2026-07-12, 01:45
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Inget av Fallout 3 sluten har nåt att göra med Fallout 4. Och om dom bestämmer sig för att ett slut är canon så kommer en stor del av fansen att bli riktigt upprörda.
Oavsett vad dom gör så kommer en stor del av fansen att bli besvikna.
Citera
2026-07-12, 07:04
Medlem
Nu vet vi inte ännu vad för uppdrag Obsidian har fått, om det är en fortsättning på FONV eller om de t.o.m. får göra FO5, d.v.s. fortsätta serien och ta vidare efter Boston. Många har på förhand "dragit" slutsatsen att det handlar om FONV2 eftersom det är Obsidian vi pratar om och de har tagit tillbaka en del personer som var med på FONV.

Men, det är för tidigt att säga något om det, det är trots allt ännu spekulation. Dock, BGS och tv-serien löser ju många kanonslut genom att helt enkelt undvika att nämna direkt EXAKT vad som händer. TV-serien är flera år efter spelet, och trots detta får man en begränsad uppfattning av vad som har hänt sedan spelets slut och man får indirekt dra slutsatser vad som har skett.
Citera
2026-07-18, 05:11
Medlem
Fantens avatar
Och nu vet vi. Det blir alltså remastrar av både Fallout 3 och Fallout New Vegas.
https://www.gamereactor.se/bethesda-bekraftar-fallout-3-och-new-vegas-far-remastrade-versioner-1860123/
Citera
2026-07-18, 11:42
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Och nu vet vi. Det blir alltså remastrar av både Fallout 3 och Fallout New Vegas.
https://www.gamereactor.se/bethesda-bekraftar-fallout-3-och-new-vegas-far-remastrade-versioner-1860123/

En re-master känns ju inte så intressant, hade isåfall varit bättre med en remake. Vad blir det nu liksom att det är optimerat för bättre upplösning?
Citera
2026-07-18, 11:43
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
En re-master känns ju inte så intressant, hade isåfall varit bättre med en remake. Vad blir det nu liksom att det är optimerat för bättre upplösning?
Förhoppnings bättre ljus, högre upplösning på texturerna, högre polycount och så där. Typ som Morrowind-remastern.
Citera
2026-07-19, 09:19
Medlem
Citat:
Förhoppnings bättre ljus, högre upplösning på texturerna, högre polycount och så där. Typ som Morrowind-remastern.
Den uppgift som Obsidian har fått har förmodligen inget att göra med remastern av FONV, då den har hamnat i BGS händer. Mer sannolikt är att Obsidian har fått mandat för ett nytt spel, vilket också indikeras av att flera tidigare ansvariga för FONV nu är inblandade i projektet. Dylikt behövs inte för en vanlig remaster.
Citera
2026-07-19, 09:38
Avstängd
En remaster på Fallout 3 och New Vegas är troligtvis närmre även om det känns som båda är långt borta.
Citera
2026-07-19, 09:56
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Den uppgift som Obsidian har fått har förmodligen inget att göra med remastern av FONV, då den har hamnat i BGS händer. Mer sannolikt är att Obsidian har fått mandat för ett nytt spel, vilket också indikeras av att flera tidigare ansvariga för FONV nu är inblandade i projektet. Dylikt behövs inte för en vanlig remaster.
Och detta grundar du på vad?
Citera
2026-07-19, 10:35
Medlem
Gauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard

Precis. New Vegas har potential för att bli ännu större då det var så mycket som gjordes halvdant när spelet utvecklades. För det första tror jag många hade velat se ett end game, istället för att en cutscene spelas som berättar hur allt gick. Då hade utvecklarna behövt ta fram flera versioner av olika städer och bosättningar, t.ex. en Nellis Air Force Base som tagits över av Legion. Det optimala vore om denna förändringen skedde gradvis, likt hur städer i Skyrim tas över av en av sidorna.

Den andra stora saken hade varit att fullfölja valutasystemet. Utvecklarna av New Vegas fick säkerligen direktiv att bottlecaps skulle vara valutan i spelet som en slags fan service, men detta saboterade hela idén bakom valutasystemet. Det borde funka så att spelet bara har legionens metalmynt, samt NCRs pappersdollar, och du får betalt i den valuta som quest-givaren ger dig. Det bör även vara svårt och dyrt att växla mellan de två valutorna.

Dessa två saker hade gjort att de hade kunnat visa istället för att berätta fördelen med The Legion. I spelet får man höra hur bra det är för handeln om The Legion tar över, men man får aldrig uppleva det. Tvärtom så tillhör spelets bästa reparatör NCR, så om du väljer att stödja The Legion så kan du inte få dina saker reparerade till 100 %. Utvecklarna insåg detta misstag och lade till en annan perfekt reparatör i ett DLC.

Spelet har också flera bra DLC, och flera DLC med stor potential. Det bästa vore om de gjorde om grundspelet helt och sedan efteråt gjorde om DLC.
Citera
2026-07-19, 11:29
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaul
Precis. New Vegas har potential för att bli ännu större då det var så mycket som gjordes halvdant när spelet utvecklades. För det första tror jag många hade velat se ett end game, istället för att en cutscene spelas som berättar hur allt gick. Då hade utvecklarna behövt ta fram flera versioner av olika städer och bosättningar, t.ex. en Nellis Air Force Base som tagits över av Legion. Det optimala vore om denna förändringen skedde gradvis, likt hur städer i Skyrim tas över av en av sidorna.

Den andra stora saken hade varit att fullfölja valutasystemet. Utvecklarna av New Vegas fick säkerligen direktiv att bottlecaps skulle vara valutan i spelet som en slags fan service, men detta saboterade hela idén bakom valutasystemet. Det borde funka så att spelet bara har legionens metalmynt, samt NCRs pappersdollar, och du får betalt i den valuta som quest-givaren ger dig. Det bör även vara svårt och dyrt att växla mellan de två valutorna.

Dessa två saker hade gjort att de hade kunnat visa istället för att berätta fördelen med The Legion. I spelet får man höra hur bra det är för handeln om The Legion tar över, men man får aldrig uppleva det. Tvärtom så tillhör spelets bästa reparatör NCR, så om du väljer att stödja The Legion så kan du inte få dina saker reparerade till 100 %. Utvecklarna insåg detta misstag och lade till en annan perfekt reparatör i ett DLC.

Spelet har också flera bra DLC, och flera DLC med stor potential. Det bästa vore om de gjorde om grundspelet helt och sedan efteråt gjorde om DLC.

Håller helt med. Jag har spelat New Vegas så mycket så bara uppdaterad grafik känner jag inte är en anledning att spela det igen. Finns väldigt mycket man kan bygga grejer runt i NV som blev lite tunnt i grundspelet, powder gang hade de också kunnat gjort mer quests runt. Och som du skriver att man får för och nackdelar med de factions man hjälper. Tillexempel om man hjälper powder gang så skulle de kunna hjälpa dig att spränga fram en lättare och kortare väg till NV. Eller få tillgång till någon kraftig dynamit som direkt spränger en deathclaw i bitar.
Citera
2026-07-19, 12:00
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaul

Det stör mig att Bethesda gick tillbaka till caps, eftersom man i Fallout 2 hade vanliga pengar. Jag är med på att man hade det i 3 då Commonwealth ligger rätt långt borta från Kalifornien/Nevada där 1 och 2 utspelar sig, men att man har det i NV? Kass om man frågar mig.

Nu har jag för övrigt läst på ett par nyhetssidor att Obsidian har fått i uppdrag att göra ett helt nytt spel i serien. Kanske dom kan få, jag vet inte - 36 månader på sig den där gången, istället för 18.
Citera
2026-07-19, 12:06
Medlem
East.Clintfoods avatar
Citat:
Det stör mig att Bethesda gick tillbaka till caps, eftersom man i Fallout 2 hade vanliga pengar. Jag är med på att man hade det i 3 då Commonwealth ligger rätt långt borta från Kalifornien/Nevada där 1 och 2 utspelar sig, men att man har det i NV? Kass om man frågar mig.

Nu har jag för övrigt läst på ett par nyhetssidor att Obsidian har fått i uppdrag att göra ett helt nytt spel i serien. Kanske dom kan få, jag vet inte - 36 månader på sig den där gången, istället för 18.

Gnälla kan du göra, medans vi andra jublar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in