2026-07-09, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Extremt oklart vad du försöker säga.
Tråden handlar dom dealbreakers. Eller syftar du på att du endast är tillsammans med borderlinetjejer som du får ta alla beslut över?
Men alltså vad är du? En transman White Knight ?
Ja det är klart att det blev en dealbreaker när hon ifrågasätter mig inför andra.
Citera
2026-07-09, 17:45
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Temporary84
Men alltså vad är du? En transman White Knight ?
Ja det är klart att det blev en dealbreaker när hon ifrågasätter mig inför andra.

Hahah hur ska jag kunna veta vet utifrån ditt första inlägg?!? Dags att sluta knarka
Citera
2026-07-10, 09:11
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoraya2
Män som röker, snusar, dricker mycket alkohol. Män som använder feminist kortet så fort en kvinna inte håller med dom, inte delar samma åsikter. Sann feminism handlar bara om jämställdhet när det kommer till kritan. Att kvinnor ska kunna leva och ha samma rättigheter i samhället. Annars ses vi som lägre stående. Det är en riktig red flagg, kan klassas som psykisk misshandel, Där man försöker tysta kvinnor att ha rätt till att uttrycka och ha sina egna åsikter. I hopp om att kvinnan ska tänka att det är något extremt dåligt. När sanningen snarare är att det blir dåligt för honom själv som man. Den här skiten ser man igenom rätt fort.

Män som röstar höger, blå politik. Speciellt dom extremist bejakande och konservativa. Dessa vill begränsa kvinnans rättigheter. Bl.a synen på abort. Och tror av någon anledning att en kvinnas kropp är deras rätt. Skulle vi vända på det och det handlade om mäns kroppar. Då skulle detta inte ens vara på agendan. Politiken är dessutom inte speciellt imponerande hos kvinnliga rättsorganisationer.

Inga rika brats, förmögna män som tror att den feta plånboken betyder at det är happy hour med alla kvinnor. Hemska dryga attityder. Pengar kan inte rädda allt. Alldeles för olika bakgrunder och värderingar. Jag skulle inte ha mycket gemensamt med en sådan. Som medmänniska inget vidare. Noll ödmjukhet. Vilket är extremt avtändande i sig.

INGA män med barn. Men just det, jag har ju inget romantiskt intresse längre. Så detta är icke problem haha. Men det är kul reta upp alla hatiska, fientliga och våldsbenägna arga män i denna tråden Tyck vad fan ni vill, så länge ni håller er borta från mig känner jag bara. Något fel på 99% av männen i dagens samhälle tyvärr. Dessutom slipper jag risken för potentiellt våld. Män verkar galna idag.
Var ska man börja? Det här är som att läsa en kravspecifikation från någon som samtidigt förklarar att hon inte söker jobbet.

"Röker, snusar, dricker" – okej, så inget som indikerar att du är mänsklig, fattar.

Sen har vi den klassiska "feministkortet"-paragrafen som är så ironisk att den nästan borde klassas som självförbrännande. "Sann feminism handlar bara om jämställdhet" – och du definierar ensam vad som är sant. Det är som att säga "sann kristendom handlar bara om kärlek" medan man bränner förbjudna böcker.

"Röstar höger" = "vill begränsa kvinnors rättigheter". För att politisk nyans är en lyx vi inte har råd med. Och "inga rich brats" – men problemet är tydligen inte klasskillnader, utan att rika män inte inser att deras pengar är värdelösa. Det är som att klaga på att en Ferrari inte har bra bagageutrymme.

Sen höjdpunkten: "INGA män med barn" följt av "men jag har inget romantiskt intresse längre". Det är som att gå in på en restaurang, spy på golvet och sen säga "men jag är inte hungrig, bara här för att reta upp kocken."

Avslutningsvis: "99% av männen är fel, och dessutom våldsbenägna" – följt av att du själv aktivt söker konflikt för nöjes skull. Man kan nästan tro att spegeln hemma hos dig är täckt av ett täcke.

Hela inlägget är som en brandbil som kör runt och letar efter bränder den kan starta själv.
Citera
2026-07-10, 09:19
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoulOfSophia
Det låter som att du beskriver rätt precist hur det skulle kunna gå till när en kvinna har tröttnat på hennes tråkiga man i sängen, och gett upp hoppet om att han kommer försöka bättra sig.
=)
Vänta nu, så din motargumentation är... att bekräfta precis det han sa? Det är som att någon säger "jorden är rund" och du svarar "det låter som att du beskriver hur en glob ser ut, ja". Skarpaste kniven i lådan, den här.

Du bevisar ju själva poängen: när en kvinna "tröttnat" så omdefinieras hela sexets värde till "han var dålig". Inte "jag kanske har ändrats" eller "vi kanske har olika behov". Nej, han var tråkig. Där har du rationaliseringen i ett nötskal. Det är som att byta ut motorn och sen klaga på att bilen inte startar längre.
Citera
2026-07-10, 09:30
Medlem
Gubbens avatar
Piercingar.
Husdjur.
Småbarn.
Citera
2026-07-10, 12:51
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Vänta nu, så din motargumentation är... att bekräfta precis det han sa? Det är som att någon säger "jorden är rund" och du svarar "det låter som att du beskriver hur en glob ser ut, ja". Skarpaste kniven i lådan, den här.

Du bevisar ju själva poängen: när en kvinna "tröttnat" så omdefinieras hela sexets värde till "han var dålig". Inte "jag kanske har ändrats" eller "vi kanske har olika behov". Nej, han var tråkig. Där har du rationaliseringen i ett nötskal. Det är som att byta ut motorn och sen klaga på att bilen inte startar längre.

Nej jag pratar inte om fall där det skulle handla om att "jag kanske har ändrats" eller att "vi kanske har olika behov". Det är något annat. Jag pratar om fall där det just skulle handla om att han har blivit tråkig. Varför vill du inte att detta ska få finnas i verkligheten? Tror du inte att det gör det?
Citera
2026-07-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben
Piercingar.
Husdjur.
Småbarn.

Örhängen med clips, djur i lada och vuxna barn då?
Citera
2026-07-10, 13:28
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubben
Piercingar.
Husdjur.
Småbarn.
Vad säger du om kvinnor som har en valp med nosring? Måste ju vara tre gånger värre???
Citera
2026-07-10, 20:54
Medlem
VoidEngineers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Ser sig själv som ”pojke”
Är det att vilja vara uppassad?

Inte direkt…mer ett slags barnslig friskrivning från beslut/val etc etc.
Kanske mer så.
Citera
2026-07-11, 15:01
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Ha! Där avslöjade du dig själv!
Danderyd och hårdrock går inte ihop.
I Danderyd finns en bred och varierad musiksmak, men tack vare kommunens starka kulturarv och traditioner är klassisk musik, opera och körmusik mycket populära.

Min egen
Han har micropenis.
Hah du hänger för mycket med chatgpt. I min klass i mellanstadiet i Kyrkskolan lyssnade killarna på Deep Purple in Rock samma år som den kom ut medans musikläraren höll för öronen och det skulle dröja 30 år till innan du föddes och du har fortfarande inte fattat introt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in