Igår, 20:23
Medlem
Offerviljas avatar
Vilka straff skulle ni nationella vilja se för olika sorters brott? Vilka straff skulle det enligt er vara för dessa saker:

Folkförräderi som det som personer som till exempel Fredrik Reinfeldt har begått mot sitt folk.
Människor som har våldtagit barn.
Människor som har våldtagit och mördat barn.
Människor som våldtar någon annan vuxen.
Djurplågeri som det som den där ukrainska mannen på Öland utsatte kossorna på Arlagården för.

Är ni för eller emot dödsstraff?
Tycker ni kanske att dödsstraff är ett alldeles för milt straff för vissa brott och att riktigt elaka människor också borde torteras innan de dödas?
Eller har vi idag kanske för hårda straff?
Citera
Igår, 20:26
Medlem
Alfahanen64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Vilka straff skulle ni nationella vilja se för olika sorters brott? Vilka straff skulle det enligt er vara för dessa saker:

Folkförräderi som det som personer som till exempel Fredrik Reinfeldt har begått mot sitt folk.
Djurplågeri som det som den där ukrainska mannen på Öland utsatte kossorna på Arlagården för.

Tycker ni kanske att dödsstraff är ett alldeles för milt straff för vissa brott och att riktigt elaka människor också borde torteras innan de dödas?

1. Dödsstraff
2. Dödsstraff
3. Dödsstraff
4. Dödsstraff
5. Dödsstraff
Citera
Igår, 20:30
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Ja Sverige bör återinföra dödsstraff .
Citera
Igår, 20:33
Medlem
Onanikrems avatar
Dödsstraff för alla de brotten. De kan ju aldrig upprepa det igen när de är hängda och nergrävda.
Citera
Igår, 20:35
Medlem
JohanSverkerssons avatar
Citat:

Dödstraff eller inlåsning utan mat och vatten - dvs svält.
Citera
Igår, 20:56
Medlem
Älskar sådana här trådar för ingen använder hjärnan. Som vanligt kommer man vilja ha ngt sådant här men sen gråter man när straffet appliceras på "vita" och inte invandrare. Klassisk FB-politik.

Nej, staten bör absolut inte ha dödsstraff eller ens i närheten rätt att döda ngn. Det är ju absurt att vilja ha det. Åk till Kina, Dubai eller valfritt islamistiskt land om du är så jävla intresserad av att kunna avrätta folk. Finns många sketna läner där dödsstraff är lagligt och jag misstänker att det är sådana ni inte vill bo i egentligen (av förekommen anledning).

Jag tycker vårt straffsystem fungerar relativt bra så kan inte kommentera mer. Vill inte att mina känslor ska styra utan jag går på vad forksningen visar är bästa lösning i de flesta fall, sunt förnuft där det saknas forskning än så länge.
Citera
Igår, 20:58
Medlem
Dödsstraff borde införas i skalan, definitivt.

De strängaste straffen vi har är ju redan för milda, sett till vad som skett. Men redan när dessa utdöms så är ju den människan i praktiken förverkad. Har bedömningen gjorts och ansetts rättssäker, så har vi ingen glädje av den individen mer nånsin. Och därmed kan vi cutta 2 decenniers ren förvaring och dess kostnader.

Sen har jag en önskan om att putta upp hela skalan åt det strängare, och då vidgas väl även ramen för att eliminera värdelösa människor ytterligare.

Utvisning i samband med brott, verkar ju kunna stramas till och skötas bättre. duh...

Jag är även för straffmyndighetsålder vid 0. Växer barn upp under såna förhållanden att de kan hantera vapen och duperas att avlossa detta mot en annan människa, ska dessa tas åt sidan direkt.
Självklart inte fängelse, vilket det aldrig varit tal om utom i medias skrämselretorik, men åt sidan. Och för det behövs ingen ålder.
Citera
Igår, 21:08
Medlem
daligts avatar
Ja, man kan avrätta dem som det är så pass synd om, så de lever i första hand! & vet ni? Det gör man i USA där dödsstraffstatistiken blir räknad med två decimaler istället för en - så ingen repar sig av läsandet och så andra länder ska döda fler skattebetalande medborgare.
Citera
Igår, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Älskar sådana här trådar för ingen använder hjärnan. Som vanligt kommer man vilja ha ngt sådant här men sen gråter man när straffet appliceras på "vita" och inte invandrare. Klassisk FB-politik.

Nej, staten bör absolut inte ha dödsstraff eller ens i närheten rätt att döda ngn. Det är ju absurt att vilja ha det. Åk till Kina, Dubai eller valfritt islamistiskt land om du är så jävla intresserad av att kunna avrätta folk. Finns många sketna läner där dödsstraff är lagligt och jag misstänker att det är sådana ni inte vill bo i egentligen (av förekommen anledning).

Jag tycker vårt straffsystem fungerar relativt bra så kan inte kommentera mer. Vill inte att mina känslor ska styra utan jag går på vad forksningen visar är bästa lösning i de flesta fall, sunt förnuft där det saknas forskning än så länge.
Hur tycker du att din forskning ligger till i förhållande till utvecklingen, lite spontant?
Är hyrcellerna i Baltikum och ut/nybyggnad av svenska fängelser en frukt av att kunna rehabilitera fler långsittare i framtiden?
Skulle våran njutning av att se kinesiska avrättningar avta om vi får en skarpare straffskipning i Sverige, är det så du menar? Då antar jag det direkt. Jag är inte blodtörstig på det viset.
Citera
Igår, 21:32
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

Jag anser att dödsstraff är något som ska ske utifrån två olika premisser; dels när brottet leder till att en människa inte är anpassningsbar till samhället (pedofiler t ex), dels som en katharsis för folket vad gäller t ex ledare och folkförräderi.

Djurplågeri är för mig något som berör beläggas med personligt förbud att någonsin handskas med djur igen, om det så bara handlar om att köpa guldfisk åt sitt barnbarn.

Våldtäkt a la Nytorgsmannen bör vara fysisk kastrering. Våldtäkt och mord på värnlösa bör kategoriseras som omöjliga att återanpassa och bör därför avlivas medelst nackskott.
Citera
Igår, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Dödsstraff för alla de brotten. De kan ju aldrig upprepa det igen när de är hängda och nergrävda.

För några dagar sedan tyckte du att pedofiler och barnvåldtäktsmän bara skulle få livstidsfängelse om de gick vidare med sina fantasier, varför har du ändrat dig?

Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Att planera våldta barn är inte samma sak som att fantisera om det, försöker han sätta fantasierna i veklighet så.. Javisst, lås in honom på livstid.
Citera
Igår, 22:00
Medlem
Borde finnas någon form av dödsstraff som alternativ till livstid och utvisning. Våra anstalter är byggda för rehabilitering och inte förvaring, så den viktigaste frågan när en ny klient kommer till anstalten är den stora frågan om det över huvud taget är möjligt att rehabilitera personen och göra den till en fungerande medborgare i samhället.

Hopplösa fall är det inte lönt att lägga tid och pengar på att försöka rehabilitera, så dessa går rakt in i gaskammaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in