2026-07-05, 17:07
Medlem
Snobbar som jobbar - kult de luxe.

Bröderna Cartwright, fantastisk västernserie. Likaså High Chapparal.
Citera
2026-07-05, 17:13
Medlem
Pedris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnker
Strul (1988) är ju en actionkomedi av rang!
En (1) hyfsad actionfilm. Relativt sett så var det en piss i missisippi. Hollywood släppte en bättre actionfilm i månaden vid den tiden.
Senast redigerad av Pedri 2026-07-05 kl. 17:42.
Citera
2026-07-05, 22:11
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Sune
Nån mer än jag som sitter och plågar sig själv med gamla verk på svt play?
Skådisar av rang som gör så dåliga insatser att man sitter och skäms. Ändå tittar man. Det är väl tidsandan man vill åt.
Engeln, Harry H, De tre från Haparanda, Här har du ditt liv, Kvarteret Korpen, ja listan kan göras lång. Var de här alstren bra när de kom eller var det bara sosse-svt bidrag-hasch-sprit som gjorde att de här skådisarna hoppade på det här?
Personligen har jag en svaghet för det som Lars Molin åstadkommit, gärna med Ingvar Hirdvall i någon av rollerna.

Midvinterduell, Potatishandlaren och Saxofonhalliken är några favoriter.
Citera
2026-07-05, 22:35
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pedri
Ja jag breddade ämnet en aning med tanke på att det passar. 90-talet var lika mossigt som 80-talet och förutom ett par uppstickarår med Tusenbröder och Spung så fortsatte det in på 00-talet. Lägg till Peter Habers första Beckfilmer där också. Det var just glimtar av kvalitet inom vissa genrer.
Falk filmerna från 2009 var egentligen lika mycket en nystart för svensk produktion som Bron när man tänker på det. Lägstaribban höjdes rejält. Visst fanns det några få actionfilmer från Hollywood som fortfarande var bättre än dem men att pumpa ut sjutton så pass bra filmer mellan 2009-2015 var imponerande.
Tusenbröder kom dock inte på 90-talet. Jag trodde också att den gjorde det, men den är från 2003.

Men jag får erkänna att det jag tittade på, på våra svenska kanaler, på 80-talet var Macken, Lucky Luke, Lilla Sportspegeln, Björne, Disneyklubben och Sommarlovsmorgon så jag har ingen direkt koll på hur det såg ut för 'seriös vuxen-TV'.

Jag har dock ett svagt minne av att det ansågs som något rätt ofint att titta på TV för nöjes skull.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in