2026-07-06, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminatore
Födelsedagar 3 st. Midsommar, Nyår, Påskmiddag, Valborg, Samt ett flertal andras kalas med diverde att fira. Tar alla tillfällen att ha fest med mat o dryck, resor, kryssningar, långresa 1 gång per år.

Livet är kort. Se till och njut.

Finns olika sätt att njuta...
Citera
2026-07-06, 00:18
Medlem
Födelsedagar, påsk, nationaldagen, midsommar, lucia, jul och nyår. Det firas stadigt. Skolavslutningar och studenten också. Firar även körkort med en liten grej. För skoj skull.

Små dagsutflykter där alla är med försöker vi få till ett par gånger per år. Försöker få till middag med alla samlade ett par gånger i månaden också.

Jag gillar mina barn.
Citera
2026-07-06, 01:00
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldButBaldGuy
En fin tradition vi har i min familj är att fira nationaldagen. Jag hissar den lilla bordsflaggan i brons och öppnar en flaska champagne. Sedan lagar vi mat tillsammans och förtär sedermera denna. När min son blir äldre hoppas jag att han kommer värdera nationaldagsfirandet lika högt som jag.

Du får addera en liten bordskanon.
Citera
2026-07-06, 08:47
Moderator
Sun Rulers avatar
Sonen har väldigt många kusiner så det blir en hel del födelsedagsfiranden, turligt nog så har de bakat ihop vissa av dessa då de fyller tämligen tätt.

Sedan firar vi far- och morföräldrarnas födelsedagar och jul tillsammans.
Citera
2026-07-06, 08:54
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maximalist
Födelsedag brukar vi fira en gång per år per person.

Bara en gång per år? Bra att du är tydlig.
Citera
2026-07-06, 12:27
Medlem
TheBusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
jaha midsommarafton
Nja, de ligger nära varandra men brukar fira båda, brukar spender något som liknar ett medelstort afrikanskt lands försvarsbudget på smällare till sonen, och bada i i soluppgången.

Däremot skippar jag Kungsdagen, har aldrig förstått mig på det där med att spöa på en stock tills den bajsar på sig.
Citera
2026-07-06, 12:54
Medlem
Arneweisskorrvs avatar
Det blir någon kortare sommarsemester och utflykter under sommaren, någon natt här och var.
Ut och bada, och sånt.

Är du en av dom.som har ångest över allt du ser i sociala medier, där man får skenet av att "alla andra gör så mycket kul"?
Citera
2026-07-06, 14:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Baheera
Finns olika sätt att njuta...

Ja, helt klart finns det olika sätt att njuta. Jag skrev att livet är kort och passa på att njut.
Citera
2026-07-06, 15:23
Medlem
Blir ibland lite för mycket, ibland lugnare.
Firar barnens kusiners födelsedagar på plats.
Sen barnens födelsedagar, inte våra egna direkt, kanske diverse år.
Sen Påsk, Jul å Midsommar och ev nåt större kalas om det blir.
Beror ju mycket på möjlighet om man kan göra såhär: pengar, antal barn resp ålder, antal kusiner, avstånd att resa, osv.

semester blir skidsemester vintern, 3-4 v sommar i skandinavien, ingen mening att åka söderut å halvdö av värmeslag, sen 0,5-1 v under nov till varmare plats.

detta är ideal-året, kommer oftast hyfsat nära detta..

Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Jag tänkte på högtider, födelsedagar, semester och vad det nu kan vara ni gör?

Har ni fullspäckat schema eller är det ett fåtal saker som händer?

Har ni något särskilt ni gör som är en tradition liksom och så?
Citera
2026-07-06, 15:27
Medlem
Vi firar födelsedagar. Vi är tre i familjen och vårat barn fyller mellan jul och nyår så traditionen är att barnet firas av oss på födelsedagen och önskas kalas (upp till batnet som numera är tonåring) förläggs det efter att skolan startat i januari.

Jul är självklart
Barnet älskar halloween men det firas inte mer än att det pyntas och ev är det nån fest eller disco som barnet ska på.

Påsk....nja, när barnet var yngre hade vi äggjakt.

Vår bröllopsdag är på julafton- enkelt och praktiskt.

Nyår brukar vi "fira" med trerättersmiddag som vi gör varsin rätt på, nu när barnet är större är det ännu mer uppskattat.

Midsommar åker vi och fikar vid sjön där det är något firande i samarbete mellan kyrkan och idrottsföreningen.

Firas på riktigt; födelsedagar och jul, nyår
Firas inte men uppmärksammas; påsk, midsommar, halloween.
Citera
2026-07-08, 14:31
Medlem
liten.igelkotts avatar
Vi firar min och min frus födelsedagar med god mat, trerättersmiddag om det är på den helg annars tar vi den på helgen som ligger närmast och restaurang på födelsedagen.

Julen är väldigt viktig. Pyntet kommer fram veckan efter halloween men julafton firas mest men med små saker under november och december.

Våra bröllopsdag, förlovningsdag och datumet för våran första dejt brukar vi bara uppmärksamma med lite extra god mat. Trerättersmiddag om det är en helg om det är en vardag blir det någon trevlig restaurang.

Påsk och midsommar firar vi inte alls. Men jag brukar fixa goda påskägg till oss. Äter kanske något lite godare än vad man gör en vanlig helg.

Nyår blir det trerättersmiddag, snittar, champagne och så.

Semestern tillbringar vi alltid på sommarstugan som ligger på västkusten. Sedan brukar det blir några andra mindre resor under året för att se spelningar eller gå på burlesque.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in