2026-07-08, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schmackk
Det är inte speciellt enkelt att ta hem någon från krogen och få knulla henne utan kondom. Blir det barn så är risken dessutom stor för abort.

De flesta luder jag har tagit hem från krogen har inte brytt sig om kondom. Abort beror nog på ålder, jag kan tänka mig att många kvinnor i 30 års-åldern inte skulle göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av tobes
Berätta gärna mera om hur det kombineras med att träffa barnen några gånger om året och samtidigt inte betala någonting

Äh han kan väl bara stå vid ungens dagis och spana
Citera
2026-07-08, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullator-Ronny
Man vill väl helst inte få genetiskt defekta barn med sådana kvinnor?

Varför skulle det bli genetiskt defekta barn, menar du?
Citera
2026-07-08, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Varför skulle det bli genetiskt defekta barn, menar du?

Ja ju sämre gener mamman har, desto sämre gener tenderar ungen att få. En kvinna som inte ens kan locka till sig en man för att impregnera henne på naturlig väg har med högsta sannolikhet inte några bra gener.
Citera
2026-07-08, 00:27
Medlem
Citat:
Man vill väl helst inte få genetiskt defekta barn med sådana kvinnor?

Det där med att lesbos skulle vara genetiskt defekta är en ren myt. Om vi tänker oss att lebbar är vanliga kvinnor som fått en gen som får dem att älska fitta kan samma fittälskargen mycket väl överföras till sonen som då blir en riktig pussyslayer.
Citera
2026-07-08, 00:33
Medlem
Citat:
Ja ju sämre gener mamman har, desto sämre gener tenderar ungen att få. En kvinna som inte ens kan locka till sig en man för att impregnera henne på naturlig väg har med högsta sannolikhet inte några bra gener.

Nu kom jag iofs. med förslaget om ett lesbiskt par. De är ju lesbiska för att de tänder på kvinnor. Inte för att de inte kan locka till sig män.

Och kvinnor som väljer att inseminera sig, kan ofta också locka till sig män, men har kanske inte träffat någon man som vill ha barn med dem.

Dock tycker jag att TS ska satsa på ett lesbiskt par. De kommer ju vilja ta hand om barnet främst tillsammans med varandra. men även inse att barnet behöver få träffa sin far då och då. Det blir ju det perfekta upplägget utifrån hur TS vill ha det!
Citera
2026-07-08, 00:47
Moderator
tobess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fonder89
Spermadonationer är svaret på din fråga. Feminismen har gjort att det finns gott om kvinnor som vill vara ensamstående mammor samt lesbiska kvinnor som vill bli mammor.

Fast det är det ju inte. Donerar du sperma via en "officiell" klinik är du inte juridisk pappa, du har ingen umgängesrätt och i bästa fall (om mamman väljer att berätta) så kan barnet få rätt att veta vem du är när dom blir myndiga. Om föräldern/föräldrarna inte avslöjar detaljen så vet barnet nödvändigtvis inte ens om hur de blev till.

Privata donationer kan väl möjligen kryssa av fler rutor, men det kräver ju då att man gör det tillsammans med någon som man litar till 100% på. De ska dels hålla käften om någon frågar vem farsan är (om man inte vill betala) och samtidigt anse att det är rimligt att man träffas med jämna mellanrum (om man vill se barnen med jämna mellanrum). Sist men inte minst kan dessa ändras närsomhelst, och t.o.m. om man försöker skriva något avtal om det är det inte juridiskt bindande.

I korthet så finns inte det som TS efterfrågar. Vilket är bra. Om man inte har något intresse av att ta hand om sina barn bör man heller inte skaffa några sådana.
Citera
2026-07-08, 01:01
Medlem
Citat:
Det där med att lesbos skulle vara genetiskt defekta är en ren myt. Om vi tänker oss att lebbar är vanliga kvinnor som fått en gen som får dem att älska fitta kan samma fittälskargen mycket väl överföras till sonen som då blir en riktig pussyslayer.

Jag har aldrig någonsin sett en attraktiv lesbisk kvinna i verkligheten.

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och kvinnor som väljer att inseminera sig, kan ofta också locka till sig män, men har kanske inte träffat någon man som vill ha barn med dem.

Haha och vad menar du är skillnaden mellan det och att inte kunna locka till sig en man som vill inseminera henne?
Citera
2026-07-08, 01:03
Medlem
ArtificialElegances avatar
Citat:
Skulle gärna ha 3-4 barn eller ännu fler som jag inte behöver ta hand om men kan träffa kanske någon gång om året.

Jag tilltalas av att sprida mina gener till en kommande generation men vill inte ta hand om barn med allt vad det innebär och helst inte betala varje månad.

Så vilka alternativ kan man tänka sig? Spermadonation privat? statlig donation? Co-parenting? Göra desperat kvinna på smällen eller betala fattig kvinna typ 50k för att göra gravid?

Någon som har gått i liknande tankar och hur gjorde ni?

Det mest anmärkningsvärda med ditt inlägg är inte att du inte vill ha barn – det är fullt legitimt att välja bort föräldraskap. Det anmärkningsvärda är att du verkar vilja ha den narcissistiska belöningen av att "sprida dina gener", samtidigt som du vill slippa allt ansvar gentemot de människor du skapar. Du utmärker dig på ett mycket udda och negativt vis genom detta. Bli medveten om det.

Du beskriver inte barn som individer med egna behov och rättigheter, utan som biologiska avtryck av dig själv. Och kvinnor reduceras till medel för att uppnå det målet – "desperat kvinna", "fattig kvinna", "50k". Det är en rätt mörk människosyn.

Du verkar vilja ha statusen och symboliken i att vara biologisk far, men inte göra det enda som faktiskt definierar en förälder: ta ansvar.

Den mest talande formuleringen är när du skriver "träffa dem någon gång om året". För dig låter det som en förmån. För barnet riskerar det att bli en livslång påminnelse om att den egna pappan aktivt valde bort dem.

Om det här inte är trolling skulle jag fundera mindre på hur du ska sprida dina gener och betydligt mer på varför du verkar se relationer som något du vill ha utdelning från utan att själv bidra.
Citera
2026-07-08, 01:06
Medlem
Citat:
Haha och vad menar du är skillnaden mellan det och att inte kunna locka till sig en man som vill inseminera henne?

Skillnaden är att vissa män inte vill ha barn/inte vill ha fler barn. Och har hon oturen att bli tillsammans med dessa män, så blir hon utan barn. Även fast männen verkligen vill ha henne.

Lesbiska kvinnor är inte ute efter män, de vill ha andra kvinnor. och det är väl perfekt om TS kan göra ett lesbiskt barnlängtande par lyckligt genom att skaffa barn med dem. Och avkomman kommer veta vem som är dennes pappa och även träffa sin pappa några gånger/år.
Citera
2026-07-08, 01:22
Avstängd
HemligaKaptenens avatar
Citat:
Skulle gärna ha 3-4 barn eller ännu fler som jag inte behöver ta hand om men kan träffa kanske någon gång om året.

Jag tilltalas av att sprida mina gener till en kommande generation men vill inte ta hand om barn med allt vad det innebär och helst inte betala varje månad.

Så vilka alternativ kan man tänka sig? Spermadonation privat? statlig donation? Co-parenting? Göra desperat kvinna på smällen eller betala fattig kvinna typ 50k för att göra gravid?

Någon som har gått i liknande tankar och hur gjorde ni?
En thai från något spännande land. Hämta hem sen tar du henne utan gummi.

Så många desperata män gör…
Citera
2026-07-08, 01:42
Medlem
Onanikrems avatar
Får du barn, även om du inte vill. Ge barnet den bästa uppfostran du kan efter fina förutsättningar.
Även om jag ångrade det som fan just då så ändrades jag på något sätt, bytte arbete för att kunna ha henne mer, allt jag jag kan från jakt och fiske till hur pojkar fungerar har jag lärt henne. Hon kan slåss, skjuta och ta ur ett rådjur. Det med klänningar mens och sånt lärde ömma modern henne.

Finaste någonsin är jag fått barnbarn. en ny liten Mini me.
Citera
2026-07-08, 01:54
Medlem
Dina gener behöver inte spridas
Du är inte rätt föräldraämne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in