2026-07-05, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekbo251
Dvs ett kriminellt gäng som rånar de produktiva och värdeskapande och delar med sig av stöldgodset till sina anhängare.

Men är det väldigt viktig att det sker genom kriminalitet för dig. Varför kan inte du ordna det på frivillig väg genom att du och andra betalar medborgarlönen?
(Om man går som jag föreslår så slipper man stagnationseffekten av att värdeskaparna ger upp med att skapa värde då de bara bli rånade).

Säg inte det. Jag tänker mig att Favoritgame kan ordna det. Det är enkelt om han och andra bara gör det själva.

Samhällets primära roll är väl ändå att se efter sina medborgares behov och inte bara rikas behov? Och bara för att man är bra med pengar betyder det inte att man inte är kriminell eller automatiskt en bättre samhällsmedborgare än en fattig människa.

Varför vill du inte att människor ska kunna ha det bra om nu AI och robotiseringen kan möjliggöra detta inom en snar framtid. Varför ska folk behöva lida ekonomiskt om man nu kan åtgärda det? Tycker du att det är stöld att fattiga har tillgång till sjukvård, skola och sociala ersättningar idag?
Citera
2026-07-05, 23:47
Medlem
Mitt intryck av Musk är att han gissar vilt hela tiden. Hans månader som DOGE-general gjorde mig än mer säker på den saken. Ganska underhållande människa, men inte mer än så.
Citera
2026-07-05, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan333
Deprimerande tanke, medelinkomst,
Du lever i ett fattigt mindset!

Därtill så kommer robotarna kunna göra allt som en människa kan! Vvs, el whatever, presis allt!

Som jag sa så är det för den som itne vill jobba och är nöjd med medelinkomst och att inte jobba.
Den som vill ha mer kan ta de få jobb som finns och tjäna betydligt mer.
Citera
2026-07-06, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Som jag sa så är det för den som itne vill jobba och är nöjd med medelinkomst och att inte jobba.
Den som vill ha mer kan ta de få jobb som finns och tjäna betydligt mer.

Det finns viktigare saker än att jobba!

Det jag menar är en universell hög basinkomst, inte medel!
Citera
2026-07-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
”Experterna” gav honom såklart ingen summa…
Tror du missminner hela det där förloppet.
Citera
2026-07-11, 16:31
Medlem
GeneralRuskendruls avatar
Tänk om vi får en framtid under vår livstid där robotar och ai löser så att ingen svälter eller saknar sjukvård i världen.
Citera
2026-07-11, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bytok
Tror du missminner hela det där förloppet.

Nej.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in