Citat:
Ursprungligen postat av
John.Walker
Ge mig exempel på en sådan vers. Jag motbevisade förra som försökte ge en vers. Försök du. Ge mig en våldsam vers så ska jag visa dig att den endast talar försvar av muslimer.
Koranen, vers 05:33 t.ex. Antisemitismen är förstås tydlig också och därmed grundad i religionen.
Sen har du förstås sharialagarna, som har sin grund i religionen.
Problemet blir när man försvarar islam, så försvarar men även åsikterna inom den. Ni kritiserar kristna och försöker framställa dem som värre, men det är inte sant. Narrativen du vet. Du har många sådana du sprider, har jag sett.
Vänstern tar saker som många kristna anser, som att homosexualitet är synd, sen använder man det som argument och skriker ut sitt hat mot dem, men när islam anser samma sak, försvarar man religionen och kritiserar inte den. Men det är nog som jag säger. Att det har sin grund i era rasteorier, men även den totala underkastelsen vilket ni gillar.
Det är liksom hela problemet med vänstern. Att man har inget sätt att höja människor och skapa välfärd, utan bara att försöka trycka ned alla till samma nivå genom att utöva makt mot de man ser som en överordnad grupp.
Det är det som är grunden till hatet mot väst, inte narrativen egentligen. Man hatar att de i väst har det bättre än andra, men eftersom man inte har något sätt att höja de fattiga, blir slutsatsen att man måste riva ned väst och sänka dem till samma nivå.
För du ser det inte som ett ideal att muslimer blir sekulariserade och överger sin religion, utan att andra i väst ska tryckas ned istället. Det stämmer väl?