2026-07-13, 19:27
Medlem
Kan det vara så att köp via faktura går via Klarna som mellanhand, men det är andra aktörer som har hand om själva faktureringen.

Prova se om du kan använda dig av något av de digitala Klarnakorten
Citera
2026-07-13, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiert-Munning
Att du tar 200 kr på Burger King på kredit kanske är skälet till varför du fick skuldsanering tidigare?

Klarna har naturligtvis koll på vilka som fått en skuldsanering beslutad. På ett eller annat sätt. Handlar det dessutom en liten skitnota på på 200:- från Burger King är högst ansvarsfullt av Klarna att neka kredit.

Alla varningssignaler lyser klarrött och någon kredit ska inte beviljas. Fullständigt självklart.

Kreditföretagen måste påtvingas större del av risken för den sortens skitkrediter. För i slutänden är det samhället som måste mocka upp i härvorna kring skuldvraken när anhöriga och barn drabbas.
Citera
2026-07-16, 16:58
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Min skuld sanering gick ut i typ november.
Så varför kan jag intet köpa på faktura.

Vad är felet. Har ju inga anmärkningar.

Har just avslutat en skuldsanering och går bananas över att du inte kan börja köpa på faktura för påbörja din resa tillbaka i skuldfällan?

Är du en guldfisk eller?
Citera
2026-07-16, 20:18
Medlem
Ond.hickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Min skuld sanering gick ut i typ november.
Så varför kan jag intet köpa på faktura.

Vad är felet. Har ju inga anmärkningar.
Det är nog klokt att inte köpa på faktura. Om du inte har råd att köpa det i reda pengar har du inte råd.
Citera
2026-07-16, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feemaxxx
Har just avslutat en skuldsanering och går bananas över att du inte kan börja köpa på faktura för påbörja din resa tillbaka i skuldfällan?

Är du en guldfisk eller?

Citat:
Ursprungligen postat av Ond.hicka
Det är nog klokt att inte köpa på faktura. Om du inte har råd att köpa det i reda pengar har du inte råd.

Ja alltså han bör tacka och ta emot att han fick skuldsanering och att allt nu är borta. Då borde man lärt sig en läxa och inte försöka komma tillbaka i skuldfällan igen.

Jag själv har skulder som många andra fungerande personer också har, men det är helt under kontroll och inget som eskalerar utan skulderna minskar hela tiden, men OM jag hade varit i den sitsen att jag tappat kontrollen och fått skuldsanering så hade jag sett det som en frihet sen att vara helt skuldfri. Tänk så mycket pengar man då hade haft att röra sig med jämfört med existensminimum som under en skuldsanering.

Borde inte finnas några skäl alls att behöva köpa burgare för 200 kr på kredit. OM inte problemet är nästan ingen inkomst alls och det är här jag tror skon klämmer. TS har säkert nästan ingen inkomst och trots helt skuldfri så räcker inte pengarna ens till en meny på Burgerking.

Det är nog också därför Klarna nekar kredit.
Citera
2026-07-16, 20:35
Medlem
Du är spärrad i deras register och behöver ringa in och be dem att ta bort den.
Citera
2026-07-16, 21:00
Medlem
karlgunnars avatar
TS är ju helt klart en retard som inte kan ta hand om sina egna finanser. Borde förbjudas från all kredit för all framtid.
Citera
2026-07-17, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlgunnar
TS är ju helt klart en retard som inte kan ta hand om sina egna finanser. Borde förbjudas från all kredit för all framtid.

Och hans gode man bör strängt tillhålla honom att inte kasta bort pengar på att äta på Burger King. Sådant är för upptagna, arbetande människor med inkomster.

Trådskaparen ska lära sig att hushålla med sina pengar genom att laga sin mat själv.
Citera
2026-07-17, 13:16
Medlem
karlgunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perkulatorkaffe
Och hans gode man bör strängt tillhålla honom att inte kasta bort pengar på att äta på Burger King. Sådant är för upptagna, arbetande människor med inkomster.

Trådskaparen ska lära sig att hushålla med sina pengar genom att laga sin mat själv.

Så sant som det var sagt! Själv fyndade man på lokala ICA igår, kort datum och rea så min middag kostade inte ens 10kr och jag har mat för hela helgen.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in