2026-08-04, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hidden-nick
Ett halvår in i relationen låter extremt och respektlöst.

Tack, det tyckte jag med.
Citera
2026-08-04, 16:55
Medlem
Citat:
Du beskriver två extrema exempel.
Personligen skulle jag aldrig vara 100% öppen i FÖRVÄG på en app gällande livsbeslut.
Har man funnit sin partner diskuterar man sådant i enrum.

Sådär brukar fuckboys resonera. De vill ju gärna ligga även med de kvinnor som söker någon att bilda familj.

Vad skulle annars syftet vara?
Citera
2026-08-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Sådär brukar fuckboys resonera. De vill ju gärna ligga även med de kvinnor som söker någon att bilda familj.

Vad skulle annars syftet vara?
Jag brukar bli stämplad som fuck boy trots att jag aldrig har legat rundor något. Så är inte förvånad över ditt utlåtande. Jag vill själv bilda familj men jag vill inte sätta barn till världen med någon som ”på papper” setts ut till att vara den ”ultimata” partnern för mig.
Folk är fan inte kloka idag som tror sig ha rätten att gå över mitt huvud och bestämma partner åt mig. Är hellre singel for life då. Fortsätt ni att anklaga mig för att jag väljer mina relationer själv.
Det är er det är fel på.
Citera
2026-08-05, 02:08
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiinis
Varit på en dejt bara, så attraktionen kanske kommer. Men dålig andedräkt, små klumpiga fingrar, hårig, gillade inte hans stil riktigt, hans gångstil.

Ne rik är han inte, men omtänksam och kommunikativ. Pojkvänsmaterial helt enkelt. Men han kanske inte är så förtjust i sex då skulle det ju kunna fungera, typ om man har sex någon gång i månaden bara.
När jag läser den här posten så svarar jag nej på din fråga.
Citera
2026-08-05, 06:04
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Det är här vi tycker olika. Jag håller med om att saker kan växa fram och särskilt när man lär känna någon och får se fler och fler attraktiva egenskaper hos personen. Men det måste finnas ett litet frö av fysisk attraktion där från början för att något ska kunna växa. Jag tror inte att attraktion kan växa från ingenting. Det vore intressant att höra hur det var i forskningen du hänvisade till? Var det att attraktion växte från ingenting eller från någonting som redan fanns där?

Va? Har Merwinna skrivit att hon attraheras av en mördare? Rent hypotetiskt kan man naturligtvis attraheras av en mördare, även om sannolikheten är hög att vetskapen om mordet eller morden gör att attraktionen dör.
Om kvinnor(nej, inte alla) behöver knyta an/vara kära innan attraktion växer fram så säger der ju sig självt att kärleken kan vara förutsättningen för det fysiska ska vara bra.

Få studier och artiklar går att googla upp längre, så du får tro eller inte tro. Googlar man kommer det bara upp saker som "Här är kvinnorna som vill ha sex istället för kärlek", "Så vill kvinnor ha sex - med varandra"....
De som jag har i min nya telefon(har spenderat en timme med att försöka få liv i den gamla från tiden när man kunde googla fram även icke-woke saker)är:
https://www.instagram.com/reel/DUviPpbjnpU/
https://www.abington.psu.edu/story/5818/2016/08/25/love-makes-sex-better-most-women
Testa att googla "Brucknell university women need intimacy " , den kommer upp ibland.

Ja, Merwinna hade en låååång och sjuk crush på Madsen. Ta inga relationsråd från henne...
Citera
2026-08-05, 08:35
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Jag har inte läst hela tråden så jag vet inte vad andra har svarat men jag tycker att det är ett ganska så intressant ämne och det har nyligen diskuterats bland mina kompisar. Jag själv hör till skaran som säger absolut nej. Nej! Man ska inte dejta nån man inte känner fysisk attraktion till. Det kommer inte att växa fram för att personen är så snäll och man funkar på andra plan.

Givetvis så är inte fysisk attraktion det enda man ska gå på, men den måste finnas där från början. Iaf för mig. Ibland finns den men så visar sig personen var tråkig, dryg, man har noll kemi osv. Då slutar man träffa personen så klart. Men att träffa nån man gillar som person men som man inte attraheras av och hoppas på att det ska pirra till och man plötsligt blir kåt på personen? Nej. En sån person är ju en kompis. Det är så jag känner inför mina kompisar. Jag tycker jättemycket om dem men är noll intresserad på ett romantiskt och/eller sexuellt plan.

En gång provade jag att ge en sån kille en chans. Allt på pappret var "rätt" och hans utseende var egentligen ett som passar mig, men nej. Det fanns liksom ingen kemi på det sättet. Jag kände ingen sexuell attraktion och trots att det var en snygg och bra person så fanns liksom inte den dynamiken där. Trots helt ok sex. Men näe. För mig vore det en mardröm att leva med nån jag inte attraheras av på alla plan. Och jaaaa, jag vet att man ska vara "bästa vän" med sin partner osv. Och jag ÄR det, men vi har ju så sjukt mycket mer än så. 🔥
Citera
2026-08-05, 12:34
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Jag har inte läst hela tråden så jag vet inte vad andra har svarat men jag tycker att det är ett ganska så intressant ämne och det har nyligen diskuterats bland mina kompisar. Jag själv hör till skaran som säger absolut nej. Nej! Man ska inte dejta nån man inte känner fysisk attraktion till. Det kommer inte att växa fram för att personen är så snäll och man funkar på andra plan.

Givetvis så är inte fysisk attraktion det enda man ska gå på, men den måste finnas där från början. Iaf för mig. Ibland finns den men så visar sig personen var tråkig, dryg, man har noll kemi osv. Då slutar man träffa personen så klart. Men att träffa nån man gillar som person men som man inte attraheras av och hoppas på att det ska pirra till och man plötsligt blir kåt på personen? Nej. En sån person är ju en kompis. Det är så jag känner inför mina kompisar. Jag tycker jättemycket om dem men är noll intresserad på ett romantiskt och/eller sexuellt plan.

En gång provade jag att ge en sån kille en chans. Allt på pappret var "rätt" och hans utseende var egentligen ett som passar mig, men nej. Det fanns liksom ingen kemi på det sättet. Jag kände ingen sexuell attraktion och trots att det var en snygg och bra person så fanns liksom inte den dynamiken där. Trots helt ok sex. Men näe. För mig vore det en mardröm att leva med nån jag inte attraheras av på alla plan. Och jaaaa, jag vet att man ska vara "bästa vän" med sin partner osv. Och jag ÄR det, men vi har ju så sjukt mycket mer än så. 🔥

Jag funkar som du och det gäller nog de flesta. Men "på sig själv känner man andra" är inte alltid det bästa underlaget för rådgivning. Människor är olika. Det finns de som känner att de behöver connecta med någon innan de kan känna någon verklig sexuell attraktion överhuvudtaget.

Ett ännu bättre råd till människor i den här situationen är därför att uppmana dem att tänka och känna efter hur de fungerat på den här punkten tidigare i sina liv. Inte alla människor är bra på självreflektion och alla kan vi ha nytta av ett samtal med någon som ställer bra frågor.
Citera
2026-08-05, 13:58
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Jag funkar som du och det gäller nog de flesta. Men "på sig själv känner man andra" är inte alltid det bästa underlaget för rådgivning. Människor är olika. Det finns de som känner att de behöver connecta med någon innan de kan känna någon verklig sexuell attraktion överhuvudtaget.

Ett ännu bättre råd till människor i den här situationen är därför att uppmana dem att tänka och känna efter hur de fungerat på den här punkten tidigare i sina liv. Inte alla människor är bra på självreflektion och alla kan vi ha nytta av ett samtal med någon som ställer bra frågor.

Ja, jag fattar att alla funkar/gillar/är olika. Jag VET det. Tro mig. Men nånstans så tror jag att det är allts jävla urpsprung att individer är attraherade och knulliga och vill vara med varandra sexuellt. Orkar inte gå in en lång diskussion om på vilka grunder jag tror att man är så. Men det är ju det arternas fortlevand handlar om. En instinkt som liksom bara är där. Men så är jag ju människa och kan besinna mig och allt det där. Men nej, för mig personligen kommer (sexuell) attraktion aldrig komma bara så där för att nån är snäll och annars kompatibel med mig.

Och ja, jag fattar som sagt att alla är olika. Men JAG har sjukt svårt att förstå människor som ba: "Vi jobbade tillsammans i 25 år innan vi fattade att vi var kära!!!" Jaha. Det kan säkert vara så. Men för mig låter det sjukt sus att man kan gå sida vid sida med nån i 25 år utan att fatta nåt sånt. Jag säger inte att det inte händer. Men för mig låter det som sagt väldigt märkligt.

Det jag spontant tänker är att om man ens startar en tråd här och frågar = nej, det är inte rätt. Hade det varit rätt, dvs instant attraction eller nåt som blommar upp efter mååååånga år, hade frågan inte behövt ställas. I det senare fallet antar jag personerna inte ens hade tänkt på det i det här läget, det är nåt som bare hade hänt senare. Om det är rätt.
Senast redigerad av Sokoke.Cute 2026-08-05 kl. 14:06.
Citera
2026-08-05, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sokoke.Cute
Ja, jag fattar att alla funkar/gillar/är olika. Jag VET det. Tro mig. Men nånstans så tror jag att det är allts jävla urpsprung att individer är attraherade och knulliga och vill vara med varandra sexuellt. Orkar inte gå in en lång diskussion om på vilka grunder jag tror att man är så. Men det är ju det arternas fortlevand handlar om. En instinkt som liksom bara är där. Men så är jag ju människa och kan besinna mig och allt det där. Men nej, för mig personligen kommer (sexuell) attraktion aldrig komma bara så där för att nån är snäll och annars kompatibel med mig.

Och ja, jag fattar som sagt att alla är olika. Men JAG har sjukt svårt att förstå människor som ba: "Vi jobbade tillsammans i 25 år innan vi fattade att vi var kära!!!" Jaha. Det kan säkert vara så. Men för mig låter det sjukt sus att man kan gå sida vid sida med nån i 25 år utan att fatta nåt sånt. Jag säger inte att det inte händer. Men för mig låter det som sagt väldigt märkligt.

Det jag spontant tänker är att om man ens startar en tråd här och frågar = nej, det är inte rätt. Hade det varit rätt, dvs instant attraction eller nåt som blommar upp efter mååååånga år, hade frågan inte behövt ställas. I det senare fallet antar jag personerna inte ens hade tänkt på det i det här läget, det är nåt som bare hade hänt senare. Om det är rätt.

Folk som jobbat ihop och efter ett tag upptäcker att dom helt plötsligt skulle vara attraherade av varandra låter mer som sista utvägen. Man nöjde sig helt enkelt för att inget bättre dök upp.
Citera
2026-08-06, 06:40
Medlem
Sokoke.Cutes avatar
Citat:
Folk som jobbat ihop och efter ett tag upptäcker att dom helt plötsligt skulle vara attraherade av varandra låter mer som sista utvägen. Man nöjde sig helt enkelt för att inget bättre dök upp.

Ja för mig låter det också så, eller att båda under alla åren varit upptagna med andra men i smyg varit kåta på varandra. Visst fattar jag som sagt att alla är olika, men för mig så låter det så sjukt konstigt att en person kan vara så trevlig och charmig att man efter ett tag blir fysiskt/sexuellt attaherad. Det är klart att det viktigt med personlighet och kemi. Det är egentligen det det kokar ner till. Men fysisk attraktion tror inte jag är nåt som växer fram. Och för mig så måste den finnas där också. Annars är det en vänskapsrelation. Man ska vilja knulla med den man är ihop med! Det är ju lite det som är och gör livet!
Citera
2026-08-12, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Om kvinnor(nej, inte alla) behöver knyta an/vara kära innan attraktion växer fram så säger der ju sig självt att kärleken kan vara förutsättningen för det fysiska ska vara bra.

Få studier och artiklar går att googla upp längre, så du får tro eller inte tro. Googlar man kommer det bara upp saker som "Här är kvinnorna som vill ha sex istället för kärlek", "Så vill kvinnor ha sex - med varandra"....
De som jag har i min nya telefon(har spenderat en timme med att försöka få liv i den gamla från tiden när man kunde googla fram även icke-woke saker)är:
https://www.instagram.com/reel/DUviPpbjnpU/
https://www.abington.psu.edu/story/5818/2016/08/25/love-makes-sex-better-most-women
Testa att googla "Brucknell university women need intimacy " , den kommer upp ibland.

Ja, Merwinna hade en låååång och sjuk crush på Madsen. Ta inga relationsråd från henne...

Det är väl ändå skillnad på att kärlek ger en annan dimension till det fysiska och att det är en förutsättning för att det fysiska ens ska vara möjligt?

Det är väldigt vanligt att kvinnor "blir attached" efter sex och börjar utveckla kärlekskänslor desto mer sex de har med personen. Det beror ju på oxytocinet.

Jag misstror inte dig, men jag ville veta vilka som var grundförutsättningarna. Och du menar alltså att kärleken var grundförutsättningen. Detta stämmer helt enkelt inte överens med min levda erfarenhet, och då syftar jag inte bara på mig själv utan på vänner och folk runt omkring mig.

Jag tycker alltså inte att man ska ha sex hur som helst med vem som helst, men av helt andra skäl - det blir svårt att fatta kloka beslut för sig själv om ens beslutsförmåga är grumlad av rosa moln som man får efter sex. Om mannen man träffar visar upp mindre attraktiva sidor vill man kunna se detta med klara ögon och det gör man inte som nykär. Dessutom riskerar man att bryta ned sin förmåga att "bonda" med en annan människa om man har sex ofta med olika partners. Men det betyder ju inte att man inte kan vara sugen på sex med en person man träffar och ännu inte är kär i.

Haha, på Madsen.. Det förvånar mig. Hade iallafall förväntat mig att det kunde varit han som sköt ihjäl den där sjukförsäkrings-VD'n. Han såg ju åtminstone bra ut.

Merwinna om du läser detta - vad såg du hos Madsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in