Citat:
Ursprungligen postat av
EpicUsername
Extremistiska kristna som sprider hat mot grupper, försöker tvinga på andra sin tro t.ex. är definitivt ett problem, varför skulle dom vara ett mindre problem än islamister?
Majoriteten muslimer i Sverige röstar vänster/progressivt och beter sig mer tolerant än högerextrema som sprider homofobi/transfobi/misogyni t.ex. Jag pratar om muslimer i Sverige nu, vad som händer på andra sidan jordklotet angår egentligen mig inte för jag har ingen kontroll och kan inte heller göra något åt det.
Du tänker att antisemitismen, inte är ett problem. Men att de skulle vara toleranta är förstås fel. De skulle aldrig viga ett homosexuellt par. Kvinnan roll är att vara mannen underdånig. Sa någon annan det, skulle du väl gå i taket och kalla dem högerextremister, som verkar vara alla som inte tycker som er.
Nu handlar det om islam som religion och där finns inte mycket tolerans. Ändå försvarar yttervänstern den nästan manisk trots att den går mot i stort sett allt ni står för.
Däremot att Jesus skulle vara vänster som du skrev tidigare, går emot att i så fall är inte ni vänster, för vänsterns historia när ni får makten, visar inte på något kärleksbudskap. Inte i övrigt heller. Inte heller är ni själva toleranta.
Eller är det bara totalitarismen inom den som ni gillar. Den grå massan.