2026-07-05, 16:45
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Tack för det givande svaret på mitt inlägg. Tips för övrigt om du vill träffa någon så du kommer över att din familj inte vill ha kontakt med dig. Gå till psykolog. Det är varken hälsosamt eller attraktivt med din inställning, och män som delar den kommer aldrig ur ensamhet. Lycka till.

Anmärkningsvärt att Du läser in något jag inte skrivit.
Citera
2026-07-05, 16:48
Medlem
Vad hade du själv skrivit för bildtext?
Citera
2026-07-05, 17:19
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jag är lite nyfiken på hur det kommer sig att man hamnar på dessa unga, snygga, sjukt korkade tjejers sociala medier? Råkar man klicka på något eller söker man mer aktivt?

Algoritmer,? vad ska man med sociala medier till trodde de var till för det.
Citera
2026-07-05, 17:30
Medlem
CC75s avatar
Jag är förundrad över att det finns människor som medvetet plågar sig själva med att titta, se och läsa saker som gör dem upprörda. Varför gör ni det? Ni säger att ni får upp det i era flöden men det är i sig kopplat till vad ni tidigate har tittat på. Sluta titta så kommer det att försvinna om ett tag. Jag får t ex aldrig upp sådant.

Varför lägga tid och energi på detta när ni kan nyttja tiden till att göra era liv bättre? Ni kommer aldrig få dem att ändra sig ändå.

// CC
Citera
2026-07-05, 17:31
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Då borde vissa kvinnor sluta se ut som billiga horor som anspelar på bröst, mun / läppar och rumpa, och istället marknadsföra sin ev hjärna.
Det är kvinnor som sätter sin egen status.

Citat:
Visst. Som om det gjorde skillnad. Män kommer fortsätta hata kvinnor. Läs bara varje tråd som handlar om kvinnor här på flashback, den senaste jag var inne i där stod det att kvinnor pratar om ointressanta saker för att de har mindre hjärna. Vi är alltså dummare redan från början- oavsett hur vi "framställer" oss.
Ni bråkar om två olika saker och har båda fel.

ientrea har rätt: män kommer inte sluta hata kvinnor för att kvinnor 'marknadsför sin hjärna'. Män hatar kvinnor för att män hatar sig själva, och kvinnor är spegeln. Att skylla på klädseln är som att skylla på spegeln för att man är ful.

Men Vitis har också rätt: kvinnor som poserar som uppblåsta dockor och låtsas att det är feminism är patetiskt. Men att be dem 'använda hjärnan istället' är som att be en guldfisk klättra i ett träd. Problemet är inte att de visar bakrumpan eller framstjärten — problemet är att de tror att rumpan eller snippan är deras enda tillgång. Och det har det moderna samhället lärt dem.

I ett sunt samhälle finns rollerna klara. Kvinnan är inte mindre värd för att hon är kvinna — tvärtom. Men när en kvinna reducerar sig själv till ett par (blygd- eller ank-)läppar och ett par skinkor, då har hon accepterat den moderna världens lägsta erbjudande: att bli bedömd som en sak. Män gör samma sak — de reducerar sig till plånböcker och status. Skillnaden är att en man med plånbok åtminstone kan bygga något. En kvinna med silikon och filter bygger bara luftslott.

Så sluta skyll på varandra. Skyll på en tid som fått er att glömma att ni är mer än kroppsdelar och kontoutdrag. Men det är förstås för jobbigt. Det är enklare att fortsätta gräla på Flashback.
Citera
2026-07-05, 17:43
Medlem
pillifjongs avatar
Det enklaste är att inte vara på socialamedier

Det lilla som är kvar innan Instagram och dessa appar helt kraschar är bara läppar, rövar, politisk rage bait och meningslös virtue signaling (Ang vad som trendar denna vecka)
Citera
2026-07-05, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Algoritmer,? vad ska man med sociala medier till trodde de var till för det.

Har CC75 fel?

Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Jag är förundrad över att det finns människor som medvetet plågar sig själva med att titta, se och läsa saker som gör dem upprörda. Varför gör ni det? Ni säger att ni får upp det i era flöden men det är i sig kopplat till vad ni tidigate har tittat på. Sluta titta så kommer det att försvinna om ett tag. Jag får t ex aldrig upp sådant.

Varför lägga tid och energi på detta när ni kan nyttja tiden till att göra era liv bättre? Ni kommer aldrig få dem att ändra sig ändå.

// CC
Citera
2026-07-05, 17:48
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
Ni bråkar om två olika saker och har båda fel.

ientrea har rätt: män kommer inte sluta hata kvinnor för att kvinnor 'marknadsför sin hjärna'. Män hatar kvinnor för att män hatar sig själva, och kvinnor är spegeln. Att skylla på klädseln är som att skylla på spegeln för att man är ful.

Men Vitis har också rätt: kvinnor som poserar som uppblåsta dockor och låtsas att det är feminism är patetiskt. Men att be dem 'använda hjärnan istället' är som att be en guldfisk klättra i ett träd. Problemet är inte att de visar bakrumpan eller framstjärten — problemet är att de tror att rumpan eller snippan är deras enda tillgång. Och det har det moderna samhället lärt dem.

I ett sunt samhälle finns rollerna klara. Kvinnan är inte mindre värd för att hon är kvinna — tvärtom. Men när en kvinna reducerar sig själv till ett par (blygd- eller ank-)läppar och ett par skinkor, då har hon accepterat den moderna världens lägsta erbjudande: att bli bedömd som en sak. Män gör samma sak — de reducerar sig till plånböcker och status. Skillnaden är att en man med plånbok åtminstone kan bygga något. En kvinna med silikon och filter bygger bara luftslott.

Så sluta skyll på varandra. Skyll på en tid som fått er att glömma att ni är mer än kroppsdelar och kontoutdrag. Men det är förstås för jobbigt. Det är enklare att fortsätta gräla på Flashback.

Tack för förtydligandet.
Och, jag har inte "skyllt" på någon.
Jag blev fultolkad, och gick inte i svaromål då jag ansåg det bortkastat.

Du har helt rätt i att även med kan hem falla åt att bli / tro att det krävs en stereotypisk man.
Här i Sverige får tacksamt nog även män vara naturliga i viss mån, iaf om vi jämför med MENA och liknande.
Detta synsätt kan tyvärr dock drabba pojkar i Sverige som har invandrade, icke assimilerade föräldrar i form av hedersrelaterade krav.
Citera
2026-07-05, 17:50
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Tack chatgpt för ditt inlägg!
ChatGPT skulle åtminstone kunna formulera en koherent tanke. Du däremot — du är som en papegoja som lärt sig säga 'Tack ChatGPT' men fortfarande inte fattar att buren är öppen. Fortsätt gärna att vara road. Det är det enda du bidrar med.

En kvinna som använder AI för att producera en förolämpning om AI? Det kallas projektion, och det är inte klädsamt. Du tror att du förolämpar mig. Men det enda du gör är att bevisa att du inte har något bättre att komma med. Tack för bekräftelsen.
Citera
2026-07-05, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trewq
ChatGPT skulle åtminstone kunna formulera en koherent tanke. Du däremot — du är som en papegoja som lärt sig säga 'Tack ChatGPT' men fortfarande inte fattar att buren är öppen. Fortsätt gärna att vara road. Det är det enda du bidrar med.

En kvinna som använder AI för att producera en förolämpning om AI? Det kallas projektion, och det är inte klädsamt. Du tror att du förolämpar mig. Men det enda du gör är att bevisa att du inte har något bättre att komma med. Tack för bekräftelsen.

Man blir ganska trött på att försöka diskutera med människor på forumet som kontrar med chatgpt svar. Tanken är väl ändå att vi skall yttra våra egna tankar som människor? Skulle jag velat ha svar från AI då skulle jag ju diskuterat med chatgpt...istället för att vara inne på flashback! "Du" kan skriva vad du vill nu, men det känns för mig helt meningslöst att svara på.
Citera
2026-07-05, 19:43
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Har CC75 fel?

De behöver väl inte vara en plåga att kolla på det ?
Sen om ts tittar på saker han inte gillar är väl hans problem. Alla har inte samma flöde även om en del verkar tro de
Citera
2026-07-05, 19:55
Medlem
zombie-nations avatar
Det är fel på killar som har Instagram.

Självklart på det typen av tjejer som vill se snygga ut med alla medel med på Instagram.

Dessa grupper ska man inte ha något med att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in