Citat:
Ursprungligen postat av
ekbo251
Dvs ett kriminellt gäng som rånar de produktiva och värdeskapande och delar med sig av stöldgodset till sina anhängare.
Men är det väldigt viktig att det sker genom kriminalitet för dig. Varför kan inte du ordna det på frivillig väg genom att du och andra betalar medborgarlönen?
(Om man går som jag föreslår så slipper man stagnationseffekten av att värdeskaparna ger upp med att skapa värde då de bara bli rånade).
Säg inte det. Jag tänker mig att Favoritgame kan ordna det. Det är enkelt om han och andra bara gör det själva.
Samhällets primära roll är väl ändå att se efter sina medborgares behov och inte bara rikas behov? Och bara för att man är bra med pengar betyder det inte att man inte är kriminell eller automatiskt en bättre samhällsmedborgare än en fattig människa.
Varför vill du inte att människor ska kunna ha det bra om nu AI och robotiseringen kan möjliggöra detta inom en snar framtid. Varför ska folk behöva lida ekonomiskt om man nu kan åtgärda det? Tycker du att det är stöld att fattiga har tillgång till sjukvård, skola och sociala ersättningar idag?