2026-07-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
https://www.varldenidag.se/nyheter/laser-sagor-for-barn-promotar-erotisk-malarbok/268991Låst artikel, men det är inte fejk. Det finns en sådan.

Kanske lite bättre artikel https://www.gp.se/kultur/sd-politiker-vill-utvisa-dragartist.ed9f7b86-4370-44c3-bce1-c2b3e3b055d4

Fast hur är artikeln i Världen idag relevant för den här diskussionen om sagostunder? Visst, man kan ha åsikter kring huruvida folk som arbetar med barn måste vara "barntillåtna" 24/7. Åtminstone jag tycker att man bör göra skillnad på vuxenshower och föreställningar riktade mot barn. Är ganska säker på att de ser väldigt olika ut. Miss Shameless kallar sig endast Miss Shameless Winewhore vid vuxenevent.

Som jag redan skrivit blandar folk ihop dragqueens med transvestiter, det är ju bara att kolla rubriken på denna tråd.
Citera
2026-07-08, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är exakt samma sak. Olika namn bara. Ja, deras idé med att pracka på sin sexuella perversion på barn. Varför är det så viktigt för dem att få vara nära barn?

Det är en del av deras affärsidé som uppenbart fungerar bra. Dom har ju snart funnits i 10 år.
Citera
2026-07-08, 00:13
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Fast hur är artikeln i Världen idag relevant för den här diskussionen om sagostunder? Visst, man kan ha åsikter kring huruvida folk som arbetar med barn måste vara "barntillåtna" 24/7. Åtminstone jag tycker att man bör göra skillnad på vuxenshower och föreställningar riktade mot barn. Är ganska säker på att de ser väldigt olika ut. Miss Shameless kallar sig endast Miss Shameless Winewhore vid vuxenevent.

Som jag redan skrivit blandar folk ihop dragqueens med transvestiter, det är ju bara att kolla rubriken på denna tråd.
Så han är inte en transvestit då som har event för barn i sin transvestit kostym?
Tycker du det är lämpligt kommunala bibliotek sponsrar sådana sagostunder?
Drog du hem honom till den femårings födelsedagsfest skulle jag skita blankt i, men kommunal verksamhet betalas av mig.. dig och alla andra och jag tycker det är en mycket olämplig verksamhet.
Citera
2026-07-08, 00:14
Medlem
Är Muslimska barn inkluderade?
Citera
2026-07-08, 00:18
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Det är en del av deras affärsidé som uppenbart fungerar bra. Dom har ju snart funnits i 10 år.

Varför kan de inte hålla sig till att uppträda för vuxna som vill se deras spektakel? Varför besattheten av att få vara nära barn?
Citera
2026-07-08, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Så han är inte en transvestit då som har event för barn i sin transvestit kostym?
Tycker du det är lämpligt kommunala bibliotek sponsrar sådana sagostunder?
Drog du hem honom till den femårings födelsedagsfest skulle jag skita blankt i, men kommunal verksamhet betalas av mig.. dig och alla andra och jag tycker det är en mycket olämplig verksamhet.

Jag vet inte din ålder men jag skulle ärligt talat gissa att du är minst lika gammal som jag om inte lite äldre ändå. Nu är det bara vad jag misstänker som sagt, men jag tror du har minnen från både 80- och 90-talet då Christer Lindarw och After Dark slog igenom och gjorde dragshower folkliga. Utöver det har vi hela spektaklet med melodifestivalen som många barn gillar.

Det handlar om glitter och glamour, inte sex. Det är en rolig grej bara.

Om det skulle läsas erotiska noveller för barnen eller om kläderna vore sexuellt utmanande hade jag självklart inte tyckt att det vore så lämpligt att uppträda för barn, men så är ju inte fallet.

Vidare tycker jag att offentlig verksamhet ska erbjuda det folk vill ha, jag ogillar censur och tycker att de föräldrar som inte vill att sina barn ska få vara med kan hålla sig hemma. Det finns gott om andra dagar att besöka bibliotek, att det inte är lika roligt för barnen är en annan sak.

Men vad tycker du om teater och scenkonst överhuvudtaget? Tycker du att Björne med sin efterblivenhet och rykten om att ha knullat Snigel var en bättre förebild? Staffan Westerberg?
Citera
2026-07-08, 00:31
Medlem
Citat:
Varför kan de inte hålla sig till att uppträda för vuxna som vill se deras spektakel? Varför besattheten av att få vara nära barn?

Dels så vill de uppmana barn att läsa böcker, vilket jag tror är en vilja man kan ha utan att vara särskilt besatt. Tror även att det nog är svårt att få ihop en ekonomi enbart på vuxenshower.

Varför är det så viktigt att hålla barn borta från drag?
Citera
2026-07-08, 00:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Dels så vill de uppmana barn att läsa böcker, vilket jag tror är en vilja man kan ha utan att vara särskilt besatt. Tror även att det nog är svårt att få ihop en ekonomi enbart på vuxenshower.

Barn kan uppmanas att läsa böcker i skolan och i hemmet. De behöver inte perversa transor för det. Om de inte kan få det att gå runt utan att vara nära barn så får de helt enkelt byta jobb. Det är ingen mänsklig rättighet att få vara nära barn i sitt "jobb".
Citera
2026-07-08, 00:43
Medlem
Citat:
Barn kan uppmanas att läsa böcker i skolan och i hemmet. De behöver inte perversa transor för det. Om de inte kan få det att gå runt utan att vara nära barn så får de helt enkelt byta jobb. Det är ingen mänsklig rättighet att få vara nära barn i sitt "jobb".

Återigen handlar det inte om "perversa transor" sen är det ingen som påstår att det är en mänsklig rättighet att vara nära barn när man jobbar. Men i vissa branscher är barn målgruppen, t.ex i skolor som du själv nämner.

Du återupprepar dig väldigt mycket och även om vi inte är överens vore det önskvärt om du kunde länka något med substans som visar att dom här sagostunderna bedrivs av "perversa transor".

Sen är det en väldigt udda åsikt att inte anse att bibliotek ska främja läsintresset hos unga.
Citera
2026-07-08, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hade de inte varit perversa så hade de inte sysslat med det där från början. Ganska enkel logik.

Frågan är ju varför du försvarar det så frenetiskt? Är du månne en av de som vill gå i korsett, strumpbyxor, horsmink och löspattar och klämma på småbarn också? Och därför känner dig attackerad när folk inte delar din perverterade syn på vad som är lämpligt respektive olämpligt?

Försvarar och försvarar... jag ser inte på saken som du och andra helt enkelt. Det är inte jag som startat tråden men Flashback är ett forum för diskussion och ibland kan jag känna att man måste vara saklig. Nu skriver ju du tex: "Är du månne en av de som vill gå i korsett, strumpbyxor, horsmink och löspattar och klämma på småbarn också?", vad sjutton har det med saken att göra?

Känner mig inte det minsta attackerad och bryr mig faktiskt inte överdrivet om folks åsikter på Flashback när det saknas argument. Dock tycker jag det är roligt när folk har hållbara argument och ibland gör det ju så att man tänker om. Men då ska argumenten vara lite bättre underbyggda än vad som tycks vara högst personliga sexuella preferenser.

Jag har väldigt svårt att tro att de här sagostunderna är "perverterade" och ingen av er som envist hävdar det kommer med belägg. Är du på Flashback för att dunka rygg?
Citera
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:

Lindarw och co fick det uppenbarligen att gå ihop med enbart vuxenshower. Faktiskt rätt kul om man ser det med vuxna ögon. Bäst av allt när han efter föreställningen raggade på en gammal bekant som just då råkade arbeta där i dörren. Blev många skratt efter det.

Varit på flera av deras föreställningar och skrattat varenda gång. Inget jag skulle dra med en sjuåring på ändå.
Senast redigerad av Onanikrem 2026-07-08 kl. 01:09.
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Återigen handlar det inte om "perversa transor" sen är det ingen som påstår att det är en mänsklig rättighet att vara nära barn när man jobbar. Men i vissa branscher är barn målgruppen, t.ex i skolor som du själv nämner.

Du återupprepar dig väldigt mycket och även om vi inte är överens vore det önskvärt om du kunde länka något med substans som visar att dom här sagostunderna bedrivs av "perversa transor".

Sen är det en väldigt udda åsikt att inte anse att bibliotek ska främja läsintresset hos unga.

De är visst perversa annars hade de låtit barnen vara ifred. Indirekt gör du ju det eftersom du säger att de behöver barnen för att gå runt ekonomiskt. Någon som producerar barnporr och säljer det till pedofiler behöver också barn för att tjäna pengar? Ska vi låta den fortsätta med det bara för att det är dennes levebröd? Detta är inte i skolan. Detta är på barnens fritid. Om barnen behöver vara på biblioteket på sin fritid kan de anställda bibliotekarierna läsa sagor för dem. Det behövs inga transor för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in