Citat:
Ursprungligen postat av
feemaxxx
Har just avslutat en skuldsanering och går bananas över att du inte kan börja köpa på faktura för påbörja din resa tillbaka i skuldfällan?
Är du en guldfisk eller?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ond.hicka
Det är nog klokt att inte köpa på faktura. Om du inte har råd att köpa det i reda pengar har du inte råd.
Ja alltså han bör tacka och ta emot att han fick skuldsanering och att allt nu är borta. Då borde man lärt sig en läxa och inte försöka komma tillbaka i skuldfällan igen.
Jag själv har skulder som många andra fungerande personer också har, men det är helt under kontroll och inget som eskalerar utan skulderna minskar hela tiden, men OM jag hade varit i den sitsen att jag tappat kontrollen och fått skuldsanering så hade jag sett det som en frihet sen att vara helt skuldfri. Tänk så mycket pengar man då hade haft att röra sig med jämfört med existensminimum som under en skuldsanering.
Borde inte finnas några skäl alls att behöva köpa burgare för 200 kr på kredit. OM inte problemet är nästan ingen inkomst alls och det är här jag tror skon klämmer. TS har säkert nästan ingen inkomst och trots helt skuldfri så räcker inte pengarna ens till en meny på Burgerking.
Det är nog också därför Klarna nekar kredit.