2026-07-05, 01:55
Avslutad
Dödsstraff är lämpligt för alla brotten TS nämner. Det enda jag är tveksam emot, är om någon våldtar en vuxen. Detta eftersom oskyldiga killar blivit dömda för att kvinnan ångrat sig dagen efter, och påstår hon inte lämnat samtycke.

Dödsstraff för grova och avskyvärda brott kan vara en bra åtgärd för att rädda klimatet, och det skulle spara resurser jämfört med långa fängelsestraff. Många oskyldiga djur måste idag slaktas bara för bli mat i fängelserna. Dödsstraff är också en lösning på jordens överbefolkning, förenlig med etiska, moraliska och mänskliga rättigheter att rädda oskyldiga liv.
Senast redigerad av Larus470 2026-07-05 kl. 02:04.
Citera
2026-07-05, 02:02
Medlem
Dödsstraff i de grövsta brotten. Folk förräderi bör anses som särskilt grovt och ha dödsstraff offentligt på torg och gator. Där det finns tvivel så blir det arbetsläger istället där förövaren gör samhällsnytta och är avskärmad från övriga samhället tills en vettig dom är lagd.

Pedofiler bör avrättas rakt av. Våldtäktsmän likaså men för det sig om nåt metoo trams eller samtyckeslagen så ingår det naturligtvis inte i lagen.
Citera
2026-07-05, 02:18
Medlem
lagfrukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Vilka straff skulle ni nationella vilja se för olika sorters brott? Vilka straff skulle det enligt er vara för dessa saker:

Folkförräderi som det som personer som till exempel Fredrik Reinfeldt har begått mot sitt folk.
Människor som har våldtagit barn.
Människor som har våldtagit och mördat barn.
Människor som våldtar någon annan vuxen.
Djurplågeri som det som den där ukrainska mannen på Öland utsatte kossorna på Arlagården för.

Är ni för eller emot dödsstraff?
Tycker ni kanske att dödsstraff är ett alldeles för milt straff för vissa brott och att riktigt elaka människor också borde torteras innan de dödas?
Eller har vi idag kanske för hårda straff?

Glöm inte det tillåtna barnamordet(också känt som abort). Garrottering på fläcken för dessa psykotiska mördare.
Citera
2026-07-05, 04:07
Medlem
Djurplågeri såsom detta med kossorna är så avskyvärt att det borde rendera flera års fängelse.
Allt djurplågeri borde ge mycket högre straff än i dag.
Citera
2026-07-05, 05:08
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
För några dagar sedan tyckte du att pedofiler och barnvåldtäktsmän bara skulle få livstidsfängelse om de gick vidare med sina fantasier, varför har du ändrat dig?
Har inte ändrat mig, saken är bara den att vi har inte dödsstraff i Sverige men vi har livstids fängelse (som inte är livstid i praktiken) Hade vi dödsstraff vore det att föredra helt klart! Kostar samhället mindre än att ha dem inlåsta i ca. 20 år a´3000+kr/dygn.
Citera
2026-07-05, 09:01
Medlem
llundberg57s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Älskar sådana här trådar för ingen använder hjärnan. Som vanligt kommer man vilja ha ngt sådant här men sen gråter man när straffet appliceras på "vita" och inte invandrare. Klassisk FB-politik.

Nej, staten bör absolut inte ha dödsstraff eller ens i närheten rätt att döda ngn. Det är ju absurt att vilja ha det. Åk till Kina, Dubai eller valfritt islamistiskt land om du är så jävla intresserad av att kunna avrätta folk. Finns många sketna läner där dödsstraff är lagligt och jag misstänker att det är sådana ni inte vill bo i egentligen (av förekommen anledning).

Jag tycker vårt straffsystem fungerar relativt bra så kan inte kommentera mer. Vill inte att mina känslor ska styra utan jag går på vad forksningen visar är bästa lösning i de flesta fall, sunt förnuft där det saknas forskning än så länge.
Jag vet inte varför du tror att folk inte tänker när de skriver att de vill ha dödsstraff för vissa brott? Överlägset tänkande mycket? Jag har bott i två länder med dödsstraff på skalan (Singapore och USA) och befolkningen i båda länderna stödjer dödsstraffet.
Tror du att du vet bättre av någon anledning?
Citera
2026-07-05, 09:04
Avstängd
GiveMeHeads avatar
Dödsstraff. Blattar utvisning for life. Blir väl mest utvisning.
Citera
2026-07-05, 09:34
Medlem
hippilis avatar
Dödsstraff? Ja jo men det en befrielse och för lindrigt straff

Livstid fängelse och då menar jag tills den dagen dom bärs ut i en låda inte släppa ut i det fria någon mer gång

Livstid med fri tillgång med vatten några skivor bröd 3 gånger om dagen.
Citera
2026-07-05, 17:44
Medlem
ludexSums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anthraxious
Älskar sådana här trådar för ingen använder hjärnan. Som vanligt kommer man vilja ha ngt sådant här men sen gråter man när straffet appliceras på "vita" och inte invandrare. Klassisk FB-politik.

Jag älskar sådana här trådar för det dyker alltid upp folk som resonerar som idioter, dvs personer som du. Du har uppenbarligen ingen koll på etniska svenskar och hur etniska svenskar fungerar.

När det gäller dessa brott:
Människor som har mördat barn.
Djurplågeri som det som den där ukrainska mannen på Öland utsatte kossorna på Arlagården för.
+ många andra där brottet är våld och övergrepp mot oskyldig människa/djur.

- så är det brott som går helt emot svensk moral och etik, den som utför dessa brott är en skadlig avvart oavsett etnicitet där hårdast tänkbara straff är rimligt.
Citera
2026-07-05, 17:48
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Djurplågeri = Tortyr + dödsstraff
Mord = dödsstraff
Övriga allvarliga brott = Livstid
Citera
2026-07-05, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Vilka straff skulle ni nationella vilja se för olika sorters brott? Vilka straff skulle det enligt er vara för dessa saker:

Folkförräderi som det som personer som till exempel Fredrik Reinfeldt har begått mot sitt folk.
Människor som har våldtagit och mördat barn.

Är ni för eller emot dödsstraff?
Tycker ni kanske att dödsstraff är ett alldeles för milt straff för vissa brott och att riktigt elaka människor också borde torteras innan de dödas?
Eller har vi idag kanske för hårda straff?

Livstids fängelse för majoriteten av de brotten du nämner.
Citera
2026-07-05, 19:14
Medlem
trickydicks avatar
Flyktingsmuggling Våldtagen av Måååna Sahlin eller Gudrun Schyman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in