2026-07-05, 15:58
Avstängd
SodaFointains avatar
Vad tror ni om denna serie? Tror att gillar man Tordyveln flyger….så gillar man även denna. 24 juli
Citera
2026-07-05, 16:46
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SodaFointain
Vad tror ni om denna serie? Tror att gillar man Tordyveln flyger….så gillar man även denna. 24 juli

Vad handlar den om?
Citera
2026-07-05, 16:51
Avstängd
SodaFointains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Vad handlar den om?
Det finns trailer på youtube
Citera
2026-07-05, 17:06
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Det finns trailer på youtube

Kan Du beskriva så man slipper söka.
Citera
2026-07-05, 17:17
Medlem
Pedris avatar
Trailern ser bra ut förutom att de har lagt på det deprimerande gul-grå filtret som Hollywood började med för ett par år sen. Det kommer bli extra jävligt när det är en serie som kommer bygga mycket på vackra omgivningar.
Citera
2026-07-05, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Kan Du beskriva så man slipper söka.

Slö trådstart, men här finns trailer:
https://www.svtplay.se/svartan
och SVT beskriver den så här:
Sommaren 1985 på Särsö hittas en ung pojke mystiskt drunknad i vattnet. Under en förbjuden utflykt till den mytomspunna ön Svärtan gör Johannes och hans vänner en upptäckt som förändrar dem för alltid. Efter hyllade författaren John Ajvide Lindqvists roman Sommaren 1985.
Jag blir inte riktigt fångad av trailern, måste jag säga. Men Rolf Lassgård är med, kanske som fiskargubbe(?), det kan vara bra.
Citera
2026-07-05, 17:36
Medlem
Citat:

Einar Alvarado Lönberg som spelade Jonas i Tordyveln ska tydligen vara med här, enligt Wikipedia. Jag missade honom, om han var med i trailern.
Citera
2026-07-05, 17:43
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Slö trådstart, men här finns trailer:
https://www.svtplay.se/svartan
och SVT beskriver den så här:
Sommaren 1985 på Särsö hittas en ung pojke mystiskt drunknad i vattnet. Under en förbjuden utflykt till den mytomspunna ön Svärtan gör Johannes och hans vänner en upptäckt som förändrar dem för alltid. Efter hyllade författaren John Ajvide Lindqvists roman Sommaren 1985.
Jag blir inte riktigt fångad av trailern, måste jag säga. Men Rolf Lassgård är med, kanske som fiskargubbe(?), det kan vara bra.
Han är med i svenska serier innan de ens börjar skriva manuset. Minst oväntade med trailern.
Citera
2026-07-06, 13:36
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Han är med i svenska serier innan de ens börjar skriva manuset. Minst oväntade med trailern.

Ser man hans namn springer man åt andra hållet
Mannen kan ju bara spela en roll. Sig själv. Gäsp!
Citera
2026-07-07, 13:00
Avstängd
SodaFointains avatar
Trailern. Det var svårt posta trailer när man postade från mobilen

https://www.youtube.com/watch?v=QAUSWAjlryQ
Citera
2026-07-24, 02:05
Medlem
Pedris avatar
Man märker hur programchefer lever kvar i dåtiden där serier inte fick släppas under sommaren och framförallt inte under juli. Som att film och sommar blockbusters fortfarande konkurrerar om publiken, och att folk är ute och grillar istället för att sitta inne (som att det inte finns streaming).

Varför är första avsnittet av den här sommarserien idag, när sommaren nästan är slut? Premiärdatum är en månad för sent. Avsnitt 5 och 6 kommer sändas när skolorna har börjat.
Senast redigerad av Pedri 2026-07-24 kl. 02:45.
Citera
2026-07-24, 02:50
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Får lite lite vibbar av serien "De drabbade" (vilken var helt OK såvitt jag minns):

https://www.svtplay.se/de-drabbade

En namnlös kraft sveper plötsligt över världen och ger ett antal utvalda människor övernaturliga krafter. De drabbade är alla själsligt sargade människor och deras största svaghet blir nu plötsligt deras styrka. För första gången får de kraften att göra precis vad de vill, men väljer de att göra gott eller väljer de att göra ont? En thrillerserie av Hans Rosenfeldt, skaparen av Bron.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in