Citat:
Ursprungligen postat av
Kapten-Boom
Häromdagen såg jag en sådan tjej, 25 år gammal och blond, iförd tighta träningskläder och var uppenbarligen ute och joggade, i selfien log hon stort och höll upp en vattenflaska,
"GLÖM INTE ATT DRICKA VATTEN", var bildtexten. Nähä? Bra tips, det ska jag försöka komma ihåg
Alltså, var är det för kultur som uppmuntras egentligen? Man snackar ständigt att tjejer inte ska ses som sexobjekt, ändå ser man sådant här som jag beskriver, supersnygga unga brudar som visar upp en sida offentligt där man får intrycket att de är helt tomma mellan öronen? Hur ska man ha det?
Vilka är ”man” som ”snackar ständigt att tjejer inte ska ses som sexobjekt” [sic]? Har flickan du kommenterar sagt det?
Vilket intryck tror du din egen trådstart ger när du inte klarar av att skriva korrekt svenska?
Och vad var det för fel på tipset om att komma ihåg att dricka vatten? Kanske kan ses som en självklarhet, men uppenbarligen glömmer ju många att göra det när det blir hett, precis som många varje år glömmer att vägarna blir hala när snön kommer…
Men för att svara på din fråga så skriver hon det sannolikt bara för att hålla igång sitt flöde och sina följare - varje inlägg på sociala medier lär knappast hålla filosofisk toppnivå ens om du följer de mest geniala bloggarna på nätet.