Citat:
Ursprungligen postat av
Mynicname
Om du vill klippa men inte kan garantera resultatet så kan ju frissör inom äldreomsorg vara en idé. Att åka runt till olika boenden och klippa 20 personer innan du åker iväg till nästa boende. Kunderna är inte så intresserade av att det blir perfekt utan mest att det blir hyfsat Ok. Oklart hur man lyckas bli knuten till ett boende men de brukar samla ihop kunder på något sätt. Damerna vill bli permanentade men det löser du...
Jag vet inte riktigt hur det gick till i detta fallet. Alltså hur de fick möjlighet att jobba på äldreboende också. Men jag känner till en frisörsalong som har stängt en dag i veckan, och åker till äldreboende. De brukar meddela när det är stängt för detta, så därför vet jag det.
Men även om det finns flertal äldreboenden i närheten så är jag tveksam till om det är tillräckligt för att kunna ha det som heltidsjobb. De kanske vill klippa håret en gång varannan eller var tredje månad. Finns det då 5-10 äldreboenden i närheten så är det inte tillräckligt som heltidsjobb. Och jag är lite skeptisk till om man hinner med 20 klippningar på en heldag. Alltid. Ibland kanske det tar lite längre tid för vissa kunder tex, så att man bör räkna med minst en halvtimme per kund.
Sedan kanske man vill ha en utbildad, erfaren och etablerad frisör. Inte någon som TS som inte verkar vara utbildad eller ha någon erfarenhet.