2026-07-03, 17:40
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur många är det som följer Gamla Testamentet slaviskt

Judarna i Israel till exempel.

Samma Israel som Åkesson gång på gång hyllar.

Kommentarer på det?
Citera
2026-07-03, 17:40
Medlem
Olduvais avatar
Jag hade kunnat tänka mig att rösta SD om han var partiledare
Citera
2026-07-03, 17:44
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Hur gick det med han som brände koraner offentligt, Salwan Momika? Lever han och frodas idag - eller blev han mördad av islamister?

Eller konstnären Lars Wiiks som ritade teckningar på Pedofilprofeten? Hur bemötte den pedofilmuslimska världen honom? På samma sätt som pedofilmuslimerna bemötte den tecknade satirtidningen Charlie Hebdo i Paris?

Vad sade du om överbevisning?

Och hur många "högerextrema kristna" finns det i Sverige idag?

men poängen är ju att merparten av muslimerna gjorde ingenting.
du däremot vill ju hävda raka motsatsen - att det är det stora flertalet som agerar på detta sättet, när fakta talar för raka motsatsen.
Citera
2026-07-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Precis. Finns negativa ting inom alla religioner. Och bara för det är så innebär det inte att alla anhängare är dåliga och förtjänar bli hatade, vilket högerextrema vill.

Jag är inte religiös överhuvudtaget men varför ska jag demonisera vanliga fredliga muslimer? Dom gör mig inget illa, till skillnad från högerextrema som håller på att piska upp stämningen och demoniserar alla som är lite annorlunda, även etniska svenskar såsom kvinnor, hbtq etc.

Ser kristna pusha kristendomen idag, ibland högerextrema (medan högerextremism är en motpol till precis ALLT Jesus stod för, Jesus var väldigt vänster och woke i verkligheten om man utgår från infon som finns) så jo det är helt relevant sluta snacka skit.

Den enda gången jag ser islam/Quran och sådant är när högerextrema ska sprida hat om det. Annars ser jag inget sådant och jag har ändå bott i en del "multikulturella" städer.
Jag tycker jag ser och hör mer om islamska seder i närheten. Sedan lite från Pingstsvängen. I övrigt inget.

För min del får människor tro på vad de vill men jag avböjer att involveras.
Orkar inte ens ge mig in i diskussionen om alla krig religion orsakar i nutid, spyr på skiten.

Hursomhelst, för att återgå till ämnet så är Jomshof en av de få politiker jag kan komma på som faktiskt oftast står för det han säger. Vilket säger en hel del om hur de flesta politiker agerar.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av dickachu
Judarna i Israel till exempel.

Samma Israel som Åkesson gång på gång hyllar.

Kommentarer på det?

45% av judarna i israel är sekulära eller icke religiösa.
Citera
Medlem
Styrkelyftares avatar
Richard Jomshof har självklart rätt till sin åsikt. Jag delar sällan hans åsikter. Definitivt inte i den här frågan. Islam är en religion, inte ideologi.

För övrigt kan jag för mitt liv inte förstå att han inte inser hur farligt det är att öppet kritisera och hetsa mot islam(ister) på det sätt som han gör. Gång på gång, dessutom.

Det lär nog inte dröja särskilt länge innan han går samma öde till mötes som Salwan Momika.

Tillägg: Det kanske är en strategi? Offra sig själv för att bli någon slags martyr så att Sverigedemokraterna kan växa ytterligare.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2026-07-03 kl. 18:21.
Citera
2026-07-03, 17:47
Medlem
dickachus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quandmeme
45% av judarna i israel är sekulära eller icke religiösa.

Jaha, så det var dem som
Åkesson tog på sig kippan för och pratade yiddish med?

https://frihetsnytt.se/wp-content/uploads/2026/03/Akesson-1.jpg
Senast redigerad av dickachu 2026-07-03 kl. 17:49.
Citera
2026-07-03, 17:51
Medlem
Vitiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du läst gamla testamentet och känt annorlunda?

Största delen av befolkningen i Europa lever inte enligt Gamla Testamentet, tror inte på den.
Det är det som är skillnaden.
Citera
2026-07-03, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr11fip0xen
https://www.svd.se/a/WvkVPg/jomshof-jag-star-for-att-jag-hatar-islam

Vad tycker ni? Är det inte lite hårt att säga att man hatar islam eller har han rätt i sina påståenden om islam?

Vad tycker du om islam? Tycker ni att Richard Jomshof har rätt?

Man behöver ju inte vädra sin personliga åsikt offentligt.
Citera
2026-07-03, 17:57
Medlem
All religion är sjuk. Men islam är cancer
Citera
2026-07-03, 18:00
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EpicUsername
Extremistiska kristna som sprider hat mot grupper, försöker tvinga på andra sin tro t.ex. är definitivt ett problem, varför skulle dom vara ett mindre problem än islamister?

Majoriteten muslimer i Sverige röstar vänster/progressivt och beter sig mer tolerant än högerextrema som sprider homofobi/transfobi/misogyni t.ex. Jag pratar om muslimer i Sverige nu, vad som händer på andra sidan jordklotet angår egentligen mig inte för jag har ingen kontroll och kan inte heller göra något åt det.
Du tänker att antisemitismen, inte är ett problem. Men att de skulle vara toleranta är förstås fel. De skulle aldrig viga ett homosexuellt par. Kvinnan roll är att vara mannen underdånig. Sa någon annan det, skulle du väl gå i taket och kalla dem högerextremister, som verkar vara alla som inte tycker som er.

Nu handlar det om islam som religion och där finns inte mycket tolerans. Ändå försvarar yttervänstern den nästan manisk trots att den går mot i stort sett allt ni står för.

Däremot att Jesus skulle vara vänster som du skrev tidigare, går emot att i så fall är inte ni vänster, för vänsterns historia när ni får makten, visar inte på något kärleksbudskap. Inte i övrigt heller. Inte heller är ni själva toleranta.

Eller är det bara totalitarismen inom den som ni gillar. Den grå massan.
Citera
2026-07-03, 18:00
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Har du läst gamla testamentet och känt annorlunda?
Nu har vi ju tack och lov inte så många extremister som "missbrukar" bibelns texter, så den är knappast ett problem här hos oss. Ännu...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in