2026-07-10, 10:08
Medlem
Vad tror ni?

Jag har träffat många onda barn under min uppväxt som hotat att döda mig och min familj. Tveksam om dom skulle gå så långt att mörda däremot.
Jag tror 8 av 10 så kommer det från sin omgivning, inte nödvändigtvis från föräldrarna.
Sen finns det vissa undantag som pojken nedan som jag tror har något fel från början.

Vad tror ni?

Amarjeet Sada, an Indian boy from Begusarai, Bihar, is the youngest known serial k*iller in the world.

In 2007, at the age of 8, he confessed to the m*rders of three infants: his baby sister, his cousin, and a neighbor's six-month-old daughter.

Sada committed these crimes in 2006 and 2007, with his own parents covering up the first two m*rders in the hope that he would stop.

When the police finally arrested him for the third m*rder, he reportedly showed no remorse and calmly confessed to all three.

Due to his young age at the time of the crimes, he was tried under the juvenile justice system, and was held until he reached the age of 18.

His current whereabouts are largely unknown, and he was given a new identity upon release.
Citera
2026-07-10, 10:36
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag har dock noterat något som givetvis inte alltid stämmer men något som alltför ofta ger en hyfsad bild:

Vill du veta hur föräldrarna är? Titta på barnen och hur de beter sig.
Citera
2026-07-10, 12:17
Medlem
okok1s avatar
ASPD människor producerar ASPD barn. Det är nog inte svårare än så.
Citera
2026-07-10, 12:52
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
ASPD människor producerar ASPD barn. Det är nog inte svårare än så.
Precis. Nature har slagit nurture inom område efter område inom vetenskapen de sista 50 åren. Nej, snarare misshandlat nurture.
Citera
2026-07-10, 14:15
Medlem
Samhällen som lär ut att det är ok att döda och skada är ondskefulla, som Sverige med dess militärtjänstgöring och abort etc.

Det är inte människorna och speciellt inte barnen som påverkas av detta som är onda, men det är då istället en ond kultur, eller som Kd säger - dödens kultur som ligger bakom vad som är ondskefullt.
Citera
2026-07-10, 14:25
Avslutad
Det finns absolut barn som är onda, eller det du menar med ond. Dock är det väldigt få som faktiskt föds med empati-störningar, så i de flesta fallen är det föräldrarna.
Citera
2026-07-10, 15:07
Medlem
lagfrukts avatar
Det är generna. Föräldrarna har samma gener.
Citera
2026-07-10, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Det är generna. Föräldrarna har samma gener.

Stämmer inte.
Citera
2026-07-10, 18:09
Medlem
Till stor del genetiskt. Föräldrar med psykopatiska tendenser/bristande empati leder väl till att uppväxtmiljön blir destruktiv dessutom.
Citera
2026-07-10, 20:00
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serlot69
Stämmer inte.
Förklara.
Citera
2026-07-10, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Förklara.

Två vanliga föräldrar kan få ett downs-barn. Behöver du mer?
Citera
2026-07-10, 20:12
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serlot69
Två vanliga föräldrar kan få ett downs-barn. Behöver du mer?
Så det barnet har sin problematik p.g.a. genetiken. Vad är din poäng?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in