Citat:
Ursprungligen postat av
Blueberrypie100
Jag frågade när vi träffades "vill du ha nåt seriöst eller vill du bara typ ligga ?" Han svarade "jag vill nog helst ha nåt seriöst" vågade inte fråga om han menade seriöst rent allmänt eller om han menade seriöst med mig. Nån säger att man ska låta män vänta minst 3-4 dejter innan sex för om dom verkligen är seriösa så accepterar dom att vänta men jag vet inte vissa säger att dom har legat på första dejten och att det har blivit seriöst sen ändå
Han sa det han räknade med att du ville höra för att han skulle få ligga...
När det kommer till vad "vissa" säger så ska du inte bry dig för mycket om det. "Män" är ingen homogen massa där alla fungerar likadant.
Vissa män - precis som vissa kvinnor - bryr sig inte om hur många dejter de får vänta; de är inte intresserade av något mer än sex ändå. Vissa män och kvinnor inleder livslånga förhållanden med att ha sex första gången de träffas. Jag känner och har känt flera människor av båda varianterna. Alltså folk som inte bryr sig om ifall de får vänta då dessa ändå inte vill något annat än att "bara" ha sex och folk som haft sex första gången och sedan varit kvar i en relation med den personen resten av sina liv.
Jag hade en sambo i flera år som jag träffade på krogen och vi hade sex första kvällen. Inte därför det tog slut flera år senare och som jag redan skrivit har jag även dejtat någon som inte ledde fram till något mer efter att vi väl hade legat med varandra.
Jag vet även om folk som legat med någon de känt i många år som sedan lett fram till inget mer och folk som blivit par efter att ha känt varandra i flera år likväl som folk som fullständigt saboterat sina vänskapsrelationer efter att ha känt varandra i många år men till slut legat med varandra.
Människor är extremt komplicerade och du gör dig själv bara en extremt stor otjänst om du sätter upp analoga regelverk för att beskriva hur människor fungerar. Vi är inte så enkla och svart-vita som individer. Det finns fruktansvärt många olika undantag till varje regel där mänskliga relationer är inblandade. Tro inte att män är på ett sätt och kvinnor på ett annat. Alla män och kvinnor är olika individer och
alla fungerar olika.