2026-07-05, 19:32
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Vilka straff skulle ni nationella vilja se för olika sorters brott? Vilka straff skulle det enligt er vara för dessa saker:

Folkförräderi som det som personer som till exempel Fredrik Reinfeldt har begått mot sitt folk.
Människor som har våldtagit barn.
Människor som har våldtagit och mördat barn.
Människor som våldtar någon annan vuxen.
Djurplågeri som det som den där ukrainska mannen på Öland utsatte kossorna på Arlagården för.

Är ni för eller emot dödsstraff?
Tycker ni kanske att dödsstraff är ett alldeles för milt straff för vissa brott och att riktigt elaka människor också borde torteras innan de dödas?
Eller har vi idag kanske för hårda straff?

Idioten Reinfeldt var ju ändå framröstad av folket så det är nog svårt att göra något åt honom. Men annars är jag absolut för ett tjänstemannaansvar för politiker och högre tjänstemän. Det ska vara kännbara straff där man beslagtar allt från dem och de får bo i en etta på nedre botten i Rinkeby.

För alla typer av våldtäkter så borde dödsstraff finnas på skalan. Jag är inte oäven till att använda förövaren för plågsamma medicinska experiment.

När det gäller invandrare som kommit hit med flyktingstatus eller på annat sätt så ska utvisning av hela familjen ske, även vid mindre brott. Många börjar med småkriminalitet som sedan eskalerar.

När det gäller trafik så borde vi ha ett betydligt tuffare system än idag. Vi skulle haft ett "ett-två-tre" system där man efter tre förseelser blir av med kortet på tre år utan pardon. T ex varning och böter vid första tillfälle, varning och högre böter vid andra tillfället, tredje tillfället - böter och körkortet rycker. Man ska inte bara fokusera på hastighet, jag tycker det finns mer beteenderelaterade saker att satsa på. T ex inte blinka vid sväng eller filbyte, dra heldragen linje eller spärrområde, inte stanna för gående vid övergångställe skulle gå under min föreslagna princip.
Citera
2026-07-06, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ludexSum
Jag älskar sådana här trådar för det dyker alltid upp folk som resonerar som idioter, dvs personer som du. Du har uppenbarligen ingen koll på etniska svenskar och hur etniska svenskar fungerar.

När det gäller dessa brott:
Människor som har våldtagit barn.
Människor som har mördat barn.
Människor som våldtar någon annan vuxen.
Djurplågeri som det som den där ukrainska mannen på Öland utsatte kossorna på Arlagården för.
+ många andra där brottet är våld och övergrepp mot oskyldig människa/djur.

- så är det brott som går helt emot svensk moral och etik, den som utför dessa brott är en skadlig avvart oavsett etnicitet där hårdast tänkbara straff är rimligt.

En av de dummaste kommentarerna jag läst på FB på sistone och det säger fan ngt. Tack för ett gott skratt.
Citera
2026-07-06, 19:29
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
En av de dummaste kommentarerna jag läst på FB på sistone och det säger fan ngt. Tack för ett gott skratt.

Det kan så klart förklaras med att du är en idiot. För den som är det minsta lilla intresserad av svensk rättshistoria så är det allmänbildning.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in