2026-07-11, 08:03
Medlem
“It just makes me furious that our government has been lying to us for 79 years about this. They’ve been lying by omission. I think they’ve been lying by misdirection,” the television personality told “The Hill” on Friday.

Det där fick jag se från DrPhil på instagram.

Earlier in the day, the Department of War released the fourth tranche of documents, including videos, about “unidentified anomalous phenomena.” Some of the files date back to the late 1940s, around the time of alleged watershed UFO incidents in Roswell, New Mexico, and Richmond, Virginia.
Pastor who had UFO briefing: Beware of false prophecies

McGraw says for years, an array of federal agencies has taken the issue seriously while credible sources have been discouraged from sharing information.

“We’ve seen lots of people talking about UFOs and things like that, but they were always people that were too drunk to fish,” he said. “And they have hidden away credible people that were talking about things that would move the needle.”

The latest batch of UFO files follow a directive from President Trump to identify UAP records that can be released to the public. Some disclosure advocates call that progress but say it still doesn’t answer the question whether the government knows definitively that nonhuman intelligence exists.

“I think there are going to be continuing disclosures,” McGraw said. “I’m saying, ‘Why hide this from the private sector?’ We have scientists, we have leading university researchers that can dig into this. Why keep this from the American public?”

McGraw said the government should be “open” about UFOs while putting it “in a context.”

https://www.instagram.com/reel/DaojnB0ic2F/
Citera
2026-07-11, 08:13
Medlem
kyrkstockens avatar
Jag vet inte varför de frågat Dr Phil? Eller varför han svarat?

Han är mycket kompetent inom sitt område även om de går ovanför gemene flashbackares horisont: Men varför gå in i UFO-debatt?

Jag gissar att man frågat honom om psykologi på något sätt men klippt ihop något annat.
Citera
2026-07-11, 08:14
Medlem
Pinoputchins avatar
Lever den gubben fortfarande, han borde ju vara 100.
Citera
2026-07-11, 08:52
Medlem
SpontanEjakulations avatar
"The Hill" är ond Wash-ington-vänstermedia med en agenda att hjälpa numer blodröda DEMS till makten.

On topic: Jag skulle inte låta min strykarbonn'huskatt (om hade någon) diagnostiseras av Dr. Phil.

Dr. Phil, är en comics char seriefigur.

Ja, han borde numer vara 100 pinnar.

Nej, hans svammel går inte "över huvudet" på forumets användare, som stockad i tråden påstår.
Citera
2026-07-11, 08:53
Medlem
Jordgubbes avatar
Så Dr Phil tycker att regeringen kunde varit mer öppna med detaljer i forskningen om UFOs. Jaha, stoppa pressarna. Kunde han inte yttrat sig om epstain-trump-filerna med samma argument, när han ändå höll på.
Citera
2026-07-11, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Jag vet inte varför de frågat Dr Phil? Eller varför han svarat?

Han är mycket kompetent inom sitt område även om de går ovanför gemene flashbackares horisont: Men varför gå in i UFO-debatt?

Jag gissar att man frågat honom om psykologi på något sätt men klippt ihop något annat.

Ja varför Dr. Phil ? Klart det är fel att dölja sanningen. Det är ju nästan detsamma som att ljuga.
Och en del människor har förstått det finns utomjordingar och att det finns hemliga dokument om det.
Men prykologer har bedömt dem som psykiskt sjuka, för psykologerna har själva trott vi är ensamma i rymden.
Alltså det är ju så det har sett ut. Och det har fått psykologiska konsekvenser.
Citera
2026-07-11, 09:03
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Trevligt ändå att även mossiga gamla superkonservativa gubbar börjar vakna upp.

Dr Phil har hela sitt liv varit en girig elak gubbe, men även en sådan kan ibland säga sanningen.
Citera
2026-07-11, 09:10
Medlem
Ajogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
“It just makes me furious that our government has been lying to us for 79 years about this. They’ve been lying by omission. I think they’ve been lying by misdirection,” the television personality told “The Hill” on Friday.

Det där fick jag se från DrPhil på instagram.

Earlier in the day, the Department of War released the fourth tranche of documents, including videos, about “unidentified anomalous phenomena.” Some of the files date back to the late 1940s, around the time of alleged watershed UFO incidents in Roswell, New Mexico, and Richmond, Virginia.
Pastor who had UFO briefing: Beware of false prophecies

McGraw says for years, an array of federal agencies has taken the issue seriously while credible sources have been discouraged from sharing information.

“We’ve seen lots of people talking about UFOs and things like that, but they were always people that were too drunk to fish,” he said. “And they have hidden away credible people that were talking about things that would move the needle.”

The latest batch of UFO files follow a directive from President Trump to identify UAP records that can be released to the public. Some disclosure advocates call that progress but say it still doesn’t answer the question whether the government knows definitively that nonhuman intelligence exists.

“I think there are going to be continuing disclosures,” McGraw said. “I’m saying, ‘Why hide this from the private sector?’ We have scientists, we have leading university researchers that can dig into this. Why keep this from the American public?”

McGraw said the government should be “open” about UFOs while putting it “in a context.”

https://www.instagram.com/reel/DaojnB0ic2F/
Dr Phil kör på UFO griften eftersom han kånkat.

Dr. Phil Loses Trial Over His Media Startup’s Bankruptcy
Citera
2026-07-11, 09:10
Medlem
Jordgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Klart det är fel att dölja sanningen. Det är ju nästan detsamma som att ljuga.
Kors i taket, här har vi en som till skillnad från trådstartaren och rubriken vet att "Lying to us by omission" och "creating some misdirection" inte betyder ljuga (0.01 alltså). Det är ju alltså sant, mer som att sparka in en öppen dörr - ska tråden fortsätta kasta skit på farbror Phil nu eller diskutera nyanserna?
Citera
2026-07-11, 09:13
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpontanEjakulation
"The Hill" är ond Wash-ington-vänstermedia med en agenda att hjälpa numer blodröda DEMS till makten.

On topic: Jag skulle inte låta min strykarbonn'huskatt (om hade någon) diagnostiseras av Dr. Phil.

Dr. Phil, är en comics char seriefigur.

Ja, han borde numer vara 100 pinnar.

Nej, hans svammel går inte "över huvudet" på forumets användare, som stockad i tråden påstår.
Att Phil McGraw är en charlatan har varit välkänt i många år, minst 15.
Citera
2026-07-11, 09:39
Medlem
engammalfisks avatar
Att psykologen Dr Phil är iblandad är väl för att människan är för förljugen ond & svag & rädd.

De ljuger redan i förskolor & i hela samhället.

Atlantis var negrer kanske därför, man vill mörka.

Och delvis är det teknologi man vill ha för sig själv, första datorn kom på 50 talet..

Sumeria var nubs, civilisation är mycket äldre än de säger, de fick uppdatera nyligen efter att de hittade Göbleki Tepe. finns lämningar i sibirien när det var mer beboeligt skapat med idag omöjlig teknik som är 250 tusen år gamla men det ljuger de om.

Finns stora byggnads block som modern vetenskap inte kan lyfta/flytta & pyramider med samma stuk på alla kontinenter.

Totalt onödigt att mörka.

Tänk en saga som Star Wars men mycket mer episk & tragisk, det lever vi i.
Senast redigerad av engammalfisk 2026-07-11 kl. 09:47.
Citera
2026-07-11, 10:33
Medlem
Ljuga hade han kunnat säga om det faktiskt funnits bevis att dessa UFOs (drönare, ballonger mm) var aliens och utomjordisk teknik men eftersom dom inte vet vad det är så finns ingen anledning att det måste visas upp för alla? Nu släpper dom dessa filmer och alla ser att dom inte bevisar någonting så vad är själva lögnen? Om jag filmar något som rör sig i skogen och jag inte vet om det är ett rådjur eller en björn ljuger jag om jag behåller filmen för mig själv?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in