Citat:
Ursprungligen postat av
mr.Floppy
Ha, investeraren från Venezuela har tjänat 445 procent på sin globala indexfond 2025!
Också taget från rika tillsammans. Du borde verkligen läsa den, så du lär dig något och slutar göra bort dig här.
Jämfört med att ha sina pengar på ett sparkonto i sitt hemland har han gjort det.
Vad för referens anser du och "Rikatillsammans" att man ska ha när man tittar på en värdeuttveckling? Jag ser valutan man investerat i som en bra sådan, det är i den jag får min lön.
Jag tror att "Rikatillsammans" kraftigt rekommenderat globala indexfonder, och nu försöker få till en krystad förklaring till varför fallet förra året ändå var bra.
På mitt Excel-ark fyller jag löpande ner tillgångar och skulder, går jag plus inklusive investerat och med inflationen medräknat så är jag skapligt nöjd. Går jag mycket plus som förra året är jag mer än nöjd. I år är det lite sämre. Tittar enbart på värdet i SEK, att blanda in USD eller VES ser jag inte någon vits med. Sånt kan du och snubbarna i "Rikatillsammans" syssla med.