Citat:
Ursprungligen postat av
SoulOfSophia
Samlag med en person som inte vill är en våldsam handling ja. Den som blir våldtagen har en våldsam upplevelse.
Fast är det verkligen så nu för tiden? Det var inte längesedan det startades en tråd om en kille som olovligen försökte plantera sin säd i busken och därför dömdes för våldtäkt. Nu dömdes han till lagens mildaste straff om 4 år om jag inte minns fel och det känns ju okej. Men att från det gå till att det är en våldsam upplevelse eller våldsam handling att "våldta".
Om den här killen hade gett henne en lättare örfil och sprutat henne i ansiktet efter sexet hade han i värsta fall dömts för ringa misshandel om tjejen hade anmält det. Sen känns ju den lättare örfilen kanske onödig men med tanke på att folk stryper varandra osv så är det kanske inte hela världen.
Sen vet jag inte för som det är nu är väl var och varannan man som förlorade sin oskuld utan kondom våldtäktsmän om tjejen uttryckligen inte bett om ejakulation inuti sin, du vet vad...
"Själaslukare" vore kanske ett bra ord?
Nu hamnar jag kanske lite utanför topic, men man kanske skulle införa ringa våldtäkt och försök till ringa våldtäkt som brott? Så att man kanske riskerar 4 år som maxstraff för misslyckad ejakulation men att det då krävs att det inte var första gången.
Är det första gången kanske det räcker med ett par år i fängelse.