2026-07-04, 13:15
Medlem
Drettans avatar
Ofta får man läsa

Ohww 750 nya lägenheter byggs!
Bostäder åt de unga, bla bla
i detta fall vid Öckerö hamn

Vad man inte tänker på att tills lägenheterna är klara, har Sverige tagit in minst 75 000 flyktingar/invandrare

Så man kan i stort sett säga att allt bygge vi utför slukas av andra länders medborgare

Kan vi inte bara sluta ta hit dom, så slipper vi bygga så jävla mycket?
Citera
2026-07-04, 13:45
Medlem
Room531s avatar
Gränsen behöver stängas, helt(!) från långtbortistanländer med inkompatibla religioner/kultur. Problemen, kostnaderna, kriminaliteten som den absurda nivån invandring tagit med sig måste redas ut! Förräderiet måste upphöra! Europa, Sverige, behöver vända på migrantbåtarna, flygen, bussarna, osv.

Hundratusentals+ bidragsplundrare från andra länder, kriminella samt de som försöker införa störda sharialagar som inte har här att göra i norr ska UT.

Gör något varje dag.

Save Europe Act ⬇️
Citera
2026-07-04, 13:52
Medlem
För ett tag sen kollade jag olika ställen som jag och släktingar har bott i genom livet. De flesta av dessa ställen bebos numera av menaiter. Det är både lägenheter, stugor och villor det handlar om. Blev paff när jag såg att en sommarstuga ute i Nacka, som en gång ägdes av en släkting, numera ägs av en menait som bor mitt i Stockholm city.
Citera
2026-07-04, 14:07
Medlem
lagfrukts avatar
Ja börjar man utvisa blir priserna lägre på bostäder och lönerna går upp. Vanliga medborgare blir rikare.
Citera
2026-07-04, 15:07
Medlem
75000 nya per år väl i underkant ändå, snarare är det väl över 100000 nya som fortfarande kommer hit per år, och detta trots att SD är näst största partiet.

75000 nya år år i 750 lägenheter, skall de bo hundra stycken i varje lägenhet då?

Något av våra folkvalda, dyrt avlönade riksdagshjon måste väl ändå ha funderat över dessa siffror?
Citera
2026-07-04, 15:31
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lagfrukt
Ja börjar man utvisa blir priserna lägre på bostäder och lönerna går upp. Vanliga medborgare blir rikare.

Men istället för utvisa, kan man ju sluta ta in!

Dom hade inget här att göra till att börja med
finns närmare länder att "fly" till
Citera
2026-07-04, 15:38
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brakfesten009
75000 nya per år väl i underkant ändå, snarare är det väl över 100000 nya som fortfarande kommer hit per år, och detta trots att SD är näst största partiet.

75000 nya år år i 750 lägenheter, skall de bo hundra stycken i varje lägenhet då?

Något av våra folkvalda, dyrt avlönade riksdagshjon måste väl ändå ha funderat över dessa siffror?

Jag tog den siffran för att få det mer överskådligt med 750 nya lägenheter.
Att dom lght-erna bara är en fis i rymden jämfört med alla som väller in, och dessutom sen kvarti-dubblar-sig

Tills ett nytt kvarter är färdigbyggt har Sverige inte bara tagit in uppåt 500 000 nya som ska bo, utan de vi tog in åren innan har fött ur sig 3-4 st som OCKSÅ vill ha lägenhet lite längre fram.

Vi bygger lägenheter till MENA helt enkelt.
Pull-politiken är:

Citat:
"- Kom! Vi bygger en bostad åt dig i detta nu, vi betalar allt, du behöver inte ens jobba, bara kom hit och föd alla dina ungar här i Sverige istället, så fixar vi resten"
Citera
2026-07-04, 15:40
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HORSVERIGE
För ett tag sen kollade jag olika ställen som jag och släktingar har bott i genom livet. De flesta av dessa ställen bebos numera av menaiter. Det är både lägenheter, stugor och villor det handlar om. Blev paff när jag såg att en sommarstuga ute i Nacka, som en gång ägdes av en släkting, numera ägs av en menait som bor mitt i Stockholm city.

Vidrigt.
Citera
2026-07-04, 15:41
Medlem
Drettans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Gränsen behöver stängas, helt(!) från långtbortistanländer med inkompatibla religioner/kultur. Problemen, kostnaderna, kriminaliteten som den absurda nivån invandring tagit med sig måste redas ut! Förräderiet måste upphöra! Europa, Sverige, behöver vända på migrantbåtarna, flygen, bussarna, osv.

Hundratusentals+ bidragsplundrare från andra länder, kriminella samt de som försöker införa störda sharialagar som inte har här att göra i norr ska UT.

Gör något varje dag.

Save Europe Act ⬇️

vissa sa detta redan för 20 år sen
Att det skulle bli såhär var ju inte så svårt att räkna ut, när man såg hur "de anlända" betedde sig
Citera
2026-07-04, 16:16
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
Jag tog den siffran för att få det mer överskådligt med 750 nya lägenheter.
Att dom lght-erna bara är en fis i rymden jämfört med alla som väller in, och dessutom sen kvarti-dubblar-sig

Tills ett nytt kvarter är färdigbyggt har Sverige inte bara tagit in uppåt 500 000 nya som ska bo, utan de vi tog in åren innan har fött ur sig 3-4 st som OCKSÅ vill ha lägenhet lite längre fram.

Vi bygger lägenheter till MENA helt enkelt.
Pull-politiken är:

Men det finns väl fler öar att bygga på, är väl t.ex. fyra som sitter ihop inkl. Öckerö. Bara att bygga, sen skippa färjorna och bygg bro.
Citera
2026-07-04, 16:17
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drettan
vissa sa detta redan för 20 år sen
Att det skulle bli såhär var ju inte så svårt att räkna ut, när man såg hur "de anlända" betedde sig
Jag vet, många tidigare än så, men få lyssnade.. jag har iaf aldrig varit för det. Försökte visa vad som är ett annat, bättre och mer logiskt vinst/vinst-alternativ som jag trodde skulle setts som självklart av båda, eller i princip alla "sidor".

Både de som var för massimporten av människor från världens alla hörn på absurda nivåer till märkliga ursäkter, de som bara ville "hjälpa folk" och "ta ansvar", och de som var emot massinvandringen och allt där emellan..

(Hjälp istället till självförsörjning på plats genom permakulturprinciper som bevisligen kan till och med ställa om ökenlandskap till matproducersnde ekosystem och skapa överflöd och radera majoriteten orsaker man motiverar massmigration, flykt, massinvandring, och allt det där med.)

Men det var innan jag visste eller ville förstå hur illsint motiverad, toppstyrd och till varje pris- massinvasions-migrationen var tror jag...Även om det finns olika intressegrupper i det hela. Oavsett togs det inte till sig på någon större nivå, men det är fortfarande den fredliga, vettiga vägen som fortfarande borde nämnas, även om de fredliga alternativen ur det här tas ifrån oss allt mer...för det är logiskt, eller var, fortfarande är, att stänga gränsen och istället fokusera på hjälp till närområden med frön & utbildning i hur det kan planteras för att börja bygga jord och rehabilitera mark, och skapa överflöd, har massiv potential och visar så tydligt på hur falsk propagandan och massmigrationen med alla dess ursäkter om är.

Men nu med större fokus på gränsstopp och remigration, och repatriering (som någon blev lite less för att jag inte använde det ordvalet här om dagen), ja massutvisningar som sagt, för hur långt korruptionens och förräderiets konsekvenser tillåtits gå. Blir så jävla arg, rasande till och från på förräderiet som begås mot oss. Korrupta jävla horlitiker, så mycket blod de har på sina händer bara för sina störda spel..tyvärr inte det värsta än, om det får fortgå och inte vända finns reell risk för omfattande attacker av religiösa extremister, islamister, jihadister inom gränserna i Europa.. Det pågår ju redan och sedan länge, som våra politiker och medier försökt mörka under lång tid bevisat bl.a. av statistiken man kan jämföra med länder som Sverige & Polen i våldtäkter före/efter massinvasionen av islam, eller det som Tommy Robinson mf.l. visat världen med sitt arbete från England med de muslimska jihadvåldtäktsgängen, ja mer väntar om vi inte vänder det men på än mer aggresiv nivå. 😤 Jobba för det bästa förbered er och andra mer på det värsta.

Gör något, varje dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in