2026-07-06, 21:17
Medlem
Jag har alltid velat bli frisör men jag orkar inte lära mig. Så jag undrar om det hade fungerat att öppna en frisörsalong där man bara rakar huvudet på skalliga män. Har du hår och vill ha en snygg frisyr får du helt enkelt vända dig till någon annan.

Dessutom är frisörbranschen en av de branscher där det här med nisch i princip är obefintligt. Bara det att komma med en sådan idé känns ju nästan revolutionerande.

Man skulle såklart ev även kunna erbjuda skäggrakning, så länge det inte handlar om någon avancerad styling.
Citera
2026-07-06, 21:19
Moderator
Pontiac-Garages avatar
Arbetsliv och arbetsmarknad --> Företagande och företagsekonomi
/Moderator
Citera
2026-07-06, 21:39
Medlem
Det låter lite som frisöerna i finkan man såg på amerikanska filmer. Varför skulle ngn betala för ngt man kan göra enkelt själv dock? Finns inget här att hämta.
Citera
2026-07-06, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Det låter lite som frisöerna i finkan man såg på amerikanska filmer. Varför skulle ngn betala för ngt man kan göra enkelt själv dock? Finns inget här att hämta.

Ja men det blir ändå lite snyggare när någon annan gär det.
Citera
2026-07-06, 22:00
Medlem
Vad hade du tagit för pris? Jag är villig att betala upp till 100 kr för en sådan behandling. Kanske 140 kr om man kan få en liten galopp att sutta på samtidigt. Mer än det och jag hade tvingat någon vän att göra det.
Citera
2026-07-06, 22:01
Medlem
hockexs avatar
Sommarlovsfrisör kanske? Nischa det ännu mer
Citera
2026-07-06, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FunLightFittsaft
Vad hade du tagit för pris? Jag är villig att betala upp till 100 kr för en sådan behandling. Kanske 140 kr om man kan få en liten galopp att sutta på samtidigt. Mer än det och jag hade tvingat någon vän att göra det.

Precis som du sa. 100 kronor tycker jag är rimligt. Om man vill ha skägg också då 150.
Citera
2026-07-06, 22:31
Medlem
Erbjud huvud massage också.
Citera
Igår, 09:34
Medlem
Det är väl typ 30 år sedan det var inne med helrakat så jag köper inte affärsidén helt, det är en för liten kundbas. De flesta som kör helrakat tar nog hjälp av nån släkting eller nåt gratis.

Däremot tror jag att det skulle kunna vara gångbart om man satsade på intimrakning/styling. Att få pungen ordentligt rakad av ett riktigt proffs med en bra shavette eller rakkniv är något annat än att kämpa själv med sin Phillips One-blade.

Jag tänker att det säkert känns lite pinigt att be sin moster eller vem man nu brukar be om hjälp att raka huvudet att även raka pungen. Det är ju inte heller alla som har en schysst gynstol hemma.
Citera
Igår, 11:32
Medlem
Stark-Senaps avatar
Har du 3D-printer kan du själv tillverka verktygen.

https://makerworld.com/en/models/813117-bald-man-s-comb#profileId-754912
Citera
Igår, 13:50
Medlem
brianmolkos avatar
Gör inte barberare det redan ?, skicka ett mail till Carl-Oscar Bohlin och fråga ?
Citera
Igår, 13:57
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HouseofKnowledge
Jag har alltid velat bli frisör men jag orkar inte lära mig. Så jag undrar om det hade fungerat att öppna en frisörsalong där man bara rakar huvudet på skalliga män. Har du hår och vill ha en snygg frisyr får du helt enkelt vända dig till någon annan.

Dessutom är frisörbranschen en av de branscher där det här med nisch i princip är obefintligt. Bara det att komma med en sådan idé känns ju nästan revolutionerande.

Man skulle såklart ev även kunna erbjuda skäggrakning, så länge det inte handlar om någon avancerad styling.

Skalliga män rakar sig själva hemma gratis. Varför ska de betala dig?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in