2026-07-10, 20:33
Medlem
Room531s avatar
5liter låter jäkla mycket. Har druckit en lättöl idag.

Skall dricka en till med lite vodka i för mer styrka, hehe. Sen kanske någon shot. eller kanske något skott(!) om man ska sluta med lite av svengelskan.

5liter dagligen - nej tack! Men du bestämmer vad som är rätt för dig.
Senast redigerad av Room531 2026-07-10 kl. 20:35.
Citera
2026-07-10, 20:34
Medlem
JohnnyTheBrottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Nu under semestern när temperaturen ligger på över 25 grader går det åt sjuka mängder öl, har jag märkt. Det svalkar och smakar bättre än vatten, och gör hela dagen mer intressant. Redan vid lunchtid är 3-4 långburkar starköl konsumerade och det fylls sedan på med ytterligare 6-7 st. Ca 5 liter starköl per dag alltså. Vecka ut och vecka in.
Hur ser era ölvanor ut i semestertider?

Tyvärr ungefär likadana...
Citera
2026-07-10, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Nu under semestern när temperaturen ligger på över 25 grader går det åt sjuka mängder öl, har jag märkt. Det svalkar och smakar bättre än vatten, och gör hela dagen mer intressant. Redan vid lunchtid är 3-4 långburkar starköl konsumerade och det fylls sedan på med ytterligare 6-7 st. Ca 5 liter starköl per dag alltså. Vecka ut och vecka in.
Hur ser era ölvanor ut i semestertider?

Jag knegar dock under vanligt folks semester men går la åt en 6-8 st av olika centiliter mått
Citera
2026-07-10, 20:37
Medlem
HBTKuks avatar
Blir en del öl. I morgon ska jag ut i skogen, då byter jag till braj och whisky. Lite syra också.
Citera
2026-07-10, 20:50
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Blir en del öl. I morgon ska jag ut i skogen, då byter jag till braj och whisky. Lite syra också.

Lite elektronisk musik också kanske?

OnT: Fem liter starköl om dagen är mycket.. Blev en del första dagarna av semestern då det var kanonväder. En iskall öl och titta på solen är fan riktigt fint. Det svalkar absolut bra. Varit grått och regnigt fram tills igår. Idag var det lite varmare och jag njuter av min semester, solen skiner och har ett sug på lite öl och spela bra musik Även fast man är ledig så gäller det att välja sina tillfällen!
Citera
2026-07-10, 20:50
Medlem
oskrivnaoddss avatar
Första sommaren ever i mitt vuxna liv jag är helnykter. Det är inte helt och hållet självvalt, men går på Antabus.

Så blir mest iskallt vatten i värmen. Eventuellt alkoholfri öl om jag ska socialdricka (iskall IPA är fan sjukt gott i solen, även alkoholfri sådan, eftersom smaken ffa är humledriven)
Citera
2026-07-10, 21:12
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasse
Blir nån öl efter löprundan på kvällen annars mest vin vid grillen

Just vid grillning är det nära på alltid en grillöl som gäller men sen gärna vin till det man grillar.
Citera
2026-07-10, 21:25
Medlem
Ganonitos avatar
Börjar vid lunch och slutar mitt i natten. Är jag ute på stan blir det ytterligare en. Går väl åt ca 8-9 st om dagen.
Citera
2026-07-10, 21:27
Medlem
EnRosaHamsters avatar
Usch öl. Drinkar gör jag däremot en hel del av under semestern. Skål
Citera
2026-07-10, 21:32
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Och jag som gå runt och noja mig över att jag dricker alldeles för mycket kaffe ( 2 koppar om dagen), och överväger att ta en cold turkey 😂

Kan ni överhuvudtaget se några nackdelar av att dricka en långburk om dagen, och varje dag? Blir man inte tjock och långsam?

2 koppar eller muggar? Oavsett inte så mycket

Du blir väl inte tjock av 1 långburk om dagen heller.. Där är 240 kalorier i en. Drar du däremot i dig 5 liter som TS pratar om så är det däremot 2400 kalorier per dag. Då ska man nog vara orolig. Det tar som fan på hälsan och som du säger så ökar du i vikt. Inte minst kring magpartiet
Citera
2026-07-10, 22:02
Medlem
Sinraths avatar
Satan vad folk dricker mycket helt "casual" så att säga. Säkert inte i jämförelse med era egna social cirklar/familjer/släkt men 5 liter öl en varm sommardag är helt galet mycket från alla mått jag någonsin beskådat hos andra. Jag fattar ni inte blir kalasfulla utan "salongsberusade" men det skvallrar väl om en rejäl tolerans mot alkohol. Syndar själv med sprit i betydligt mindre mängder men får mig en funderare när ledighet och njutning är synonymt med mängder av sprit.
Citera
2026-07-10, 22:12
Medlem
Är de annars rätt hög konsumtion? Jag dricker rätt lite på semestern men resten av året blir de mer veckovis. Typ ibland en hel del sprit folköl och starköl.

Så semestern öl ibland för att bli packad men annars dricka och vatten.

När jag kan koppla av minskar mängden alkohol.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in