Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Du har fortfarande bara beskrivit principer och processer.
Ja, och det är exakt vad TS första fråga efterfrågar.
100% rätt av mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Detta är ingen ny eller intressant information. Alla kan ta reda på detta efter en googling
Men trådstartaren klarade inte av det. Var väl för svårt eller något.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
eller varför inte göra som du antagligen har gjort, fråga en AI efter en kort sammanfattning om just principer, processer inkl algoritmer gällande träning och inferens.
Nu deliriumyrar du. På den tiden jag lärde mig det fanns ingen AI att fråga. Och ingen google heller.
Det var ganska bökigt på den tiden att ta reda på saker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Men detta förklarar fortfarande inte detaljerna bakom hur det är möjligt att en AI kan besvara komplicerade frågeställningar som problem i ett IQ-test.
Jag har ju förklarat hur det går till att träna ANN.
Men du vill ju inte ta emot den informationen heller.
Du har låsningar överallt som blockerar lärande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Dvs hur är modellerna faktiskt organiserade internt för att göra detta.
Arkitekturerna är kända. Var tom någon som beskrev det med ord idag eller så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Varken du eller någon annan vet det, och de flesta av antagonisterna i tråden har faktiskt medgett, efter ett otroligt långt och onödigt tjatande, att det faktiskt är så.
Borde inte ske för väl kända saker.
Det som kan vara lite okänt och man måste testa sig fram med är optimal dimensionering.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Du fortsätter med din meningslösa retoriska krigsföring trots detta. Varför?
Du får väl ändra det till att jag gör meningslösa försök att förklara för Cyborg2030.
Men det är så att det finns ju nytillkomna läsare som kan uppskatta information.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cyborg2030
Du har tidigare framstått som en av få seriösa debattörer men nu börjar du spåra ur nästan lika mycket som vissa andra har gjort.
Levererar jag för mycket fakta?