Igår, 16:44
Medlem
Ochotnyryads avatar
Har en far som är född på 40-talet
Han är allmänt narcissisk och ser allt från sin synvinkel
Min syster har brutit kontakten med honom men jag klarar inte det då han är dement och behöver hjälp. Dessutom har han haft en hemskt uppväxt
När vi är själva så funkar det någotsånär men han beter sig ganska märkligt med andra, ffa kvinnor.
Kommentar dem på ett konstigt sätt och har inte en naturlig relation till kvinnor.

Jag får Såå dåligt samvete men vet ej hur jag ska reda ut situationen
Är arg på min mamma ( underbar, men avliden )som valt en så galen man trots att jag är resultatet av det.

Någon i likande sits?
Citera
Igår, 16:48
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ochotnyryad
Min syster har brutit kontakten med honom men jag klarar inte det då han är dement och behöver hjälp. Dessutom har han haft en hemskt uppväxt
När vi är själva så funkar det någotsånär men han beter sig ganska märkligt med andra, ffa kvinnor.
Kommentar dem på ett konstigt sätt och har inte en naturlig relation till kvinnor.

Är arg på min mamma ( underbar, men avliden )som valt en så galen man trots att jag är resultatet av det.

Någon i likande sits?

Hjälp? Han är ju dement. Då ska han på ett boende.
Citera
Igår, 16:52
Medlem
Ochotnyryads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Hjälp? Han är ju dement. Då ska han på ett boende.
Han är inte helt dement men snurrig hade varit ett bättre ord.
Har avsagt sig utredning
Skulle vilja säga att han aldrig varit lätt men nu omöjlig pga av sitt beteende. Han Har tackat nej till boende två ggr å därmed åkt ur kön
Citera
Igår, 16:55
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Har avsagt sig utredning
Skulle vilja säga att han aldrig varit lätt men nu omöjlig pga av sitt beteende. Han Har tackat nej till boende två ggr å därmed åkt ur kön

Stor skillnad på ”snurrig” och ”dement”.

Kan inte hans läkare tvinga honom till en utredning?
Han kan vara en fara för sig själv. Eller någon annan.
Kanske du ska ta en prat med läkaren?
Citera
Igår, 17:09
Medlem
Citat:
Har avsagt sig utredning
Kanske kan du göra en orosanmälan hos kommun? Jobbig sits för dig som barn
Citera
Igår, 17:41
Medlem
pn222jws avatar
För en del år sen var jag i en liknande sits. Du är hälften hemvårdare och hälften son. Försök se det jobbigaste som en följd av sjukdomen, men fokusera mera på det som är bra (du gör ju en god gärning).
Citera
Igår, 17:45
Medlem
buhbyes avatar
Citat:
Någon i likande sits?

Man får inte guldstjärna i himlen för att man gjort det där lilla extra i relationer som endast är dränerande.

Se det som ett hälsotecken att du själv blev osjälvisk. Men ärligt talat, lär dig att sätta nu dig själv först. Just nu hade det kunnat varit du och syrran utomlands och det med ingen jobbig farsa...

Istället är du kvar och blir sen "knäckt".

Var det han eller du som bröt den ryggen?

Man väljer inte vilka föräldrar som man födds med.. Men du har ett helt nervsystem i dig som brukar berätta ungefär hur mycket mer den kommer orka.
Senast redigerad av buhbye Igår kl. 17:59.
Citera
Igår, 17:58
Medlem
Klassiskt problem ..
sket han i dig under din uppväxt eller ditt vuxenliv
så gå därifrån
Senast redigerad av WhiteDuck Igår kl. 18:00.
Citera
Igår, 18:17
Medlem
Citat:

Någon i likande sits?
Du har inte ansvar för en annan vuxen. Vill du träffa honom? Mår du bra av hans sällskap?
Om inte så strunt i det. Vad skulle eventuellt hända ifall du struntar i att umgås med honom?
Citera
Igår, 18:31
Medlem
Balisers avatar
Citat:

Någon i likande sits?
Jag är far till tre vuxna barn och uppmanar dig att tänka på dig själv i första hand. Ingen vettig förälder prioriterar sig själv framför sina barns väl och ve. Det går emot hela idén att skaffa barn.
Citera
Igår, 19:22
Medlem
Taufatts avatar
Är det alkohol med i bilden? Inte helt ovanligt att gubbar som blir ensamma dricker. I så fall är det till att få far att minska på drickandet.
Citera
Igår, 19:27
Medlem
Dementa personer är svåra att hantera
Därför bör man söka hjälp åt den anhörige
De är helt enkelt inte sig själva
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto