Citat:
Ursprungligen postat av
Pedri
Håller inte riktigt med. Svenska sitcoms från den tiden byggde ibland på gamla utländska ideer men håller än idag. Det fanns ett bra flow och puls i Segemyhr, Full frys, Svensson Svensson, En fyra för tre.
Jag sa inte att dom var dåliga, jag sa bara att tio år var i underkant. För övrigt tycker jag nog bara att det är en Fyra För Tre utav dom där som du räknade upp fortfarande håller. Och det är typ 40% nostalgi där för shit vad det märks att konceptet är från 70-talet. Eller ja, c/o Segermyhr kan jag inte säga att jag minns-minns. Jag minns dock att det var något som jag tittade på bara för att jag inte hade något bättre för mig.
Citat:
Det är drama, action och thriller där de helt enkelt inte höll nivå. Goltuppen, Wallander, Svenska hjärtan, Roland Hassel och allt vad de heter på SVT play. Det ständiga svärandet, dramatenskådespeleriet ,det förutsägbara. Den extrema sävligheten. De klarade inte av det dramatiska och utmanande. Vi snackar ändå om en tid när serier som OZ och Arkiv X och filmer som Seven och Basic instinct var ute. Svensk tv bara puttrade på som ingenting.
Här kan jag i alla fall delvis hålla med dig men det fanns ju annat också. Raskens och Hemsöbyborna comes to mind. Och som sagt, ta en titt på USiank TV från '76 så kommer du inte nödvändigtvis bli imponerad heller. Eller Brittisk för den delen. Och du pratar om 90-talet medans den här tråden sträcker sig till 80-talet och jag står fast vid att TV var skit även då. Även om det då, precis som nu, finns glimtar av kvalitet.
Men jag håller nog med om att det dröjde till 2000-talet innan svensk TV tog sig i kragen
Citat:
Men det mysiga och roliga klarade de av enligt mig.
Det ansågs ju ganska länge vara väldigt fult att göra action i Sverige. Innan Falk-filmerna hade vi i stort sett inga actionfilmer att prata om.