourning the passing of his 72-year-old grandmother, Marianna Adams, a day before the Bafana game against Czechia at Atlanta Stadium.
https://sundayworld.co.za/sports/soccer/bafana-bafana-star-jayden-adams-has-passed-away/

Hemskt tråkigt.
Citera
2026-07-11, 15:21
Medlem
Varför skriver ni att han tog livet av sig? Visst, det kanske verkar troligt med tanke på hans psykiska mående, men det finns ingen officiell dödsorsak, familjen ber om respekt och att man inte drar förhastade slutsatser.
Finns så mycket annat det kan vara även om han sörjde sin släkting.
Citera
2026-07-11, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdsnus
Info är jag här på flashback, jag är källan, jag vet då jag bor i SA. FATTA.
Om jag ska vara mer specifik så hängde han sig i badrummet. Det kommer komma ut för folk pratar tom om det på bussen.

Mod får gärna ge mig en avstängning på ett halvår om media rapporterar något annat. Du behöver inte tro på det för du verkar bara lita på det som står i Aftonbladet.

Ok, så för att du bor i SA så är det rätt? Du menar att rykten inte går på bussen?
Tycker inte du ska stängas av, men du gav mig din källa och den accepterar jag, vi får se när och om familjen går ut med orsaken. Har lärt mig att inte lyssna på rykten den svåra vägen, därför är jag alltid skeptisk om det inte finns ett officiellt uttalande. Och nej, en vän skrev om hans död på sociala medier , sen kollade jag media i SA (https://www.timeslive.co.za t.ex), AB är inte min go-to nyhetskälla.
Citera
2026-07-11, 15:45
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Varför skriver ni att han tog livet av sig? Visst, det kanske verkar troligt med tanke på hans psykiska mående, men det finns ingen officiell dödsorsak, familjen ber om respekt och att man inte drar förhastade slutsatser.
Det står förfan det både i trådstarten och i nyhetsartikeln som länkas. Sluta gnällbjäbba och kom in i matchen.
Citera
2026-07-11, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det står förfan det både i trådstarten och i nyhetsartikeln som länkas. Sluta gnällbjäbba och kom in i matchen.

Ja, det är trådstarten och artikeln jag ifrågasätter... Det är bara den artikeln som säger det av alla. (Som jag lyckats läsa ska jag tillägga)

Citat:
The circumstances are not clear at this stage

https://www.timeslive.co.za/sport/fifa-world-cup-2026/bafana-news/2026-07-11-sa-football-rocked-by-death-of-bafana-star-jayden-adams-25/

Han hittades på ett hotellrum, det är allt som är officiellt.
Senast redigerad av chrisemil 2026-07-11 kl. 15:50.
Citera
2026-07-11, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sladdsnus
Han var tydligen deprimerad och det blev inte bättre när hans farmor gick bort för några veckor sedan.

Lite Offtopic: men den enda sport värd att dö för är Nascar eller basket.

Utan depression hade nog detta inte hänt så garanterat att han var det. Mår man inte dåligt och samtidigt förlorar vad jag kallar för "ett ankare" i livet så går det snabbt utför. Farmor gick bort, fotbollen var "över" och han hade väl inget annat just nu så då tar dessa tankar över rätt fort. Vet ej vilken situation han var i och om han såg sin framtid som oviss men det skulle inte förvåna mig heller.

Vad gäller sport finns ingen värt att dö för. Sport är fånigt när det tas på för stort allvar. Bara småpojkar som slåss om lag och spelare.
Citera
2026-07-11, 15:51
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:

Om du hade läst, då hade du sluppit skriva detta.

Citat:
Sunday World understands that Bafana Bafana and Mamelodi Sundowns midfielder Jayden Adams sadly passed away after he allegedly took his own life at his home in Stellenbosch on Saturday morning
Citera
2026-07-11, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Om du hade läst, då hade du sluppit skriva detta.

Jag har läst, vad är det du inte förstår? "Allegedly" syftar på ryktesspridning... Det är inte hugget i sten.
Alla andra artiklar jag kommit över säger att dödsorsaken inte är fastställd och familjen ber om att man inte ska spekulera.

Citat:
Allegation:
An assertion that someone has done something wrong, often without proof.

Dessutom hittades han i ett hotellrum, inte i sitt hem...
Citera
2026-07-11, 16:00
Medlem
Tydligen fick alla spelare som spelade i VM en bonus på $1.5 miljoner.
Hotellrum (enligt flera artiklar) i Kapstaden och en fet bonus, kan det röra sig om droger? Överdos?
Citera
2026-07-11, 16:02
Medlem
JaBaDaBaDoos avatar
Citat:
Jag har läst, vad är det du inte förstår? "Allegedly" syftar på ryktesspridning... Det är inte hugget i sten.
Alla andra artiklar jag kommit över säger att dödsorsaken inte är fastställd och familjen ber om att man inte ska spekulera.

Dessutom hittades han i ett hotellrum, inte i sitt hem...

Han hade hängts sig i badrummet..

https://www.facebook.com/100063509996807/posts/%EF%B8%8F-reports-say-jayden-adams-entered-his-bathroom-closed-the-door-and-h%C3%A0nged-himse/1737631525030497/

Citat:
Reports say Jayden Adams entered his bathroom, closed the door, and hànged himself.

Jag hoppas att du tror nu?
Citera
2026-07-11, 16:09
Medlem
Zaedrewss avatar
Första som bekräftar självmord. Det man misstänkte när man läste om det (och det inte stod orsak). Vid olycka/sjukdom nämns det i regel direkt.

Ja tragiskt Milleniumkid. Lirade visst i ett lag hemma i Sydafrika men två VM-matcher borde ju kunnat väckt intresse till proffs i tex Europa. Sett till bara det att ha något att leva för. Men lätt att säga när någon är så deprimerad att självmord blir svaret.
Citera
2026-07-11, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaBaDaBaDoo
Han hade hängts sig i badrummet..

https://www.facebook.com/100063509996807/posts/%EF%B8%8F-reports-say-jayden-adams-entered-his-bathroom-closed-the-door-and-h%C3%A0nged-himse/1737631525030497/

Jag hoppas att du tror nu?

Ja, det får man väl säga då, sorgligt slut, bara 25 år gammal. RIP.
Tack för länken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in