Citat:
Ursprungligen postat av
Madrida
Fick en rejäl skada efter ett fall från cykeln ute på landet. Operation blev lyckad igår.
Gipsad i ca 6 veckor och det oroar mig med träningen och formen. Trodde smärtan skulle vara värre när bedövningen lagts sig ned, helt hanterbar.
Någon snäll själ som kan lägga fram träningstips. Mage och ben borde väl gå att köra i varsam form. Sedan tänker jag på den friska armen. Ingen träning alls?
Kan jag redan gå idag till gymmet och cykla väldigt sakta samt lite benträning. Gällande armslingan och användning av den är jag osäker också.
En del frågor men första benbrott/fraktur

Oj förlåt mig är du ulitimata pussyn? jag bröt en mycket känsliggt ben i foten nu i vinter.
Gipsad i ca 6 veckor, jag det är pussy i sin renaste form, vilken vekling du är.
Jag fick byta till sprutor för jag gick på blodförtunnaden, ev var operatin enda lösning, men gå på blodförtunnade o operation är inte det enklaste.
Hur gjorde jag direkt via överläkare, dvs den som slår ut hela vårdcentralens läkare via makt, kunskap, IQ utbildning, ja allt du ens kan tänka i dig i intelligens o auktoritet inom vård o omsorg.
jag kunde träna under dessa 14 veckor som sjukskriven mer än jag någonsin kunnat träna av ren frustration av att vara sjukskriven så länge, jag körde zontvå träning med dubbla pass per dag, under hela denna tid, läkare blev förvånade, det är inte inte många som använder tiden som du gjort. detta är något helt annorlunda än vad vi är vana med.
Du snacka 6 veckor, inte ens halva tiden jag sitter med överläkare som funderar hur man ska göra, under tiden tränar jag som aldrig förr då detta har inget mad själva skadan o göra, mer att jag fått denna tid.
Dvs dina 6 veckor berätta om ett enkelt benbrott, o du kunde tydligen inte ens träna, jag med mer än det dubblka för benbrott kunde träna exakt hela tiden, dubbla pass om dagen 5 dagar i veckan.
Du ska skämmas över din vekhet o inget annat,