2026-07-05, 15:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Vitis
Då borde vissa kvinnor sluta se ut som billiga horor som anspelar på bröst, mun / läppar och rumpa, och istället marknadsföra sin ev hjärna.
Det är kvinnor som sätter sin egen status.

tror felet är att din hjärna associerar det till horor.
förmodligen är du porrskadad.
Citera
2026-07-05, 16:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Häromdagen såg jag en sådan tjej, 25 år gammal och blond, iförd tighta träningskläder och var uppenbarligen ute och joggade, i selfien log hon stort och höll upp en vattenflaska, "GLÖM INTE ATT DRICKA VATTEN", var bildtexten. Nähä? Bra tips, det ska jag försöka komma ihåg

Alltså, var är det för kultur som uppmuntras egentligen? Man snackar ständigt att tjejer inte ska ses som sexobjekt, ändå ser man sådant här som jag beskriver, supersnygga unga brudar som visar upp en sida offentligt där man får intrycket att de är helt tomma mellan öronen? Hur ska man ha det?
Vilka är ”man” som ”snackar ständigt att tjejer inte ska ses som sexobjekt” [sic]? Har flickan du kommenterar sagt det?
Vilket intryck tror du din egen trådstart ger när du inte klarar av att skriva korrekt svenska?
Och vad var det för fel på tipset om att komma ihåg att dricka vatten? Kanske kan ses som en självklarhet, men uppenbarligen glömmer ju många att göra det när det blir hett, precis som många varje år glömmer att vägarna blir hala när snön kommer…
Men för att svara på din fråga så skriver hon det sannolikt bara för att hålla igång sitt flöde och sina följare - varje inlägg på sociala medier lär knappast hålla filosofisk toppnivå ens om du följer de mest geniala bloggarna på nätet.
Citera
2026-07-05, 16:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Då borde vissa kvinnor sluta se ut som billiga horor som anspelar på bröst, mun / läppar och rumpa, och istället marknadsföra sin ev hjärna.

Så om en man är dum i huvudet och slår sin fru så dömer du alla män efter det?
Citera
2026-07-05, 16:20
Medlem
Citat:

Visst. Som om det gjorde skillnad. Män kommer fortsätta hata kvinnor. Läs bara varje tråd som handlar om kvinnor här på flashback, den senaste jag var inne i där stod det att kvinnor pratar om ointressanta saker för att de har mindre hjärna. Vi är alltså dummare redan från början- oavsett hur vi "framställer" oss.
Citera
2026-07-05, 16:22
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så om en man är dum i huvudet och slår sin fru så dömer du alla män efter det?

Nej.
Citera
2026-07-05, 16:22
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ientrea
Visst. Som om det gjorde skillnad. Män kommer fortsätta hata kvinnor. Läs bara varje tråd som handlar om kvinnor här på flashback, den senaste jag var inne i där stod det att kvinnor pratar om ointressanta saker för att de har mindre hjärna. Vi är alltså dummare redan från början- oavsett hur vi "framställer" oss.

Nej.
Citera
2026-07-05, 16:26
Medlem
Citat:
Nej.

Tack för det givande svaret på mitt inlägg. Tips för övrigt om du vill träffa någon så du kommer över att din familj inte vill ha kontakt med dig. Gå till psykolog. Det är varken hälsosamt eller attraktivt med din inställning, och män som delar den kommer aldrig ur ensamhet. Lycka till.
Citera
2026-07-05, 16:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nej.

Skönt att höra - men ditt inlägg gav intrycket att du bedömer alla kvinnor utifrån hur vissa av dem klär sig.
Citera
2026-07-05, 16:31
Medlem
Bekräftelse, bekräftelse och bekräftelse.

Det är det enda som uppmanas idag att söka bekräftelse och att det är där status ligger.
Förut har bekräftelse alltid setts som fult och avundsjuka men idag är bekräftelse det nya normala. Helt accepterat att vara extrem/sticka ut för att det är där din sociala status ligger.

Likadant på alla säljsajter där det inte är själva plagget/saken som säljs som är i fokus, utan det är säljaren/modellen som är det centrala. Oviktigt hur själva klänningen ser ut, om det nu är en sådan som säljs tex,det viktiga är att du befinner dig på en lyxig resort och har sexiga attribut att visa. Nu är ju AI väldigt vanligt också för att göra bilderna än mer attraktiva.

Idag är ingenting heligt/intimt längre. Att sälja sex framför kameran är ju t.o.m. normaliserat idag. Att operera sig till ”perfektion” så att man kan få bekräftelse där alla ingrepp blir som ett filter som man kan gömma sig bakom. Är man perfekt kan ingen klaga, då handlar det ju om avundsjuka. För har man opererat sig till något så är det ju inte en defekt längre och därav skyller man på att människor som kommenterar negativt är avundsjuka.
Senast redigerad av ShalvaOr 2026-07-05 kl. 16:40.
Citera
2026-07-05, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benfrid
För dom har pappor som inte ger har gett dom tillräckligt med uppmärksamhet under uppväxten..
Vad är det för efterbliven bortförklaring? När man har fyllt 18 så har man ALLA möjligehter att gå sin egen väg utan att vara en hjärndöd idiot som skyller allt man gör fel på "uppväxten".

Sluta upp med ditt jävla svammel, du vet inte vad du pratar om.
Citera
2026-07-05, 16:41
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Skönt att höra - men ditt inlägg gav intrycket att du bedömer alla kvinnor utifrån hur vissa av dem klär sig.

Det var absolut inte så jag menade. När de kvinnor som opererar sina läppar till anknäbbar och brösten till badbollar, gnäller över att de blir sedda som enbart de symboler har jag mycket, mycket svårt att tycka synd om dem.

Dessa horliknande kvinnor är utgör ett hån åt 100 år av seriös kvinnokamp.
Citera
2026-07-05, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten-Boom
Häromdagen såg jag en sådan tjej, 25 år gammal och blond, iförd tighta träningskläder och var uppenbarligen ute och joggade, i selfien log hon stort och höll upp en vattenflaska, "GLÖM INTE ATT DRICKA VATTEN", var bildtexten. Nähä? Bra tips, det ska jag försöka komma ihåg
Texten är inte menad att vara smart eller djup, det är mer som en accessoar till bilden. Det är Instagram-kultur.
Och även om hon skrev jättesmarta texter till sina bilder så skulle folk ändå döma henne och se ner på henne. Folk som är dömande och negativa hittar alltid något att klaga på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in