2026-07-07, 12:58
Medlem
busy-signals avatar
Om hon är ett dominansfreak
Citera
2026-07-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Om hon är ett dominansfreak

Vad betyder det?
Citera
2026-07-07, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myror-Elefanter
Om en partner hamnar i missbruk är det definitivt slut. Det går inte att leva med en missbrukare, i synnerhet inte en partner.

Psykisk ohälsa kan man inte bara "drabbas" av bara sådär tror jag. Antingen har man latent fel i huvudet sen barndomen eller inte. Men ge gärna ett exempel på det om du har det.

Det är få som blir feta där orsaken är något utanför personen kontroll, så ja även där.

Snus är skitäckligt.

Knark gör ju så du fastnar i utvecklingen. Det är därför vissa knarkare sitter hos dr phil och beter sig som barnsliga tonåringar trots att de är 30-40 år. Det kan man ju se som psykisk ohälsa. Sen kan ju knark skapa hjärnskador som leder till psykisk ohälsa så är inte bara något de tar med sig från barndomen. Men visst många av dem har nog med sig något
Citera
2026-07-07, 13:02
Medlem
busy-signals avatar
Citat:
Vad betyder det?

Allt ska va på hennes sätt? Hon ska ha alla lindade runt sitt finger? Hon tål inte att bli ifrågasatt eller att inte få som hon vill?
Citera
2026-07-07, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Allt ska va på hennes sätt? Hon ska ha alla lindade runt sitt finger? Hon tål inte att bli ifrågasatt eller att inte få som hon vill?

Det är ju såklart ocharmigt att vara sån men man får ju sätta tydliga gränser. Då ändrar hon på sig eller så lämnar hon självmant. Du får ju ha lite integritet annars blir du uppenbarligen överkörd.
Citera
2026-07-07, 13:06
Medlem
En hjärntvättad feminist är verkligen motbjudande.

En fet feminist gör det ännu värre!
Citera
2026-07-07, 13:08
Medlem
SoulOfSophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Sorry Sophia, här illustrerar du precis vad som hänt mellan könen.

Poängen med ett par är att man skall uppge en del av sig själv för något större. Du illustrerar någon som vill ha kakan och äta den.

Du är långt ifrån ensam om din ståndpunkt.
Jag bryr mig inte om att värdera din ståndpunkt (men gör ändå genom att bara uppmärksamma).

Du skulle se det själv om din partner tex gjorde samma sak med sina killkompisar men du är för narcissistisk för att se bjälken i ditt eget öga.

Jag skulle tycka precis samma sak om det vore vice versa att min partner ville gå ut och festa medan han är ung. Jag skulle inte vilja undanhålla honom det och ta ifrån honom ungdomsåren. Men, jag är också någon som i ett förhållande värderar mycket högt saker som att "uppge en del av sig själv för något större".

Man vill väl inte leva i en relation med ett dåligt samvete, så jag tycker att i ett förhållande ska man diskutera och komma fram till en lösning där ingens ungdomsår tas ifrån en, inget dåligt går ut över den andras enskilda liv etc. Men att man trots det ändå uppoffrar saker för sin partner och är denne lojal över allt annat.

Men du verkar inte vara en person som vill hitta sådana lösningar i ett förhållande. Du vill troligen sabotera för den andra, i ett tragiskt hopp om att klänga dig fast och hoppas på att personen på ett destruktivt sätt tvingas att stanna kvar hos dig.
Citera
2026-07-07, 13:13
Medlem
Citat:
Hur många kvinnor har du träffat som har detta? Jag tror fan aldrig att jag träffat nån. Möjligen nån containerpunkare men då är det alltid mer en grej de kör för att hävda sig och när man väl hamnar i bingen med dem så är de precis lika fräscha som alla andra.

Skulle pippa med en tjej från Ecuador när vi var i 20 års åldern. Hann knappt få av jeansen innan fisklukten förgiftade atmosfären. Hon hade dessutom slarvat med att raka sig under armarna och hade dålig andedräkt. Hon såg bra ut så detta var en extrem chock. Jag drog till med "Hörde du?tror mina föräldrar kom hem..." och avbröt skiten.
Men nej, generellt är detta sällan ett problem.
Citera
2026-07-07, 13:20
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Rätt lång lista där. Jag förstår varför du skriver potentiell partner. Misstänker att du förblir singel.
En ganska så pragmatisk lista. De flesta i tråden har angett ungefär samma punkter som jag. Självklart kan undantag göras (mitt ex och fortfarande en av mina bästa vänner hade tex tatueringar) efter individuella omständigheter. Ingenting är absolut, men de väger fortfarande extremt starkt, framförallt vid första ögonkastet.
Citera
2026-07-07, 13:27
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Fast, nu valde jag medvetet att lägga tråden i detta forum och inte i Relationer-forumet vilket hade varit mer självklart. Alla här är inte en 60-årig snobb med ett halvt liv erfarenheter av kvinnor...
Tur är väl det. Men ändå rätt kul att man kan flytta ihop med någon, och sedan om hon gör slalombackar i margarinet så börjar man hata henne och vill få ut henne. Det kallas kärlek, det man har mellan sig som gör att man accepterar dealbreakers i form av enskilda beteenden.

T.ex är det inte en dealbreaker att man sitter och röker i morgonrock vid köksbordet i papiljotter. För man flyttar ju inte ihop sina stora hem med massor av prylar till den nya femman på Östermalm innan man kollat av sådana saker.
Citera
2026-07-07, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
En ganska så pragmatisk lista. De flesta i tråden har angett ungefär samma punkter som jag. Självklart kan undantag göras (mitt ex och fortfarande en av mina bästa vänner hade tex tatueringar) efter individuella omständigheter. Ingenting är absolut, men de väger fortfarande extremt starkt, framförallt vid första ögonkastet.

Okej... så inga poster i din lista är absoluta?
Citera
2026-07-07, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Tur är väl det. Men ändå rätt kul att man kan flytta ihop med någon, och sedan om hon gör slalombackar i margarinet så börjar man hata henne och vill få ut henne. Det kallas kärlek, det man har mellan sig som gör att man accepterar dealbreakers i form av enskilda beteenden.

T.ex är det inte en dealbreaker att man sitter och röker i morgonrock vid köksbordet i papiljotter. För man flyttar ju inte ihop sina stora hem med massor av prylar till den nya femman på Östermalm innan man kollat av sådana saker.

Papiljotter är fan sjukt mycket Östermalm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in