Igår, 08:55
Medlem
Någon som har jobbat utanför Europa, hur är arbetsklimatet tycker ni? Hårdare eller samma sak?
Mest jag är intresserad av är Asien, Afrika eller Sydamerika. Men ni får gärna dela med er av andra länder också men huvudsaken är dessa 3 kontinenter.

Helst där ni har jobbat för den inhemska befolkningen och inte via västerländsk företag.
Citera
Igår, 09:19
Medlem
67arigGubbes avatar
Ledig 1 dag i veckan som bäst (söndag)

Jobbar allt från 12-16 timmarspass för 30kr i timmen som bäst.

Så bra är det!
Men de har värmen iaf
Citera
Igår, 09:24
Medlem
olasvenssons avatar
Jag har arbetat I Tanzania. Laggt golv på ett nybyggt hotell. Jag hade svensk lön så man levde gott.

Allting går sakta i Afrika. Jag fick gå igenom att ström är farligt. Vatten och ström ihop är inte bra. Säger man en tid och dag för ett möte med afrikaner så dyker de aldrig upp i tid. Många vill ha lön per dag.
Citera
Igår, 12:33
Medlem
Jag har jobbat en del i sydamerika, har du en svensk arbetsgivare så är det väl inga problem. Om du tänker sydamerikanska arbetsgivare så är det totalt helvete utan dess like. Dåligt betalt och jobba alldeles för mycket.
Citera
Igår, 13:51
Medlem
sebastian66s avatar
I vanliga fall är det väldigt svårt att hitta en bra arbetsgivare i Asien. Det största Problemet är att alla asiatiska företag tar hand om sina egna personer.
Om du ska söka ett arbete i Asien så måste företaget i regel har ganska häftiga försäkringar.
Därför är det väldigt svårt att få arbete på ett utländskt företag speciellt i Asien.

Däremot om du är smart och jobbar på ett företag i Europa så kan du vara pengarna till Asien.
Det innebär att du måste försöka jobba via nätet på något sätt.
Vanligt arbete fungerar ganska dåligt med tanke på att det är dålig lön i Asien. Därför skulle jag nog kunna säga att det kan vara bättre att jobba online med något man trivs med.
Citera
Igår, 14:16
Medlem
du kommer förmodligen bli betraktad som en idiot som lämnat ett toppland som sverige för ett skitland och dom kommer undra "den här idioten, alltså, vilken idiot, svenskidioten... han kan inte språket, han går från att jobba några timmar om dagen i sverige med hög lön, fri sjukvård, 5 veckor betald semester... till att jobba här 12 timmar om dan, alltså vilken idiot, vilken jävla idiot, kan vi ens jobba med en sån idiot? denna efterbliven cp-skadade idiotjävel.. låt oss göra narr av svenskidioten! haha jävla idiotsvensk, helt dum i huvudet! satans idiotjävelsvensk!"
Citera
Igår, 18:52
Medlem
Pershagen76s avatar
Jag har bott och arbetat på Mauritius, ganska likt Europa förutom lite lägre arbetstakt och aldrig övertid. Generellt lite lägre kompetens på arbetskraften skulle jag säga.
Citera
Igår, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag har arbetat I Tanzania. Laggt golv på ett nybyggt hotell. Jag hade svensk lön så man levde gott.

Varför betalade de svensk lön för att lägga golv i Tanzania? Borde varit billigare med lokal arbetskraft?

Var det bättre att pendla till Tanzania än till Helsingborg (från Kungsbacka)?
Citera
Igår, 23:07
Medlem
olasvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Varför betalade de svensk lön för att lägga golv i Tanzania? Borde varit billigare med lokal arbetskraft?

Var det bättre att pendla till Tanzania än till Helsingborg (från Kungsbacka)?

Föredraget som byggde hotellet var från Sverige. Jag tror inte att afrikaner kan lägga golv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in