Citat:
Ursprungligen postat av
Stiert-Munning
Precis. Jag bryr mig inte. Familj är inte en stor grej för mig och därför hade jag inte stått ut med en störig far bara för att vi delar DNA.
Frågan är varför det provocerar dig så väldigt? Har du själv lik i garderoben som gör att du reagerar illa på människor som inte går att skamma med känslor?
Jo, du bryr dig och det är förnekelse som talar här.
Ditt svar antyder mest din egen skam. Men det är bara sorgligt att svenskar inte kan vara vänner ens med sina egna barn eller föräldrar, och mycket riktigt är det lite provocerande för mig. Det visar en usel sida av Sverige, kanske den uslaste, där t.ex invandrare bättre vet hur man lever ett gott liv: genom att bekräfta varann och vara glada tillsammans.
Dock bor jag numera i Stockholms innerstad och jag kan känna att enstörings-genen filats bort här mer än någon annanstans i Sverige. Den är mer härskande i småstäder som Lund Malmö Linköping där jag bott. Ställen där det är för få människor på liten yta och man kan gömma sig ensam i sitt depp i sin deppiga lägenhet med sina deppiga grannar i det deppiga klimatet.
Ju mer jag tänker på TS rubrik så får jag för mig att den ska vara "Sverige knäcker mig" eller "Jag knäckte pappa och får tillbaka".
Köp nu en tårta och hälsa på pappsen. Han blir så glad. Kör inte era vanliga ramsor som ni går igång på.
Den av er som ler eller skrattar först har vunnit.